F/A-18 E/F Super Hornet

Tällainen onnettomuuksien suma on yleinen ilmiö, joka esiintyy myös vaikkapa matkustajakoneonnettomuuksien tai vaikka suurpalojen kohdalla: ne ovat toisistaan riippumattomia tapahtumia, joten mikään ei pakota niitä tapahtumaan tasaisin väliajoin, vaan pikemminkin päinvastoin tasainen esiintymistahti osoittaisi, että niillä on riippuvuutta keskenään. On suurempi määrä ajankohtia, jotka ovat lähellä toisiaan kuin sellaisia, joista on jokseenkin sama ajallinen etäisyys kumpaankin suuntaan.

Matemaattisesti ilmiötä kuvaa syntymäpäiväongelma. Koska lasten syntymäpäivät ovat toisistaan riippumattomia, ei tarvita 365/2= 182,5 lasta, jotta olisi todennäköisempää löytää koulusta kaksi lasta, joilla on sama syntymäpäivä, kuin olla löytämättä. Tähän riittää 23 lasta.
 
Jos yritetään olla neutraalin puolueettomia, niin:


Mitä tarkoitat?
Ne Yhdysvaltain pommikoneet lentävät vastauksena sille että Venäjä miehittää naapurimaitaan ja simuloi iskuja muihinkin.

Mikä on äidinkielesi?
 
Mikä on äidinkielesi?

Mitä tarkoitat? Kai tänne saa linkin USA:n mediasta laittaa ilman, että on itse USA:sta? En ole amerikkalainen, jos sitä pelkäät.

Minulla on siis tuo F-35 -avatar vain sen takia kun mielestäni se on paras kone Suomelle. En omista LM:n osakkeita tai mitään. Voisi kyllä ostaa ellei olisi nyt niin korkealla.
 
Jos yritetään olla neutraalin puolueettomia, niin:

Aiks herkästi Venäjä noita lähettää, jos Romanian edustalla Mustallamerellä lentäminen riittää (välissä on kuitenkin vielä koko Ukrainan rannikko ennen Venäjää). Kaliningrad toki ihan normaalia toimintaa, mutta sekin seurausta siitä, että se on NATO-maiden ympäröimänä, joten aika voimakkaasti pitää Moskovaan päin vetää, jotta tuosta saa USA:n aggressiiviseksi toimijaksi. Voimannäyttö tuo toki on.
 
Jos yritetään olla neutraalin puolueettomia, niin:


Jutusta:

The three aircraft (60-0009/"HODOR 51″, 61-0038/"HODOR52″, 61-0005/"HODOR53″)

Hodorkovski-viittaus?

Lisäys: Tai tylsemmin ehkä tämä.

 
Mitä tarkoitat? Kai tänne saa linkin USA:n mediasta laittaa ilman, että on itse USA:sta? En ole amerikkalainen, jos sitä pelkäät.

Minulla on siis tuo F-35 -avatar vain sen takia kun mielestäni se on paras kone Suomelle. En omista LM:n osakkeita tai mitään. Voisi kyllä ostaa ellei olisi nyt niin korkealla.
"Ette ole amerikkalainen? Olette siis venäläinen? Kannatatte F-35:n valintaa Suomelle, koska se on huonoin? Myöntäkää! Olette Putinin trolli! Kommunisti! Stalinisti!"45y4vf.jpg
 
Jaa, kauan sitten miettivät jos Suomi saa viimeiset tarjoukset ilmeisesti tämän vuoden lopulla ja valinta ensi vuonna.
 
LRASM kaksipaikkaiseen Superiin, hinta 800 miljoonaa.

DSCA:n ilmoituksessa kongressille 200 kpl ja hinta-arvio 990 miljoonaa dollaria. Ei ihan halpaa. Yhdysvalloissakin ohjuksen kappalehinnaksi lasketaan kai vajaa neljä miljoonaa dollaria.

Jännäksi menee, jos Suomi valitsee Superin. Mitä siiven alle kaukovaikuttamiseen? Kallista rätkiä neljän miljoonan ohjus maakohteeseen, jos puolentoista miljoonan JASSM-XR tekisi saman. Toisaalta integraatioonkaan ei haluaisi hukata rahaa.
 
Back
Top