F/A-18 E/F Super Hornet

Einomies1

Ylipäällikkö
Leffan nimi on "Iron Eagle". Varsin lapsellinen juoni, mutta soundtrack on sitten omaa luokkaansa.


Editoitu sen verran, että vaihdoin paremman version musiikkivideosta.
Makuasioita. Minun mielestä taas Top Gunin raidat on enemmän cooleja, eikä niille löydy vertaistaan. Varsinkin Harold Faltermeuerin tunnari nostaa sykettä(ja erektion) aina:).
Ei sinänsä pahaa sanaa Queenista, koska fanitin sitä skidinä....
 

Einomies1

Ylipäällikkö
Simu Block III ulkoasussa osana Intian markkinointiponnisteluja.
On ohjaamo tuossakin muuttunut aika paljon pelkistetymmäksi kun kosketusnäyttö. Poistunut paljon nappeja ja hanikoita.
Se pisti silmään tuossa aikaisemmassakin postauksessa että simun takaohjaamossa on molemmilla puolilla joystickit. Mikä lienee tarkoitus?
 

mechanicus

Alikersantti
Takaohjaamon sivuilta löytynevät jo D-mallissa olleet WSO:n hantaakit, joilla hallitaan sensoreita ja aseita, mutta ei pysty lentämään.
 

heijaa

Alokas
Onkohan tuo kaiken kerääminen kosketusnäyttöön pidemmän päälle hävittäjissä yhtä huono idea kuin autoissakin. Omassa autossa ei ole vielä kovin paljoa toimintoja keskitettynä screeniin mutta välillä käytettävyys on täyttä tuskaa. Vähänkin töyssyisempi tie niin hanska poimii näytöltä mitä sattuu ja muutenkin näytön käyttöön täytyy keskittyä tarkempaan kuin namiskojen mitkä löytää käsikopelolla.
 

crane

Kenraali
Onkohan tuo kaiken kerääminen kosketusnäyttöön pidemmän päälle hävittäjissä yhtä huono idea kuin autoissakin. Omassa autossa ei ole vielä kovin paljoa toimintoja keskitettynä screeniin mutta välillä käytettävyys on täyttä tuskaa. Vähänkin töyssyisempi tie niin hanska poimii näytöltä mitä sattuu ja muutenkin näytön käyttöön täytyy keskittyä tarkempaan kuin namiskojen mitkä löytää käsikopelolla.
Tämä, mie en ainakaan tykkää ku kaikki on vaan näytössä
 

apumekaanikko

Luutnantti
Onkohan tuo kaiken kerääminen kosketusnäyttöön pidemmän päälle hävittäjissä yhtä huono idea kuin autoissakin. Omassa autossa ei ole vielä kovin paljoa toimintoja keskitettynä screeniin mutta välillä käytettävyys on täyttä tuskaa. Vähänkin töyssyisempi tie niin hanska poimii näytöltä mitä sattuu ja muutenkin näytön käyttöön täytyy keskittyä tarkempaan kuin namiskojen mitkä löytää käsikopelolla.
No on se yhtä huono idea, jos tie on yhtä töyssyinen ja tekniikka samaa. Jommassa kummassa tai molemmissa taitaa olla eroa ;-)
 

Huhta

Greatest Leader
Onkohan tuo kaiken kerääminen kosketusnäyttöön pidemmän päälle hävittäjissä yhtä huono idea kuin autoissakin. Omassa autossa ei ole vielä kovin paljoa toimintoja keskitettynä screeniin mutta välillä käytettävyys on täyttä tuskaa. Vähänkin töyssyisempi tie niin hanska poimii näytöltä mitä sattuu ja muutenkin näytön käyttöön täytyy keskittyä tarkempaan kuin namiskojen mitkä löytää käsikopelolla.
Vaikka näyttö olisikin kosketusnäyttö, niin oletusarvoisesti siinä olevia juttuja voi kuitenkin käyttää ohjaajan käsissä olevien hallintalaitteiden avulla (siis etupenkillä kaasu ja sauva lukemattomine nappuloineen). Mahdollisuus kosketella näyttöä lienee enemmän lisäominaisuus tai varatoiminto. En siis näe varsinaista ongelmaa, turha käynnistysproseduureja ym. on hoitaa hirveällä määrällä mekaanisia kytkimiä, jos saman voi tehdä fiksumminkin.

Mitä tulee autojen näyttöihin, niin ilmeisesti sinulla on jonkinlainen hinnat alkaen -malli? Minä olen ainakin usein löytänyt ratista nappulat, joilla voi hallita näytön kautta toteutettavia juttuja, mutta ne autot ovat tosin olleet vähän paremman luokan varustelulla.
 

