Kyllä, lähtökohtaisesti voinee olettaa Growler-miehistöjä tarvittavan/koulutettavan samassa suhteessa kuin hävittäjämiehistöjä. Growler viettänee aikaa taivaalla ja maassa melko lailla samassa suhteessa kuin Super Hornetkin. Ellei Growlerin kevyempi käyttöprofiili sitten vähennä huoltotarvetta ja koneille ajatella tärkeää roolia tiedustelun voimavarana harmaassa vaiheessa.
1,5 miehistöä per kone oli karkea, hatusta repäisty luku, joka pohjautui Hornet-pilottien määrään. Tarkkoja tietojahan ei julkisesti kerrota eikä ole tarviskaan. Mutta jos julkisuuteen annettuja tietoja mm. Hornet-lentotuntien kokonaismäärästä, MPKK:n ohjaajalinjan sisäänotosta ja palvelussitoumuksen pituudesta käyttää arvion pohjana, niin jotakin tuota luokkaa meillä voisi olla hävittäjälentäjiä per Hornet-runko.
Toki enemmän lentäjiä on aina parempi eikä meillä ole tietoa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jos HX:ssä on Hornetia kestävämmät rakenteet (airframe life) ja budjetti sallii lentää nykyistä enemmän, niin voihan se olla, että meillä on tulevaisuudessa vaikkapa kolme miehistöä per kone. Isompi pilottimäärä kestää paremmin puolalaisten taulukauppiaiden kotikäyntejä harmaassa vaiheessa. Isompi pilottimäärä mahdollistaa, niin haluttaessa, suuremman operointitahdin konfliktin ensimmäisinä päivinä ennen kuin koneiden määräaikaishuollot alkavat painaa päälle. Isompi pilottimäärä mahdollistaa henkisen ja fyysisen kuormituksen paremman tasaamisen henkilöstön kesken. Mutta aika näyttää.