Missä olisi lähde tälle?Brittien Typhoonien käytettävyysaste on yli 80%
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Missä olisi lähde tälle?Brittien Typhoonien käytettävyysaste on yli 80%
According to freedom-of-information reports, cited by the British tabloid the Daily Mirror, 142 of the RAF's 434 aircraft have been taken off the flight line or are undergoing major maintenance.
That includes advanced aircraft like the Typhoon — 55 of the RAF's 156 Typhoons are in the service's sustainment fleet and not its forward fleet. A variety of other aircraft are also affected.
"On serviceability rates, the RAF is well within the top cohort of air forces around the world," Bronk said.
"Modern combat aircraft are complex and maintenance intensive to operate," Bronk said, adding that "a regular deep maintenance/upgrade cycle for each airframe" is a standard fleet-management practice around the world.
Having 55 of the service's 156 Typhoons in sustainment is normal, Bronk added, "and actually better than most comparable fleets in NATO and elsewhere."
Ehkä kaytettävyysluvut kertovat enemmän jonkun maan ilmavoimien tavasta pitää koneita käyttökunnossa. Saksassa hyvin vähän koneita lentokunnossa verrattuna vaikka RAF:n lukemiin koska poliitikot? eivät halua käyttää rahaa rauhan aikana.
Jenkeillä kun on koneita rampilla pitkät rivit niin ainakin Horneteissa se käytettävyys on erikoinen termi meikäläisittäin. Jos joku automaation osa ei toimi, niin mekatsu kävelee viereiselle koneelle ja ottaa boksin sieltä. Siinä sitte tilastot korjaantuu kummasti jos kone saadaan tehtävälle.Olen täysin varma, että amerikkalaisten 80% käytettävyystavoite tarkoitti, että brittitermein 80% Forward Fleetistä on käyttökelpoisia. Lukuun ei kuulu Sustainment Fleet eli laivueen ulkopuoliseen huoltoon lähetetyt koneet.
Nämä käytettävyysluvut ovat ihan yhtä huonosti vertailtavia kuin käyttökustannuksetkin.
Olen täysin varma, että amerikkalaisten 80% käytettävyystavoite tarkoitti, että brittitermein 80% Forward Fleetistä on käyttökelpoisia. Lukuun ei kuulu Sustainment Fleet eli laivueen ulkopuoliseen huoltoon lähetetyt koneet.
Nämä käytettävyysluvut ovat ihan yhtä huonosti vertailtavia kuin käyttökustannuksetkin.
Missä olisi lähde tälle?
Olet sinä hupiukko! Meinasin kommentoida, mutta en taida jaksaa...Kun olen asiaa pohtinut, niin Global Eye erillishankintana ja Super Hornetit hx-koneeksi olisi kova paketti. Ja myös edullinen hankkia ja käyttää.
Global Eye tukee hx-koneita ja merivoimia tilannekuvalla. Oikealla tilannekuvalla, eikä tyhjänpäiväisellä F-35 lähitilannekuvalla.
Lisäksi se tukee maavoimia siten, että se varoittaa prikaateja ilma-uhkasta (helikopterit, rynnäkkökoneet ja maahanlaskun kuljetukset). Kaikki näkyvät todella kaukaa ilmasta katsottuna.
Growlerit voi pelastaa sotalaivoja häiritsemällä lähestyviä meritorjuntaohjuksia. Häirintä olisi sekä tutkahäirintää että glonass-häirintää. Sotalaivan ei tarvisi käyttää omaa häirintälähetintään ja siten altistua.
Growler myös suojaisi infrastruktuuria esim siltoja häiritsemällä glonass/gps/galileo taajuuksia. Ohjus on sitten epätarkempi. Ja kaikista Iskandereista ja Kalibreista saataisiin ennakkovaroitus.
Super Hornetin rooliksi jäisi suojata Global Eyetä, ampua amraameja tarvittaessa sekä uhata rynnäköillä, mikä hidastaa vihollista ja valvottaa. Myös äänivallin rikkomiset valvottaa miehittäjiä.
On harhaluulo, että Growleria ei päivitettäisi hx:n käyttökautena. Se säilyy Navyn ja USAF käytössä todella pitkään. Suurelta osin Superimme hyötyisivät Growlerin kehittämisestä. Avioniikka, moottori, ohjukset, tutka ja softan kehitys. Myös F-35 softan parhaat puolet tulevat supereihin, block-3 sisältää jo aika paljon (näyttö, cpu, nopea datalinkki). Aivan samoja alihankkijoita Boeing ja LM käyttää.
Valinta olisi ollut jokseenkin riskitön jo ennen Saksan SH päätöstä. Nyt vielä enemmän.
Sääli että tuo weapons pod ei kiinnostanut maksajia. Toisi varmasti lisää suorituskykyä cft tankkien kanssa qra hommiin...
Se tuo ilmeisesti häivettä. Ja vähentäisi työvoiman tarvetta koska kaksi jamppaa kiinnittäisi neljä ohjusta kerralla. Mutta työvoimasta ei ole pulaa. Nopea täyttö saadaan kun on 10 ukkoa koneen kimpussa eli 40 ukkoa parvea ohjustamassa. Toisaalta kun 10 tekis sen saman olishan se parannus. Joka koneella olisi nosturi, 2 ukkoa ja valmiiksi täytetty häivesäiliö. Sitten se tankkaaja ja mekaanikko.
Tämä. SH:n kehitys viime aikoina on ollut puutteellista. Jos ASH-konsepti olisi kokonaisuudessaan tehty ja IRST:kin lisätty itse koneeseen, tekisi se Superista aika tiukan kilpailijan. Mutta nyt Rafale varmaan vetää pidemmän tikun.Superissa kun tyydyttiin IRSTin osaltakin bootleg-ratkaisuun ja ASH-konseptin monesta ekstrasta otettiin lähinnä rungonmyötäiset lisätankit niin kanisterin osalta voinee sanoa, ettei tultane viemään loppuun.
Miten ajattelit välttää sen lähikontaktin ilman IRST:iä siinä vaiheessa kun vihollisella on häivekoneita ja ilma täynnä elsoa?Luulen että irst ei ole kovin tärkeä Suomelle. Meidän pitää välttää lähikontaktia ja jopa se, että vihollisen ohjusta pitäisi vältellä. Voitais jopa jättää irst ostamatta ja sillä rahalla enemmän ohjuksia tai enemmän pilot training hours. Tai lisää varaosia.
Maan pinnalle riittävästi tehokkaita isoja sensoreita. Irst, tutka, ääni, uv. Ja tieto datalinkillä joko johtoon tai suoraan pilotilleMiten ajattelit välttää sen lähikontaktin ilman IRST:iä siinä vaiheessa kun vihollisella on häivekoneita ja ilma täynnä elsoa?
Sen IRST:n tarkoitus on mahdollistaa BVR-ohjuslaukaisu tilanteissa joissa koneen tulenjohtotutkaa ei voi syystä tai toisesta käyttää.Maan pinnalle riittävästi tehokkaita isoja sensoreita. Irst, tutka, ääni, uv. Ja tieto datalinkillä joko johtoon tai suoraan pilotille