John Hilly
Ylipäällikkö
USAF testaa: F-35-hävittäjiin asennettiin QRIP, jalkapallon kokoinen laite joka kerää teratavun verran dataa joka lennolta
Elektroniikan koko pienentyy, ja siinä on etunsa.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hienoa, kunnioitan ja lähtisin kyytiin jos pyytäisi, anteeksi jos on ollut jo:
Ei ihan minkkiketjuainesta, pikemminkin milffiketjuainesta...
Mutta osaako joku sanoa, mitä näkyy kohdassa 6:34 näyttölaitteiden päällä? Ikään kuin miniatyrisoitu HUD, vaikka eihän sellaista pitänyt F-35:ssä olla, mutta onko kuitenkin laitettu pieni versio varajärjestelmäksi? Ja onko tuo viereinen sitten kamera?
Mihin? Syliin et mahdu ja tilaa ei ole kuin pommikuilussa tai ripustimissaHienoa, kunnioitan ja lähtisin kyytiin jos pyytäisi, anteeksi jos on ollut jo:
Siivellä, siivellä. Riippumatta siitä, millaista "kyytiä" arvoisa @Leaderdog tarkoittiMihin? Syliin et mahdu ja tilaa ei ole kuin pommikuilussa tai ripustimissa![]()
Katos. Hyvä että ei olla eturivissä hankinnoissa.Oho!
![]()
Salaman mukaan nimetty F-35 Lightning II ei edelleenkään pysty lentämään alle 40 km säteellä ukonilmasta – Ongelmasta kärsitty 2,5 vuotta
Salamakoneella ei ole lentämistä sinne, missä sata salamaa iskee tulta.www.tekniikkatalous.fi
No onpas taas valtava vika joka tuomitsee koko systeemin sudeksi...Oho!
![]()
Salaman mukaan nimetty F-35 Lightning II ei edelleenkään pysty lentämään alle 40 km säteellä ukonilmasta – Ongelmasta kärsitty 2,5 vuotta
Salamakoneella ei ole lentämistä sinne, missä sata salamaa iskee tulta.www.tekniikkatalous.fi
Mitenkähän Hornetilla tai Hawkilla pystyy lentämään ukkosen lähellä, kun niissä ei ole vastaavaa järjestelmää ollenkaan? Onko F-35:n tankit jotenkin erityisen herkkiä salamaniskuille?
Häive perustuu osaltaan sähkön johtavuuden katkosten tarkkaan eliminointiin, joten luulisi F-35:n rungon pintaverhouksen olevan vielä parempi faradin häkki, kuin normaalissa koneessa.
Mitenkähän Hornetilla tai Hawkilla pystyy lentämään ukkosen lähellä, kun niissä ei ole vastaavaa järjestelmää ollenkaan? Onko F-35:n tankit jotenkin erityisen herkkiä salamaniskuille?
Muistan tapauksen jossa konepajaosastomme osallistui tarjouskilpailuun ja kilpailija aktivoitui soittelemaan asiakkaalle ettei meillä ole sertifikaattia X. Asia tuli meille tietoon ja kävi ilmi ettei ollut tällä kilpailijallakaan. Eikä lopulta yhdelläkään tarjoajalla.Mitenkähän Hornetilla tai Hawkilla pystyy lentämään ukkosen lähellä, kun niissä ei ole vastaavaa järjestelmää ollenkaan? Onko F-35:n tankit jotenkin erityisen herkkiä salamaniskuille?
Millään koneellahan ei lennetä tietoisesti ukkospilveen. Erittäin nopeat pystyvirtauskset tekevät lentoradan säilyttämisestä mahdotonta, rakeet hajottavat koneen ja välähdykset sokeuttavat lentäjän, vaikka salaman iskun kone kestäisikin.
Häive perustuu osaltaan sähkön johtavuuden katkosten tarkkaan eliminointiin, joten luulisi F-35:n rungon pintaverhouksen olevan vielä parempi faradin häkki, kuin normaalissa koneessa.
No siltähän tuo kyllä kovasti näyttää, että jarrut ovat päällä. Kone pysähtyy ensin ja nokkapyörä jatkaa sitten matkaa. Selittäisi myös tuon nykimisen.Onko tossa jarrut päällä kun yritetään hinata? Kyllä vaan hornetin telineet olis kestäny![]()
Oli todella kelvoton juttu, ei kannata etes lukeaT¤T.llä taas kriittinen juttu Salamasta:
![]()
”F-35 -hävittäjien hankinta Australiaan ollut totaalinen katastrofi” – Surkea suorituskyky eikä koneilla pystytä lentämään halutusti
Sekä poliitikot että monet asiantuntijat pitävät F-35 -kauppaa virheenä.www.tekniikkatalous.fi