F/A-18 E/F Super Hornet

Trump sanoi eilen että tätäkin aiotaan tilata F-35 rinnalla ja hinnat alas molemmista, osan siitä laskusta täytyy tulla määristä vaikka kuinka hyvin tingittäisiin ja niitähän meinaavat nostaakin.
 
Boeingille varmaan sopii, monetkohan pullakahvit ovat tarjonneet McCainille...?

Muutakin mielenkiintoista:
The plan for the Navy also recommends a “high/low mix” in Navy aircraft carriers, relying on smaller, conventionally powered carriers — not simply nuclear-powered ones now in the fleet — to take on “day-to-day missions.”


The Air Force may require upwards of 60 combat squadrons of about 1,500 combat aircraft, according to the blueprint. It proposes purchasing 73 additional F-35 Joint Strike Fighters for the Air Force and 20 extra F-35s for the Marine Corps through 2022.


But McCain’s plan also casts doubt on the goal of purchasing a total of 1,763 F-35s for the Air Force as is now planned. "This goal is unrealistic and requires reevaluation, and likely a reduction, of the ultimate size of the F-35 buy," the paper states.


Pieniä ei-ydinkäyttöisiä tukialuksia? Onko tämä taas joku Sea Control Ship-fantasia, vai tarkoitetaanko tuossa että amfibioalukset alkaisivat ottaa osan ilmasodankäynnistä haltuunsa?

F-35:n kokonaismäärän supistaminen ei ole varmaan useimmille yllätys, mutta joillekin taitaa olla.
 
Pieniä ei-ydinkäyttöisiä tukialuksia? Onko tämä taas joku Sea Control Ship-fantasia, vai tarkoitetaanko tuossa että amfibioalukset alkaisivat ottaa osan ilmasodankäynnistä
Eiköhän tuo tarkoita jotain uutta minitukialusta joita tarvittaisiin kolme että saadaan samanlainen suorituskyky kuin yhdellä isolla on, eikä tule sitten maksaamaan kuin tuplasti enemmän kuin nykyiset...
 
Niin Saab käy kovaa markkinakamppailua USA:n laivaston hävittäjistä ja tämä on selvä takaisku....eikun hetkinen....:D:D
 
Eiköhän tuo tarkoita jotain uutta minitukialusta joita tarvittaisiin kolme että saadaan samanlainen suorituskyky kuin yhdellä isolla on, eikä tule sitten maksaamaan kuin tuplasti enemmän kuin nykyiset...

Voi olla että haluavat tunkea niitä paikkoihin jossa osumia tulee varmasti, aika ahtaita paikkoja paljon joissa menevät nykyäänkin, voivat myös suojata maihinnousuja ja pitkiä logistisia linjoja Atlantilla ja Tyynellämerelle.
Supertukialukset sopivat "fleet in being" rooliin ja ratkaiseviin operaatioihin ja taisteluihin keskitettynä yhteen.
Näitä konventionaalisia aluksia varmaan myös voidaan rakentaa paljon ja nopeasti, mahdollistaa nykyisten jättien siirron Tyynellemerelle pääosin.
 
Voi olla että haluavat tunkea niitä paikkoihin jossa osumia tulee varmasti, aika ahtaita paikkoja paljon joissa menevät nykyäänkin, voivat myös suojata maihinnousuja ja pitkiä logistisia linjoja Atlantilla ja Tyynellämerelle.
Supertukialukset sopivat "fleet in being" rooliin ja ratkaiseviin operaatioihin ja taisteluihin keskitettynä yhteen.
Näitä konventionaalisia aluksia varmaan myös voidaan rakentaa paljon ja nopeasti, mahdollistaa nykyisten jättien siirron Tyynellemerelle pääosin.
McCainin ihan oma visio taitaa olla, tuskin laivasto tuollaisia haluaa ja tuskin tulee ikinä toteutumaan.
 
Eiköhän tuo tarkoita jotain uutta minitukialusta joita tarvittaisiin kolme että saadaan samanlainen suorituskyky kuin yhdellä isolla on, eikä tule sitten maksaamaan kuin tuplasti enemmän kuin nykyiset...

Samaa ajattelin itsekin...tällainen aloite antaa töitä muutamalle suunnittelijalle, ja laivastohenkisille analyytikoille ja kolumnisteille niin kauan kuin asiaa pallotellaan julkisuudessa, ja siihen se jää.
F-35B tulee tietysti vähän nostamaan "Gatoreiden" tehoa strike-tehtävissäkin. Ei sekään noilla konemäärillä taloudellista ole pelkästään siihen tarkoitukseen.
 
Tässä aika järkyttävä tapaus.

Käynnistelyvaiheessa ollut Growler ylipaineisti ohjaamon niin rajusti, että kuomukin räjähti rikki. Siihen vaaditaan jo aika paljon ylipainetta. Ja kun ylipaine yhtäkkiä hävisi räjähdyksen myötä, tuli paineisku toiseen suuntaan. Molemmat lentäjät olivat vähällä kuolla ja olivat pitkään sairaalassa.

