"Uuuuuu she's a little kiitotie!"
EDIT: Sitä paitsi tukialuksissa se on "flight deck"
EDIT: Sitä paitsi tukialuksissa se on "flight deck"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(varoitus: ääni on kova)
Kolmosvaijeri onkin se tavoiteKatsoin ensin että noin hyvä sää ja nappasi vasta kolmanteen vaijeriin ja kuulin jo melkein LSO:n terveiset aiheesta mutta kyllä se tais sittenkin osua kakkoseen.
Kolmosvaijeri onkin se tavoite
Ohoh! Kas niinpäs onkinOlisi jos vaijereita olisi 4 kuten erityisesti vanhemmissa tukialuksissa.
Uusissa on vain 3 ja tähdätään kakkosvaijeriin.
Ja tästä herääkin automaattisesti kysymys.Olisi jos vaijereita olisi 4 kuten erityisesti vanhemmissa tukialuksissa.
Uusissa on vain 3 ja tähdätään kakkosvaijeriin.
Ja tästä herääkin automaattisesti kysymys.
No miksi hitossa se ykkösvaijeri sitten siellä on?
Muotoilen uudestaan. Miksi vaijereita ei sijoiteta niin, että aina tähdättäisiin ykköseen? Sehän juuri maksimoisi onnistumisen. Eihän tauluun ammuttaessakaan tähdätä vitoseen.Kasvattaa tartuntatodennäköisyyksiä, jos lasku jää lyhyeksi? Mutta luonnollisesti ihan lentokannen alkuun ei haluta tähdätä, koska sitten jos jää lyhyeksi, niin on tukialuksen perässä...
Muotoilen uudestaan. Miksi vaijereita ei sijoiteta niin, että aina tähdättäisiin ykköseen? Sehän juuri maksimoisi onnistumisen. Eihän tauluun ammuttaessakaan tähdätä vitoseen.
Yleensä vaijereita on 4 kpl tai 3kpl 15m välein. Ja kannen pituus on n. 150m ja pysähtyminen vaijeriin vaatii noin 50-100m matkan. Niin eka vaijeri olisi aivan liian lähellä perää. Pitkäksi meno ei haittaa, koska voi vetää uudestaan ilmaan, mutta lyhyeksi jääminen on äkkipysäys laivan perseeseen.Muotoilen uudestaan. Miksi vaijereita ei sijoiteta niin, että aina tähdättäisiin ykköseen? Sehän juuri maksimoisi onnistumisen. Eihän tauluun ammuttaessakaan tähdätä vitoseen.
Koska vaijerit on numeroitu taaimmaisesta etummaiseen, 1->2->3. 2 on keskimmäinen, joten siihen tähdätään, aivan kuin tauluunkin tähdätään keskelle.Muotoilen uudestaan. Miksi vaijereita ei sijoiteta niin, että aina tähdättäisiin ykköseen? Sehän juuri maksimoisi onnistumisen. Eihän tauluun ammuttaessakaan tähdätä vitoseen.
Ja tästä herääkin automaattisesti kysymys.
No miksi hitossa se ykkösvaijeri sitten siellä on?
Mihin toi ykkösvaijeri on tarkoitettu jos sen käyttöä vältetään?Koska vaijerit on numeroitu taaimmaisesta etummaiseen, 1->2->3. 2 on keskimmäinen, joten siihen tähdätään, aivan kuin tauluunkin tähdätään keskelle.
Olet luultavasti ymmärtänyt hiukan väärin. Ei sitä "vältetä" sen enempää, kuin ammunnassakaan "vältetään" vitoseen osumisesta - onhan osumat silti taululla ja kone kannella!Mihin toi ykkösvaijeri on tarkoitettu jos sen käyttöä vältetään?
Olet luultavasti ymmärtänyt hiukan väärin. Ei sitä "vältetä" sen enempää, kuin ammunnassakaan "vältetään" vitoseen osumisesta - onhan osumat silti taululla ja kone kannella!
Siinä on vain se ero, että jos menee liikaa yli, käy vain näin:
Kun taas jos menee liian alas, käykin näin:
Siksi mielummin liian ylös, kuin liian alas.
kysymyksen pointti lienee: mitä tekee ykkösvaijerilla (siis lähimpänä laivan perää olevalla), kun jos kone laskeutuu niin kannen takaosaan, että nappaisi ekasta kiinni, niin sen puuttuessa nappaisi aina toisesta kiinni joka tapauksessa?
Tauluunkin tähdätään keskelle, jos meni sitten vähän ali, tai yli on kuitenkin osuma. Olisiko tässä sama idea.Muotoilen uudestaan. Miksi vaijereita ei sijoiteta niin, että aina tähdättäisiin ykköseen? Sehän juuri maksimoisi onnistumisen. Eihän tauluun ammuttaessakaan tähdätä vitoseen.