USA mahdollisesti vähentää ensi vuoden ostomäärää 13:lla. Jää nähtäväksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onkohan 13 yksikköä korvamerkitty jollekin kiireellisemmälle asiakkaalle ja isäntä kohteliaasti tarjoaa jonossa etusijaa.USA mahdollisesti vähentää ensi vuoden ostomäärää 13:lla. Jää nähtäväksi.
USA mahdollisesti vähentää ensi vuoden ostomäärää 13:lla. Jää nähtäväksi.
Oliko tämä juuri se erä, jossa lisävarustelistalta oli ruksittu lohkolämmitin, sisätilan Webasto ja nastarenkaat?Onkohan 13 yksikköä korvamerkitty jollekin kiireellisemmälle asiakkaalle ja isäntä kohteliaasti tarjoaa jonossa etusijaa.
Myös F-35-kalustoa on käytetty antamaan tukea maajoukoille: marraskuussa Israelin asevoimat kertoi, että koneet ovat iskeneet lähimmillään 200 metrin päähän omista joukoista.
Myöhemmin ilmavoimat kertoi, että iskuetäisyys oli pienentynyt 80 metriin. Tämä tapahtui 18. marraskuuta tehdyssä iskussa, jossa tuhottiin omia joukkoja uhannut panssarintorjuntaohjus. Konetyyppi tai käytetty ase ei ole tiedossa.
Joulukuussa F-35-ohjelmaa vetävän JPO:n (Joint Program Office) johtaja, USAF:n ilmavoimien kenraaliluutnantti Michael Schmidt kuvasi F-35I:n suorituskykyä Israelissa ”absoluuttisen erinomaiseksi”.
”Sekä luotettavuus mitattuna kyvyllä suorittaa ainakin yksi tehtävätyyppi että mitattuna kyvyllä suorittaa kaikki koneen tehtävätyypit ovat korkealla tasolla”, Schmidt kertoi.
Hänen mukaansa Yhdysvallat on reagoinut Gazan tilanteeseen lisäämällä israelilaisten koneisiin uusia kyvykkyyksiä hyvin nopealla aikataululla. Tämän lisäksi Adireita on varustettu nopeasti uusilla tehtävädatatiedostoilla, minkä lisäksi varaosia on lähetetty Israeliin tavallista enemmän.
Pentagonin mukaan Yhdysvallat on oppinut F-35:n operoinnista ja ylläpidosta Gazan sodassa asioita, jotka ovat erityisen hyödyllisiä valmistauduttaessa F-35:n käyttöön mahdollisessa Tyynenmeren alueen konfliktissa.
Ykkönen on kiinteitä kohteita/rakenteita esim bunkkereita tuhoamaan suunniteltu.Mitä sellaista eroa mahtaa olla sdb1 ja 2:lla kun molempia hankitaan?
Eka on kovennettuihin liikkumattomiin maaleihin, toinen liikkuviin. Eli mm. hakupäässä on enemmän vaihtoehtoja.Mitä sellaista eroa mahtaa olla sdb1 ja 2:lla kun molempia hankitaan?
The design objectives for the GBU-53/B (SDB II) are quite different from those for the GBU-39/B (SDB). The GBU-39/B is a weapon optimised for fixed targets, especially hardened infrastructure and basing, whereas the GBU-53/B is intended for attacks on moving battlefield targets, especially vehicles and heavy armour. In the simplest of terms the GBU-53/B is a glidebomb equivalent to the AGM-65 Maverick missile, but with a more flexible and countermeasures resistant seeker.
The GBU-53/B guidance system combines seeker with a GPS/inertial autopilot, and a Rockwell Collins TacNet bidirectional dual band datalink, which provides JTIDS connectivity with aircraft and a UHF link with a ground designator. This is a refinement of the JTIDS based arrangement trialled for moving target engagements using the JDAM tailkit.
The tri-mode seeker employs semi-active laser homing, MMWI radar, and uncooled thermal imaging components to maximise flexibility in employment and counter-measures resistance. The semi-active laser mode permits the use of the SDB II with legacy airborne and ground based designators, against fixed and moving targets. The MMWI and thermal imaging modes permit autonomous fire-and-forget engagements, under a wide range of weather conditions, accepting that some fog and haze conditions will impair both thermal imaging and MMWI acquisition. The seeker optical dome is protected by a clamshell shroud which is jettisoned before the seeker is activated.
The warhead design is optimised for battlefield targets, parked aircraft, and unhardened structures, combining a shaped charge with blast/fragmentation effects. It will also be highly effective against unhardened and hardened air defence targets, such as SAM batteries, andmaritime targets such as warships. A redesign of the warhead wasperformed during the development cycle to provide the capability to disable or kill main battle tanks.
