Huhta
Greatest Leader
"Last orders!"
2021 Boeingin TJ kasinolla: "No more orders, please!"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Last orders!"
Minä muistelen että n. 500 Block II versiota ja niiden päivitys pitää Boeingin kiireisenä 2033 saakka. Onhan sitten vielä kysymys että mahdollisesti Kuwaitin koneet ja Aussien pieni määrä päivitetään myös tähän päälle. eli 2030-luvun loppupuolelle menee ehkä ennen päivityslinjaston päättymistä.Kannattaa taas lukea artikkeli kunnolla, eli tuon mukaan laivasto haluaa käyttää rahat ja resurssit Super Hornettien elinkaaripidennyksiin. (Mikä on tietysti täysin toista mitä aikaisempi Proceedings-artikkeli sanoi...). Mahdollisen vientikäyttäjän kannalta tämä on paljon merkittävämpää kuin se ostaako laivasto enää kourallista koneita olemassaolevien n. 600 päälle. Boeing on aikaisemmin visioinut että elinkaaripidennykset toisivat tehtaalle töitä vuoteen 2040 asti.
Tuossakin artikkelissa poliitikot puhelevat siihen malliin että mielellään näkisivät Super Hornetin tuotannon vielä jatkuvan...ei ne siltarummut itsestään rakennu.
Tämä päällä oleva sotku varmisti sen että kotimaasta ostetaan, eli ei Superia Saksaan. Talous vaatii elvytystä.Union warns Germany against Super Hornet selection
One of Germany's biggest aerospace employee unions has warned the country's government that it risks jeopardising the entire European defence industry if it selects a US-built fighter to replace the Luftwaffe's Panavia Tornado fleet.www.flightglobal.com
Minä muistelen että n. 500 Block II versiota ja niiden päivitys pitää Boeingin kiireisenä 2033 saakka. Onhan sitten vielä kysymys että mahdollisesti Kuwaitin koneet ja Aussien pieni määrä päivitetään myös tähän päälle. eli 2030-luvun loppupuolelle menee ehkä ennen päivityslinjaston päättymistä.
Growler mahdollisesti jonkun verran pitempään.
Joo, konetyppiä on tehty yli 800 kpl jos EA-mallit luetaan mukaan eli eniten tällähetkellä. F-35 menee ohitse, mutta ei muut varmaankaan. Silti käyttäjiä vain 3 kpl nyt ja onhan se riski.Pari vuotta sitten Boeing maalaili elinikäpäivitysten jatkuvan vuoteen 2040 asti. Onhan siinä voinut olla valmistajan optimismia mukana. Tosin se sopisi yhteen sen kanssa että nykyisin tilausputkessa olevien Super Hornettien käyttöikä loppuisi nykyisellään noin 2054. Eli siitä voisi päätellä että SHornet lentää USN:llä jonnekin vuoden 2050 kieppeille, Growler mahdollisesti jonkun verran pitempään.
Kuwait ei ole ollut perinteisesti kovin kärkäs päivittämään koneitaan. Yleensä ovat myyneet pois tai paalanneet kun ovat ostaneet jotain uudempaa ja hotimpaa. Aussien suunnitelmista ei osaa sanoa, ovat muuttuneet niin monesti. Periaatteessa toki voivat lentää pitkäänkin jos niikseen tulee.
Pieni käyttäjien määrä luo kyllä Super Hornetille meidän kannaltamme epävarmuutta vaikka itse konetyyppiä onkin valmistettu ihan kohtuullinen lukumäärä.
Joo, konetyppiä on tehty yli 800 kpl jos EA-mallit luetaan mukaan eli eniten tällähetkellä. F-35 menee ohitse, mutta ei muut varmaankaan. Silti käyttäjiä vain 3 kpl nyt ja onhan se riski.
Jostain syystä sitä toistetaan kuin mantraa vain Superin kohdalla, mutta ei Gripenin. Sillä käyttäjiä on vain 2 ja koneita tulee ehkä 100+. Kumpi on näistä riskialttiimpi käytön kannalta?
Rafalella käyttäjiä vain 2 kpl ja koneita tehdään 200+ kpl.
Vertailu menee hieman erilaiseksi, jos lisätään realismia.
Rafalea on tehty 201 kappaletta 30 vuoden aikana
Jos lähdetään muita konemalleja ottamaan mukaan, niin Rafalea on tehty se parisataa, Mirage 2000 - konetta peräti 600 ja Miragen aiempia versioita on tehty myös sadoittain.Vertailu menee hieman erilaiseksi, jos lisätään realismia. Niin montako konetta se BOEING onkaan tehnyt. Otetaan mukaan F-15 ja sen semmoiset.
Rafalea on tehty 201 kappaletta 30 vuoden aikana ja sama valmistustahti siellä on kai nytkin, eli yksi per kuukausi. Aika rauhallista. F-35 koneita valmistuu 4 päivän välein.
Dassault on tehnyt hävittäjiä huomattavasti kauemmin kuin Bojoing. Hornet, Super Hornet ja Eagle ovat Mcdonnell Douglasin suunnittelemia koneita.Vertailu menee hieman erilaiseksi, jos lisätään realismia. Niin montako konetta se BOEING onkaan tehnyt. Otetaan mukaan F-15 ja sen semmoiset.
Halpiskoneiden ostajille Saab tarjoaa C ja D -malleja. Suurempi E on koon lisäksi myös hinnaltaan lähempänä muita.Gripen on niin uusi, ettei voi vertailla käyttäjämääriä. Vuonna 2030 se voi olla 10-15. Viime viikkojen tapahtumat lisää edullisen koneen kysyntää.
Sun asuntolainan ja skodan korot on kohta 20%, kyllä niillä rahoilla pankit pystyssä pysyy. Älä hätäile.Kenties svedut tarjoaa meille jotain C/D malleja päivitettyinä.
Tuulipuvuille markkinoidaan 4++gen sukupolvisina.
Onneksi on korkokatto ja lähemmäs nollan korko idän ihmeessä.Sun asuntolainan ja skodan korot on kohta 20%, kyllä niillä rahoilla pankit pystyssä pysyy. Älä hätäile.
Tämä päällä oleva sotku varmisti sen että kotimaasta ostetaan, eli ei Superia Saksaan. Talous vaatii elvytystä.
Dassault on tehnyt hävittäjiä huomattavasti kauemmin kuin Bojoing. Hornet, Super Hornet ja Eagle ovat Mcdonnell Douglasin suunnittelemia koneita.
Et ole kuullut ikinä F-22:sta? Kantsii tutustua, hieno kone.Lockheed Martinistakin on hyvä muistaa, että pappia ollaan ensi kertaa kyydissä F-35:n kanssa. Ei ihme, jos ei ole mennyt ihan putkeen.