Karjalan lennoston kasarmirakennuksen laajennusosa valmistui
Varusmiehet pääsevät muuttamaan laajennusosaan maaliskuussa. Muuton jälkeen majoituskasarmia aletaan remontoida.
yle.fi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Korjaan sen verran, että Rovaniemellä entinen varalaskupaikka/nousukiitotie remontoitiin ja jatkettiin pidemmäksi.+ varalaskupaikka tulossa, Rovaniemeen valmistui jo. Saa nähdä milloin aletaan kertoa esim. simulaattoritönön teosta Lappiin.Karjalan lennoston kasarmirakennuksen laajennusosa valmistui
Varusmiehet pääsevät muuttamaan laajennusosaan maaliskuussa. Muuton jälkeen majoituskasarmia aletaan remontoida.yle.fi
F-35:n keskeisimpiin komponentteihin kuuluvat tutka ja moottori ovat uudistuslistalla. Suomen tilaamat tuotantoerän 17 koneet toimitetaan kuitenkin vielä alkuperäisin AN/APG-81 -tutkalaittein ja Pratt & Whitney F135 -moottorein, JPO:n edustaja Russ Goemaere vahvisti IS:lle sähköpostitse.
Jos F-35:n moottori tai tutka päivitetään tuotantoerästä 17 eteenpäin, Suomelle toimitettavat koneet saavat silloin nämä uudet komponentit vakiovarusteina.
– Suomi saa aina saman version, jota toimitetaan myös Yhdysvaltain ilmavoimille, Keränen sanoo.
Vielä ei ole tiedossa, milloin F-35:n uusi tutka tulee koneen tuotantoon ja tarjolle myös Suomeen. Keräsen mukaan Yhdysvaltain kaupankäyntisäädökset edellyttävät, että asiakkaille voidaan myydä vain valmiiksi rakennettuja ja testattuja tuotteita.
Muuri, mutta otsikosta ja kuvatekstistä saa jo hajua.
Kuopion lentokentälle iso remontti – uusi kenttä kestää uudetkin hävittäjät
Kuopion lentokentällä tehdään isoja kunnostustöitä jo tänä vuonna.www.savonsanomat.fi
Epäilen ettei kiitotien kestävyydessä ole ongelma, vaan koneiden seisontapaikkoja täytyy vahvistaa.Eli F-35 vaatii paitsi 3 kilometriä baanaa, niin myös aiempaa vahvemmin rakennetun baanan. Läski Kalkkuna! /s
Mikähän on noista sopivin etäisyys? https://caasref.wordpress.com/clearance-distances-on-aircraft-stands/koneiden seisontapaikkoja täytyy vahvistaa.
Niin ajattelin itsekin, että voi olla enemmän kyvyn palautusta kuin pelkkää parannusta. Lapissa kerrottiin olevan osa infrasta 70-luvun perua ja Rissalassa on varmaan jotain golden 80's.
On nousutie, ei varalaskupaikka.ei nyt kovin salaista
lainaus: Puolustusvoimien tarpeeseen hankkeessa toteutetaan kaksi varalaskupaikkaa.
Tikkakosken liittymän etelä- ja pohjoispuolelle on kaavailtu II –luokan varalaskupaikkaa (nousutie). Toistaiseksi tästä ei ole tehty tarkempaa suunnittelua, mutta yleissuunnitelmassa nousutiehen on varauduttu.
Tavoitetilana on varmaankin vähintään ylimääräinen nousutie kaikkien isompien lentokenttien kupeeseen. Aika monesta sellainen silmämääräisesti arvioiden jo löytyykin.Onko kukaan muu pannut merkille Jyväskylän lentoaseman kohdilla VT4:lla, sen remontin valmistumisen yhteydessä about vuosi sitten, pari kivenheittoa pohjoiseen siitä missä kiitotien lähestymisvalot jatkuvat ko. tien yli, niin siihenhän aivan tien viereen lentokentän puolella rakennettu selvästi asfaltoidut huolto/seisontapaikat korkeine maavalleineen koneiden suojaksi, kulku erotettu valtatiestä betoporsailla. Siellä näytti olevan jopa ihan valmiit sähkökaapitkin mistä saadaan virrat koneisiin/muihin laitteisiin. Mietin aluksi että onko tarkoitus saada itse lentokentän seisontapaikoille hajautusta kriisissä lisää, mutta mapsista vilkaistuna ko. valtatiessäkin suoraa siltä kohdin about saman verran mitä viereisellä lentokentällä pituutta. Ihan mielenkiintoinen ratkaisu, hajauttaa toimintaa aivan kentän viereen / luoda kentälle toinen kiitotie ihan viereen, mikä pitää kuitenkin erikseen ampua rikki jos toiminnan aikoo kokonaan lamauttaa
Ja bliis, ei määkimistä salaisuuksien paljastamisesta, siitä ajaa tuhansittain autoja ohi joka pvä!
Eikä C-mallin F-35Coming soon in a theatre near you
No tuo growleri ei välttämättä...
Eikä C-mallin F-35
Still, illustrating the seriousness of the concept, it became the centrepiece of the 1986 NATO exercise Northern Wedding and the 1987 Ocean Safari; the nuclear-powered carrier USS Nimitz operated in Vestfjord in northern Norway in the former, and the conventionally-powered carrier USS Forrestal went as far north as Andfjord during the latter, well within the Arctic Circle.[8]