Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aika perusjuttua ja oppositiopoliitikkojen tulkinta asiasta.Onko tuossa juttussa jotain jo ei pidä paikkaansa?
Eikö T&T ollut se julkaisu joka Suomessa levitti ankkajuttua Su-57:n lopettamisesta, mikä levisi Wikipediaankin faktana (koska sehän oli lehdessä...)? Kohkaavat "Laite X on täysi katastrofi" jutut on tuolle tabloidille normikamaa.Sanonut tämän ennenkin, T&T jutut on aikamoista kuraa. Nyt sentään ovat lopettaneet NL/Venäjän kaluston kehumisen.
Brian Toohey kirjoittelee mm. tälleen:Aika perusjuttua ja oppositiopoliitikkojen tulkinta asiasta.
Onhan tuossa muitakin tahoja lainattu kuin pelkästään oppositiota:Aika perusjuttua ja oppositiopoliitikkojen tulkinta asiasta.
Koneilla ei ole pystytty lentämään aiottuja tuntimääriä, koska huolto on takkuillut, myöntää Australian puolustusministeriö. Esimerkiksi vuoden 2022 lentomäärät ovat jääneet 25 prosenttia suunniteltua pienemmiksi.
Puolustusministeriön arvion mukaan ongelmat tulevat jatkumaan ainakin neljä seuraavaa vuotta.
Koneiden ylläpito on tulossa huomattavasti arvioitua kalliimmaksi. Seuraavien vuosikymmenien aikana lentokoneiden toimintakunnossa pitäminen tulee maksamaan 14,6 miljardia Australian dollaria eli noin 10,4 miljardia euroa, arvioi uutissivusto Janes.
Hänen kritiikkinsä kärki on koneiden vaatimaton suorituskyky ja sen myötä täydellinen sopimattomuus Australian puolustustarpeisiin.
F-35A:n toimintamatka taistelukäytössä on noin 1 000 kilometriä. Hävittäjät eivät pääsisi tukikohdistaan Etelä-Kiinan merelle ja takaisin.
Tooheyn mukaan todellinen toimintamatka taistelutehtävissä olisi vain noin 500 kilometriä.
Tooheyn mukaan todellinen toimintamatka taistelutehtävissä olisi vain noin 500 kilometriä, koska taistelun aikana koneen täytyy välillä kiihdyttää, joka syö luonnollisesti enemmän polttoainetta.
Kone pystyy lentämään huippunopeuttaan 1 960 kilometriä tunnissa (1,6 Mach) vain 50 sekuntia. Sen jälkeen sen on hidastettava merkittävästi.
Meinaatko että Aussien ilmavoimat lähtisi kumoamaan näitä huhuja ja kertomaan oikeista suorituskyvyistä?Luulisi, että paskapuheet olisi helppo kumota.
Erikoinen argumentti. Jos huhuja ei kumota, ne täytyy olla valetta?Meinaatko että Aussien ilmavoimat lähtisi kumoamaan näitä huhuja ja kertomaan oikeista suorituskyvyistä?
Jossei f35 pysty siihen ilman ilmatankkauksia ei siihen kyllä pysty mikään muukaan kone, nopeusjankkausta ei viitsi edes kommentoida…Mielestäni merkittävin aussien kritiikki liittyy siihen, että F-35:n toimintasäde ja nopeus ei riitä niihin tarpeisiin, joita tuossa jättiläisvaltiossa on. Pitäisi päästä tarvittaessa kaukaa rannikolta olevista tukikohdista Etelä-Kiinan merelle nopeasti hyökkäystä torjumaan. Se ei varsinaisesti ole koneen vika, jos sitä yritetään käyttää väärässä paikassa. Vaihtoehtoisesti tukikohdat ovat nyt väärässä paikassa. Softaongelmat tietysti ovat oma juttunsa, joka ratkennee aikanaan.
Eikös niiden nykyisillä Superhorneteilla ole kuitenkin muutaman sata merimailia pidempi kantama?Jossei f35 pysty siihen ilman ilmatankkauksia ei siihen kyllä pysty mikään muukaan kone, nopeusjankkausta ei viitsi edes kommentoida…
En tiedä mistä tuo Toohey ottaa tietonsa, mutta hänen artikkelistaan:Eikös niiden nykyisillä Superhorneteilla ole kuitenkin muutaman sata merimailia pidempi kantama?
Minulla ei tietämys toki riitä arvioida, millaisia tarpeita ausseilla on vähäisille hävittäjilleen.
Kyllä meni hankintaprosessit vituiks, olis vaan sulta kysyny! On ne hölmöjä!Tätä asiaa olen täällä jankuttanu vuosia:
F-35 tulee olemaan jälleen uusi surullinen luku epäonnistuneissa kalustohankinnoissa - jatkoa panssarilaiva väinämöiselle, pommittajille, ilmatyynyalukselle, nh90-koptereille.
Olisi pitänyt hankkia varmatoiminen superhornet taikka gripen.
Tärkeää on, että kun tämän hankinnan surkeus tulevina vuosina selviää niin asiaa ei lakaista maton alle vaan ihan oikeasti pysähdytään ruotimaan, että miten tämä kaikki oli mahdollista, vaikka kaikki merkit olivat ilmassa ja hx-valintaprosessin piti olla pomminvarma.
Ja tärkeää on, että nämä Jarmo Lindbergin kaltaiset hahmot laitetaan vähintään moraaliseen vastuuseen asiasta.
Kaivattais perusteluja asian tiimoilta. Muut kuin F35 loistaa kuin tähdet taivaalla ja ovat venäjän raskaanlle ilmatorjunnalle helppoja maaleja.Tätä asiaa olen täällä jankuttanu vuosia:
F-35 tulee olemaan jälleen uusi surullinen luku epäonnistuneissa kalustohankinnoissa - jatkoa panssarilaiva väinämöiselle, pommittajille, ilmatyynyalukselle, nh90-koptereille.
Olisi pitänyt hankkia varmatoiminen superhornet taikka gripen.
Tärkeää on, että kun tämän hankinnan surkeus tulevina vuosina selviää niin asiaa ei lakaista maton alle vaan ihan oikeasti pysähdytään ruotimaan, että miten tämä kaikki oli mahdollista, vaikka kaikki merkit olivat ilmassa ja hx-valintaprosessin piti olla pomminvarma.
Ja tärkeää on, että nämä Jarmo Lindbergin kaltaiset hahmot laitetaan vähintään moraaliseen vastuuseen asiasta.
Kun sinulla on hyvin tiedossa eri koneiden "varmatoimisuus", niin kerrotko meille tyhmille mihin tilastoon perustat väitteesi?Tätä asiaa olen täällä jankuttanu vuosia:
F-35 tulee olemaan jälleen uusi surullinen luku epäonnistuneissa kalustohankinnoissa - jatkoa panssarilaiva väinämöiselle, pommittajille, ilmatyynyalukselle, nh90-koptereille.
Olisi pitänyt hankkia varmatoiminen superhornet taikka gripen.
.
B-1-kalustoahan on kohtsilleen vapautumassa. Täyttänee kovan rassin tunnusmerkistön?Olisivat pysyneet F-111 Aardvarkissa, siinä oli kova rassi.
Kantamaakin lisätankeilla melkein 6000 km, tosin painoakin on 1,5-kertaisesti F-35:een verrattuna. Maksimi lentoonlähtöpaino 45 tonnia, julmetun iso kone.
Kun sinulla on hyvin tiedossa eri koneiden "varmatoimisuus", niin kerrotko meille tyhmille mihin tilastoon perustat väitteesi?