Huhta
Greatest Leader
Nyt tuli päätös: F-35 ei saa uutta moottoria
Pratt & Whitney jatkaa hävittäjän nykyisen moottorin kehitystyötä.www.kauppalehti.fi
Mulle tulee yhä mainoksia tällaisesta...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyt tuli päätös: F-35 ei saa uutta moottoria
Pratt & Whitney jatkaa hävittäjän nykyisen moottorin kehitystyötä.www.kauppalehti.fi
Markkinointi jatkuu silti..?
Olen tämän koneen kohdalla pohtinut, että millainen vaikutus mahtaa ylipäätään olla sillä, että todennäköisesti simulaattori tuntien määrä tulee kasvamaan mutta kasvaako ne oikeiden lentotuntien kustannuksella?
This modification exercises options for the production and delivery of 126 Lot 17 F-35 aircraft to include 81 F-35A aircraft (43 for the U.S. Air Force, eight for the Government of Finland,
Toki palstalla tuo on tiedettykin, mutta nyt alkaneet kertoa myös kotimaassa.Uusien F35-hävittäjien myötä melu ei vähene eikä sanottavasti kasvakaan. Desibelit pysyvät samoina, mutta uudet koneet voivat joissain tilanteissa vaikuttaa Horneteja meluisammilta eri äänentaajuudesta johtuen. Näin kerrotaan Lapin lennostosta, joka vastaanottaa ensimmäisenä uudet hävittäjät vuonna 2026.
F-35 related investments are one of the advantages neighboring Norway is getting through a supplementary DCA it signed with the U.S. in 2021 that entered into force last year. In March, Norwegian MoD revealed that Washington is investing USD $188 million into the Rygge airport.
Investments will in part be used to build four fighter hangars with associated facilities, warehouses, increased capacity for ammunition storage and fence parts of the air station with a patrol road.
Rygge is 1/4 agreed Norwegian areas that US forces have “unimpeded” access to, per agreement text. These facilities also include Evenes and Sola air stations as well as Ramsund Naval Station. The agreement has an initial term of 10 years and is not a permanent deployment.
Suomelle tuleviin koneisiin tehdään Heikkisen mukaan mahdollisesti vuoden 2030 jälkeen moottoriin yhden moduulin päivitys. Päivityksen taustalla on yksinkertaistaen se, että Suomelle tulevaan koneen versioon kuuluvat aiempaa tehokkaammat kyvyt tarvitsevat enemmän energiaa.
Joo, eli ECU näyttäisi tulevan vasta jälkiasenteisena moduulin vaihtona 2030+.Nostona edellisestä aiempaan keskusteluun liittyen:
Ei vaikuttaisi olevan jutussa mitään uutta. Ellei Luke ole sitten varmistunut. muiden mahdollisten koulutuspaikkojen sijaan."Suomeen (Patrialle) tulee mm. F-35:n eturungon valmistuslinja, jossa tehdään eturunkoja F-35 ohjelmalle (yht. 400 kpl). Suomeen tulee myös moottorin (F135) kokoonpanolinja sekä muuta järjestelmään liittyvää huoltovarmuudellista osaamista sekä epäsuoraa teollista yhteistyötä"
Ei vaikuttaisi olevan jutussa mitään uutta. Ellei Luke ole sitten varmistunut. muiden mahdollisten koulutuspaikkojen sijaan.
Ok. Toisto on tehoa, mutta oli aiemmin kerrottu.Ainakin itse luin ensi kertaa tuosta eturunkojen valmistuksen määrästä eli että valmistetaan tuollainen määrä muidenkin kuin Suomen koneita varten.
26.6.2022 18:50
Lisätietoa F-35:n toimitusaikataulusta – Patria tekee yhteensä 400 eturunkoa
14.3.2022 07:02
Suomessa valmistetaan 400 F-35-hävittäjän eturunkoa ja kootaan moottoreita. Patrian HX-hanketta johtava Petri Hepola kertoo, mitä se käytännössä tarkoittaa.
10.12.2021 - 22:19
"Kyseessä on merkittävä teollinen yhteistyö, kun tämän kokoluokan kokoonpanotyö saadaan Suomeen ja Jämsän halliin. Eturunkoja valmistetaan jopa 400 koneeseen vuoteen 2040 asti. Kyseessä on Lockheed Martinin sitoutumus Suomella liiittyen huoltovarmuuteen ja suoran teollisen yhteistyö kokonaisvolyymiin", kertoi Hepola.
Ensimmäiset eturungot valmistuvat Hallista vuoden 2026 aikana ja on mahdollista, että jokin niistä päätyy myös Suomen uusiin F-35A -hävittäjiin. Kyseinen rakenne on käytännössä ohjaamoa ympäröivä rakenne, joka ulottuu hieman sen etu- ja takapuolelle. Tutkakupu ei kuulu Patrian toteuttamaan rakenteeseen.
Eli "noin 400" oli tiedossa valintahetkellä 10.12.2021. LOGL:en 11.2.2022 lopullisen allekirjoituksen aikaan edelleen "jopa 400". Sitten 2022 kesän Porin näytökseen mennessä kerrottiin tarkka 400. Tuollainen määrä tulee siis Suomi-eturunkoja ulottuen ilmanottoaukkojen etupäästä nokkakartion tyveen. Kuomuja tekee puolestaan Sveitsi 400 kpl.