Ruutiukko

Alikersantti
Toimivatko lentimien kosketusnäytöt paremmin sormettomilla hansikkailla? Kynsikkäät näkyvät usein pilottien ohjaamokuvissa.
 
Vaikka näyttö olisikin kosketusnäyttö, niin oletusarvoisesti siinä olevia juttuja voi kuitenkin käyttää ohjaajan käsissä olevien hallintalaitteiden avulla
Näin se homma menee. HOTAS mallin lisäksi trendinä on tuoda mukaan myös äänikomentoja lisäämään maustetta soppaan.

Noiden isojen monitoimäyttöjen paras ominaisuus kuitenkin lienee se, että ne ovat melkolailla täysin muokattavissa softalla millaiseksi ikinä halutaan ilman että rautaan tarvii kajota. Muokkauset voi oletettavasti tehdä myös täysin lentäjäkohtaisiksi jolloin itse kullakin on juuri oman preferenssin mukainen setuppi aina siellä koneessa.
 

tutka

Kapteeni
Toimivatko lentimien kosketusnäytöt paremmin sormettomilla hansikkailla? Kynsikkäät näkyvät usein pilottien ohjaamokuvissa.
Tukialusvideoissa tosiaan usein näkyy, USN taitaa pitää sellaisia saatavilla/sallittuna varusteissaan lähi-idän keikoille.

Varusteet lienevät kullekin koneelle/ilmavoimalle hienosäädettyjä. Jossain Rafale-dokkarissa esiteltiin AdA:n hanskoja, että sormenpäät on niissä optimoitu näytön käyttöön ja kämmenselässä on visiirin pyyhkimistä varten pehmeä kohta jne. Niiden tärkein tehtävä on tietty olla suojavaruste, jos joudutaan yhtäkkiä koneen ulkopuolelle 1000km/h vauhdissa taikka hytin lämmitys hajoaa ulkolämpötilan ollessa -50°C. (Vähän sama kuin matkustajakoneen kabiinimiehistön hanskat nousuissa ja laskuissa; ongelmien tullesa tulee nopeasti lisäongelmia jos sormenpäät ei ole suojassa elementeiltä.)
 

Undertaker

Kersantti
BAN
Onkohan tuo kaiken kerääminen kosketusnäyttöön pidemmän päälle hävittäjissä yhtä huono idea kuin autoissakin. Omassa autossa ei ole vielä kovin paljoa toimintoja keskitettynä screeniin mutta välillä käytettävyys on täyttä tuskaa. Vähänkin töyssyisempi tie niin hanska poimii näytöltä mitä sattuu ja muutenkin näytön käyttöön täytyy keskittyä tarkempaan kuin namiskojen mitkä löytää käsikopelolla.
Kosketusnäytössä on vaan se kiistaton etu, että uutta ominaisuutta varten ei tarvitse vaihtaa koko ohjaamoa. Autoissa Tesla käyttää tätä päivitettävyyttä aika rankasti hyväksi, kun lähes kaiken voi tehdä softalla ja päivittää langattomasti autoihin.
 

SJ

Supreme Leader
Kosketusnäytössä on vaan se kiistaton etu, että uutta ominaisuutta varten ei tarvitse vaihtaa koko ohjaamoa. Autoissa Tesla käyttää tätä päivitettävyyttä aika rankasti hyväksi, kun lähes kaiken voi tehdä softalla ja päivittää langattomasti autoihin.
Ompa vitun hienoa! Joku perkeleen urpo alkaa tehdä autoon päivityksiä milloin sattuu ihan vain siksi, että systeemiä ei viitsitty kehittää kuntoon etukäteen. Samalla kaikki mitä on kerennyt systeemistä oppia pitää opetella uudelleen ja jos systeemi salli omien asetusten teon, niin se on hyvästi niille, eli ei kun tekemään uudestaan.
 

koss

Kersantti
Ompa vitun hienoa! Joku perkeleen urpo alkaa tehdä autoon päivityksiä milloin sattuu ihan vain siksi, että systeemiä ei viitsitty kehittää kuntoon etukäteen. Samalla kaikki mitä on kerennyt systeemistä oppia pitää opetella uudelleen ja jos systeemi salli omien asetusten teon, niin se on hyvästi niille, eli ei kun tekemään uudestaan.
No Ladalla on aina komeeta päästellä karvahattu päässä ja ON loppuun kehitetty tuote, koska päivityksiä ei ole eikä tule. Ilmeisesti esim teslan järjestelmä ei ole kovin tuttu vai muutenko vaan kiukuttaa?
 
Top