Olympiakasarmi
Kenraali
Tekniikka on näköjään kehittynyt 60 vuodessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tekniikka on näköjään kehittynyt 60 vuodessa.
Siis kyllähän tuo selkeästi rampin yli meni! Ramp strike olisi tehnyt pahempaa jälkeä.Ramppiin isku taisi tosiaan olla.
Lentäjä lisää tehoja noin 2 sekunttia ennen osumaa, siinä ajassa ei kone kerkiä reagoimaan. Noh jossain vaiheessa varmaan tulee virallinen video ulos, missä on aluksen ja lentäjän välinen radioliikenne myös. Käsittääkseni USN on jo jostain -80luvulta lähtien tallentanut kaikki laskeutumiset.Mielenkiintoista. Sää vaikuttaa hyvältä ja ohjaaja ehtii selvästi lisäämään tehoja ennen osumaa. F-35C:n laskeutumisominaisuuksia on kuvattu erinomaisiksi, kone lentää itsestään vakaata liukupolkua ja liukupolun säätöä kuvataan välittömäksi, koska ohjainliikkeet vaikuttavat yhtä aikaa moottoritehoon ja aerodynaamiseen lennonohjausjärjestelmään.
New Flight Control Mode Improves F-35C Handling on Landing Approach - Defense Update:
Flying approaches for a carrier landing just might be a little easier in the future. The F-35 Integrated Test Force at Patuxent River completed the first dedicated test flight May 4 to evaluate the F-35C Lightning II Joint Strike Fighter’s approach handling characteristics with new flight...defense-update.com
En tiedä tosielämässä, mutta DCS:ssä harvemmin käytän autokaasua tukialuslaskeutumisessa.En kiistä, tehojen lisääminen jo pari sekunttia ennen perän ylitystä voi olla normaali toimenpide. Videolla tosin näyttää, että ennen tehojen lisäämistä ollaan hyvin pienillä tehoillan noin 3 sekunttia. Tarkoittaa siis sitä, että ollaan oltu liukupolun yläpuolellea - pienentämällä tehoja jyrkennetään liukua - tullaan liukupolulle 2s ennen aluksen perää - tehon lisäyksellä loivennetaan taas liukupolku kohdalleen.
Super Hornetiin on nykyään asennettu parannettu "autokaasun" (ATC) ohjelmisto, jonka sanotaan vähentävän lentäjän työkuormaa dramaattisesti käsin lennetyn lähestymisen loppuvaiheessa säilyttämällä automaattisesti oikea liukupolun. Alkuperäinen jo lagacy Hornetista periytyvä ATC säilytti ainoastaan oikean kohtauskulman. Linkkiä ei nyt löydy....
Itse taas olen huomannut, että rampin lähellä tahtoo helposti vajota (settle), että tulee helposti ykkösvaijeri kolmosen sijaanPienillä tehoilla ollaan juuri pyörteen nousevalla osuudella. Mutta toki voi liittyä polun korjaukseenkin
Mutta vain akateemista tietoutta DCS kotipilotilta täältäkin
DCS:ssa tuo efekti on ainakin ollut kai huonosti mallinnettu.
Nykykäytännöistä en tiedä mutta muistaakseni aikaisemmin ainakin joillain konetyypeillä pilotti löi täyskaasun päälle kannelle tultaessa siltäMielenkiintoista. Sää vaikuttaa hyvältä ja ohjaaja ehtii selvästi lisäämään tehoja ennen osumaa.