Koko tarina linkistä.

http://www.thedrive.com/the-war-zon...-by-portland-based-pjs-after-canopy-explosion

Details continue to emerge surrounding a bizarre and nearly deadly mishap that happened on a frigid morning at Naval Air Station Whidbey Island last December. The incident occurred as three Growlers were preparing for a mission, when upon startup one of the aircraft began to over-pressurize. The pilot and electronic warfare officer, trapped inside the jet’s clear canopy, were subject to some of the worst conditions a human can survive. The pressure built so quickly and violently that the jet's plexiglass canopy exploded, sending shards flying.
 
http://www.chicagotribune.com/business/ct-trump-boeing-air-force-one-20170117-story.html

"Boeing Chief Executive Officer Dennis Muilenburg will meet for the second time since the election with President-elect Donald Trump on Tuesday..."

"The conversation also will touch on the company's F-18 Super Hornet, which Trump suggested last month should be upgraded to compete with Lockheed Martin's F-35 as the Pentagon's advanced fighter jet, according to one of the people. Both asked not to be identified discussing a private meeting."
 
http://www.politico.com/story/2017/01/john-mccain-defense-budget-233645

"To further beef up the fighter force, it calls for the Navy to purchase an extra 58 F/A-18 Super Hornets and 16 EA-18G Growlers over the next five years."
Laivastoa ei tunnu ihan hirveästi SHornet kiinnostavan kuin pakon edestä:


Chief of Naval Operations Adm. John Richardson said Tuesday that Lockheed Martin's F-35 is "on a completely different level" from the F/A-18 Super Hornet[/B], which President-elect Trump asked Boeing to price out as a possible replacement for the fifth-generation joint strike fighter.

Richardson said the Lockheed Martin F-35 is a fifth-generation fighter jet, while the Boeing Super Hornet is a fourth-generation platform. The difference represents a large jump in capability.

"If you just think about the aircraft in terms of capability … [the F-35] is on a completely different level from the Super Hornet," Richardson said at a DBrief Live event.

While he acknowledged there are updates and improvements that can be made to the Super Hornet to make it closer to a four-and-a-half generation plane, the F-35 is crucial to the Navy's missions."We need the F-35," he said.

At the same time, the admiral stressed that a "healthy cadre" of Super Hornets will continue to be an integral part of the Navy's air fleet and will operate alongside the F-35s as they come online.
 
Laivastoa ei tunnu ihan hirveästi SHornet kiinnostavan kuin pakon edestä:


Chief of Naval Operations Adm. John Richardson said Tuesday that Lockheed Martin's F-35 is "on a completely different level" from the F/A-18 Super Hornet[/B], which President-elect Trump asked Boeing to price out as a possible replacement for the fifth-generation joint strike fighter.

Richardson said the Lockheed Martin F-35 is a fifth-generation fighter jet, while the Boeing Super Hornet is a fourth-generation platform. The difference represents a large jump in capability.

"If you just think about the aircraft in terms of capability … [the F-35] is on a completely different level from the Super Hornet," Richardson said at a DBrief Live event.

While he acknowledged there are updates and improvements that can be made to the Super Hornet to make it closer to a four-and-a-half generation plane, the F-35 is crucial to the Navy's missions."We need the F-35," he said.

At the same time, the admiral stressed that a "healthy cadre" of Super Hornets will continue to be an integral part of the Navy's air fleet and will operate alongside the F-35s as they come online.

Tietysti SH on jo hieman "vanha" konsepti ja jos saatavilla on F35 kaltaista tulevaisuuden juttua, niin pientä haluttomuutta ottaa SH on varmasti totta... mutta ei mielestäni SH ole romu ja tarpeeton.
mielestäni meidänkin ilmavaivoille olisi 20-30 SH.ta tosi hyvä piristys... mutta raha, tiedän etten ole järkevän unelman äärellä...
 
Richardson taisi tuossa ottaa kantaa lähinnä siihen ajatukseen että F-35C korvattaisiin Super Hornetilla. Mikä ei tietenkään käy. Lisä-SHornetit alkaa olla kohta pakkorako, sillä jatkuva sotiminen on kuluttanut vanhoja Hornetteja.
 
The Boeing concept for the Advanced Super Hornet, pictured here without enclosed weapons pods.
587e7cbff10a9a2a768b5951.jpg


587e7cecf10a9a99348b7dca.jpg
 
Kahdeksan BVR:ää ja kaksi WVR:ää, onhan siinä mukavasti kapasiteettia lentotukialuskoneeksi ja olettavasti tuoretta IRST teknologiaa polttoainetankin nokassa.
 
Jo perus-Hornettia kokeiltiin 10 Amraamin lastilla. Monella käyttäjällä ei varmaan ole varaa ladata koneisiin niin montaa ohjusta..

McCainin tukialusvisio on ilmeisesti sellainen että amfibiotukialuksiin asennettaisiin katapultit. Kuulostaa aika kalliilta ja työläältä. Elektromagneettisilla katapulteilla voisi kyllä teknisesti ottaen onnistua, höyrykatapultteja niihin ei varmaan voisikaan asentaa kun niissä ei ole höyryturbiineja.
 
Jo perus-Hornettia kokeiltiin 10 Amraamin lastilla. Monella käyttäjällä ei varmaan ole varaa ladata koneisiin niin montaa ohjusta..

McCainin tukialusvisio on ilmeisesti sellainen että amfibiotukialuksiin asennettaisiin katapultit. Kuulostaa aika kalliilta ja työläältä. Elektromagneettisilla katapulteilla voisi kyllä teknisesti ottaen onnistua, höyrykatapultteja niihin ei varmaan voisikaan asentaa kun niissä ei ole höyryturbiineja.

Tuottavatko amfibioaluksien moottorit tarpeeksi sähköä elektromagneettisia katapultteja varten?
 
Back
Top