Nykyaika on vaan järjestelmien aikaa. Nykyään ei ajatella, että ostetaan kivääri. Sit 10v päästä, että optiikka ois kiva, +5vuotta taskulamppu yms.. Koska Suomen Erikoisolosuhteet aka perse auki. Sama muissakin.Minua alkaa kyrsiä tämä nykymeno kun joka kikottimeen liitetään -järjestelmä. On hävittäjäjärjestelmä ja kiväärijärjestelmä ja ties mitä. Kuulostaa vissiin hienommalle mutta on täysin joutavaa hienostelua.
-autocorrect manuualikorrektoitu x2-
Ymmärrän kyllä sen puolen eikä asiassa sinällään ole mitään uutta. Kyllä kai Hornetkin oli järjestelmä? Tai NH90?Nykyaika on vaan järjestelmien aikaa. Nykyään ei ajatella, että ostetaan kivääri. Sit 10v päästä, että optiikka ois kiva, +5vuotta taskulamppu yms.. Koska Suomen Erikoisolosuhteet aka perse auki. Sama muissakin.
Vaan nykyään ajatellaan, että kaikki kerrasta. Ehkä se kertoo että rahaa on enemmän materiaaliin, tai sit hankitaan järjestelmiä suoraan ja tingitään määrästä...
Hornet ei ollut järjestelmä. Se oli kone. Sit siihen lisättiin kaikkea vuosien varrella, jolloin siitä tuli järjestelmä. Nykyään yritetään välttää tätä ja järjestelmä on heti.Ymmärrän kyllä sen puolen eikä asiassa sinällään ole mitään uutta. Kyllä kai Hornetkin oli järjestelmä? Tai NH90?
Hankalaksi homma menee kielenkäytön kannalta kun Hornetin sijasta aletaan käyttää vaikkapa muotoa F-35A-monitoimihävittäjäjärjestelmä. Lentoposti olisi voinut kirjoittaa että F-35-hävittäjiin ostettiin SDB:t ja JDAM:t eikä jutun informaatioarvo olisi pudonnut yhtään.
Tämä voi olla ihan perskohtainen ongelma mutta vihaan kapulakieltä ja tarpeettoman monimutkaista ilmaisua.
Hornet on ehdottomasti järjestelmä. Siis yleisen määritelmän perusteella.Hornet ei ollut järjestelmä. Se oli kone. Sit siihen lisättiin kaikkea vuosien varrella, jolloin siitä tuli järjestelmä. Nykyään yritetään välttää tätä ja järjestelmä on heti.
Miksi? Koska lisäosat maksaa, lisäkoulutus maksaa yms... Eli tämä tipoittain ostaminen tulee kalliiksi, kuin kerrasta ostaminen. Mutta ennen kun ei ollut rahaa, niin se oli hyväksyttävä paha.
Kapulakieli jatkuu Lentopostin jutun leipätekstissä:PV:n jargonissa järjestelmä tarkoittaa jonkun suorituskyvyn tuottavaa kokonaisuutta, johon kuuluu materiaalin lisäksi myös mm. informaatio ja osaaminen. Suorituskyvyn ammattilaisten puheessa tällä on selkeä ero, mutta jokainen kersantti tai luutnantti tätä tuskin edes tuntee. Toistaa vaan mitä on kuullut muiden sanovan.
Yleisen määritelmän mukaan yksi hävittäjä on järjestelmien järjestelmä, mutta PV:n jargonissa siitä tulee järjestelmä vasta kun siihen liitetään kaikki, mikä mahdollistaa sen käytön PV:n tavoitteiden mukaisesti.
Lentopostin otsikossa järjestelmä-sana on turha ja huonoa kieltä, pommit kun liitetään suoraan F-35 -hävittäjään. Jos olisi ostettu vaikka tankkiautoja, ne olisi voinut sanoa liitettävän F-35 -(monitoimihävittäjä)järjestelmään.
Ymmärrän kyllä sen puolen eikä asiassa sinällään ole mitään uutta. Kyllä kai Hornetkin oli järjestelmä? Tai NH90?
Hankalaksi homma menee kielenkäytön kannalta kun Hornetin sijasta aletaan käyttää vaikkapa muotoa F-35A-monitoimihävittäjäjärjestelmä. Lentoposti olisi voinut kirjoittaa että F-35-hävittäjiin ostettiin SDB:t ja JDAM:t eikä jutun informaatioarvo olisi pudonnut yhtään.
Tämä voi olla ihan perskohtainen ongelma mutta vihaan kapulakieltä ja tarpeettoman monimutkaista ilmaisua.
Ei uskalla. Tässä iässä voi helposti katketa verisuoni päästä.Odottelen mielenkiinnolla avautumistasi järjestelmien järjestelmistä...
Oliko tämä juuri se erä, jossa lisävarustelistalta oli ruksittu lohkolämmitin, sisätilan Webasto ja nastarenkaat?