F-35-hävittäjien moottoreiden kokoonpano- ja huoltotilat Nokialle – rakentaminen alkaa tänä vuonna
Moottoreiden kokoonpanohallin rakentaminen alkaa jo tänä vuonna.
www.is.fi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ensi viikolla alkava Nordic Response 24 -harjoitukseen osallistuvat Lapin lennoston Hornet -hävittäjät operoivat Rovaniemen sijaan Oulunsalosta käsin. Syynä muutokseen on Rovaniemen kiitotien vauriot.
Lapin lennoston tiedotteen mukaan vauriot ovat seurausta talven kovasta pakkasjaksosta. Kiitotiessä on riski, että maa-ainesta tai asfalttimurua saattaa ajautua hävittäjien moottoreihin.
‒ Hornetin nokkapyörän rakenteesta ja ilmanottoaukkojen sijainnista johtuen suurella moottoriteholla irtonaista kevyttä maa-ainesta saattaa ajautua koneen moottoreihin. Emme ota asiassa tarpeettomia riskejä, koska meillä on mahdollisuus hajauttaa toimintaa muihin tukikohtiin, sanoo Lapin lennoston esikuntapäällikkö, everstiluutnantti Petteri Puusa tiedotteessa.
Tukialuskäyttöön suunnitellut koneet ovat aina olleet haavoittuvampia tuollaiselle. Siellä lentokannella kun ei yleensä ole hiekkaa yms ylimääräistä paskaaMurusta tulee näköjään talven jäljiltä, saa nähdä miten vaikuttaa F-35 valmistautumisen osalta.
Lapin lennoston Hornetit osallistuvat isoon harjoitukseen Oulunsalosta – Rovaniemen kiitotiessä vaurioita
Ensi viikolla alkava Nordic Response 24 -harjoitukseen osallistuvat Lapin lennoston Hornet -hävittäjät operoivat Rovaniemen sijaan Oulunsalosta käsin.www.kaleva.fi
Menee jollekin Wärtsilän kaverille arvaan minä. Suomessa laadukkaita moottoripuolen toimijoita on vähän eikä jengi halua asua vaasassa huonoilla palkoilla.Palstan ässille hommia?
Logistics & Procurement Manager (F-35 Program)
Patria is a workplace where you build common security. At Patria, ordinary people solve extraordinary challenges. When it comes to critical operations on land,tyopaikat.oikotie.fi
Niin, eihän sen välttämättä tarvitse olla ilmailumoottoreiden konkari. Mutta niitäkin on Hornetien ja NH ym. ylläpidon kautta.Menee jollekin Wärtsilän kaverille arvaan minä. Suomessa laadukkaita moottoripuolen toimijoita on vähän eikä jengi halua asua vaasassa huonoilla palkoilla.
Yksi absurdeimpia perusteluita täällä hetkeen.Menee jollekin Wärtsilän kaverille arvaan minä. Suomessa laadukkaita moottoripuolen toimijoita on vähän eikä jengi halua asua vaasassa huonoilla palkoilla.
Voi olla että ilmajärjestelmäupseeri ei täytä työnkuvausta, katso alle. Toisekseen toi on 90% tietokonehommaa. Ihan vaan ajatuksena, intissä harvoin asuu kovaa osaamista.Eiköhän siihen löydy lentotekniikan evp erikoisupseeri, joka on jo vastannut jonkun koneen (F-18) moottoreihin liittyvistä asioista ilmajärjestelmäosastolla.
- Experience in international procurement (machinery and equipment, tooling, materials)
- Experience in building-up and developing new logistics solutions in manufacturing industry
- Experience in international commercial operation
- Ability to communicate professionally in English both verbally and in writing and capability to produce documents in both Finnish and English (Professionally)
- University degree in appropriate area.
Juu, juuri kukaan ei evp:nä työllisty mihinkään kansainväliseen alan huipputeknologiaa tuottavaan yritykseen vaan jää valtion kaksioon vuokralle ja ryyppää itsensä hengiltä parissa kuukaudessa. Ei tartte paljon eläkkeitä veronmaksajien näille loosereille maksella.Voi olla että ilmajärjestelmäupseeri ei täytä työnkuvausta, katso alle. Toisekseen toi on 90% tietokonehommaa. Ihan vaan ajatuksena, intissä harvoin asuu kovaa osaamista.
Sukulaiseni vaihtoi Wärtsilästä pois yli 10 vuoden työsuhteen jälkeen, koska ko. firma tuottaa ihan helvetisti tietyille tyypeille ylitöitä, eikä sukulaiselleni meinannut enää ton touhun jatkumisen keston ylittäessä jo vuoden päivät maistua, niin haki muualle ja on saanut viihtyisämmän ja paremmin palkatun + paremmilla työajoilla olevan paikan.Yksi absurdeimpia perusteluita täällä hetkeen.
Diesel-moottori ja suihkuturbiinilla ei tekniikkansa puolesta ole oikein mitään yhteistä.
Wärtsilä ei valmista suihkuturbiineja.
En tiedä onko sinulla jotain Wärtsilää vastaan hampaankolossa, mutta käsittääkseni Wärtsilä on ihan ok palkanmaksaja Suomen mittakaavassa. Ainakin huonompia löytyy.
Vaasakin on ihan hyvä kaupunki, mutta siinä kyse onkin ehkä enemmän äidistä ja tyttärestä.
Juuri kukaan EVP ei ole ikinä vetänyt organisaatiota nollasta pystyyn. Kampaviinerieläkeläiset ja tekijät on erikseen.Juu, juuri kukaan ei evp:nä työllisty mihinkään kansainväliseen alan huipputeknologiaa tuottavaan yritykseen vaan jää valtion kaksioon vuokralle ja ryyppää itsensä hengiltä parissa kuukaudessa. Ei tartte paljon eläkkeitä veronmaksajien näille loosereille maksella.
Sitä edeltää vielä asematason peruskorjaus ja kantavuuden vahvistaminen.
Yritin googlemapsista vähän hahmottaa kirjoittamaasi ja siellähän näyttää salamat olevan valmiiksi jo tulevalla paikallaanOlemassa olevan sotilasasematason pohjoispään peruskorjaus on saatu päätökseen. Eteläpäässä on remontti käynnissä, siihen päälle se aikanaan tulee. Asematasotila Rissalassa on niukka ja isoille rahtikoneille sitä ei ole. Kesällä toivottavasti nähdään merkkejä parannuksesta tähän ainakin hävittäjien osalta.