No, Gripen E ei maksanut moista vaikka lähtivät hetki sitten tekemään uutta yksimoottorista GE-F414-konetta. Sitten myös on KF-X.
The U.S. Navy has used the F414 engine to power their forces for over 30 years. Discover more about the advanced and versatile F414 engine with GE Aerospace.
www.geaviation.com
T-7 (eli ex T-X) tyydyttiin jopa vanhan Hornetin 404-moottoriin pienillä 414-lisillä (fadec). Vaikka sinänsä jo gripukka C/D 404:n osalta se Saabin RM12 taisi nimenomaan sisältää uuden fadecin.
The F404 is selected to power the T-7A Red Hawk advanced jet trainer for the U.S. Air Force. Learn more about the F404's performance with GE Aerospace.
www.geaviation.com
Sanoisin, että ei päädytä jos nuo kokonaan uudet hankkeetkaan eivät ole välttämättä sellaista tehneet. Onhan noilla jokainen malli jollain tavalla erilainen, mutta vaikea sanoa miten merkittävästi.
Super Hornetissa tehoa lisäävän EPE-ajatuksen sijaan taisi edetä enemmän polttoainekulutusta vähentävä suuntaus. Eli tuo wikin EDE jos käsitin oikein.
en.wikipedia.org