Omegan DC-10 on varsin tuttu vieras Suomessa, ollut ilmavoimien Hornetien mukana usealla Amerikan reissulla.Tai milloin Suomessa on viimeksi ollut DC-10! Aikoinaan Finnairin lippulaiva
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Omegan DC-10 on varsin tuttu vieras Suomessa, ollut ilmavoimien Hornetien mukana usealla Amerikan reissulla.Tai milloin Suomessa on viimeksi ollut DC-10! Aikoinaan Finnairin lippulaiva
2016, 2017 ja 2018.Tai milloin Suomessa on viimeksi ollut DC-10! Aikoinaan Finnairin lippulaiva
Ysärin puolessa välissäTai milloin Suomessa on viimeksi ollut DC-10! Aikoinaan Finnairin lippulaiva
Onkait DC-10 Suomessa vieraillut varmaankin ihan yhtenään. Onhan noita rahtikoneina edelleen ja matkustajakäyttökin on tainnut hiipua vasta viime vuosikymmenellä. Jos tarkoitettiin suomalaisessa rekisterissä, niin muistaakseni 1996.
Itse en niin kovasti ole DC-10:n fani. Koneessa oli ikäviä suunnitteluvikoja joiden takia myös potkaistiin tyhjää. Kilpaileva Lockheed TriStar vältti ne sudenkuopat. Mutta onhan tuossa nostalgiaa, ajalta ennen ETOPSia ja kun konetyypit saattoivat jopa poiketa toisistaan ulkonäöltään.
2016, 2017 ja 2018.
(kaivarin lentonäytöksen Super Horneteja varten)
(tämä on Prestwickista, mutta kai se saattoi JASSMiini-integroinissa 2v. olleet Hornetit perille asti - 2016 oli niin ikään DC-10 viemässä näitä China Lakeen https://www.lentoposti.fi/uutiset/i...a_ja_jassm_integraatiota_osastossa_myos_dc_10)
Palstalla silloin tällöin näkee kommentteja, joissa SH:n etuna pidetään samankaltaisuutta nykykalustoon nähden. Minun on vaikea uskoa, että tuolisi mitenkään merkittävä tekijä. Korjatkaapa jos olen väärässä.
Tuo ralli English on kyllä rauhoittavaa kuunneltavaa. Tietää että puhuja tietää mitä tekee ohjaamossa.Tällä kertaa mediatilaisuus ei näytä olevan maksumuurin takana:
Viimeinen hävittäjäkandidaatti esiteltiin Pirkkalassa – Katso tallenne: tällainen yhdysvaltalainen Super Hornet on
Aamulehti on tänään paikalla Pirkkalassa seuraamassa Ilmavoimien tiedotustilaisuutta viimeisestä hävittäjäkandidaatista.www.aamulehti.fi
Kruunua?Ruotsissa laskettiin että valitsemalla Gripen E ulkomaalaisen vaihtoehdon sijaan säästetään 1.8 miljardia kaluston samankaltaisuuden takia.
Kruunua?
Härregud. Jos meikäläisessä tapauksessa puhutaan samaan mittaluokkaan asettuvasta summasta, niin sitten kyseessä on paljon merkittävämpi asia kuin kuvittelin.18 miljardia kruunua.
Jos joku tuota DC-10/MD-11 -kalustoa fanittaa niin kannattaa tilaisuuden tullen poiketa Memphisissä. Siellä on FedExin hubissa pitkät rivistöt.
Itse hämmästyin suuresti kun joskus vuoden 2006 vaiheilla Northwestin paluulento juuri Memphisistä Amsterdamiin oli DC-kympillä. Melkoinen ero kalustossa ja tunkkainen tuulahdus historiasta kun mennessä oli ollut A330 henkilökohtaisilla näytöillä ja nyt piti tiirailla leffaa yhteisnäytöltä noin 20 penkkirivin päästä. Alkoi varmaan olla jo tyypin viimeisiä lentoja k.o. lentoyhtiöllä.
No ei, mutta eihän muutkaan koneet lennä vielä lopullisessa konfiguraatiossa jota meille tarjotaan. Esimerkiksi Typhoonissa ei ollut AESAa ja Gripukka ei kyennnyt kaikkiin suoritteisiin E-versiolla. F-mallia ei edes vielä ole olemassa.Tuskin on vielä mitään demottavaakaan. Vai meinaatko että tarjoavat näitä nykyisiä Vietnamin aikaisia podeja?