Bushmaster
Greatest Leader
Kusettaako Fennovoima enemmän kuin Kreml-yhtiö?
Ei tietenkään kuseta, vaan kyse on maan tavasta hoitaa ja järjestellä tärkeitä asioita... Ei suomessa kukaan ketään kuseta...siittä on ihan tutkimus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kusettaako Fennovoima enemmän kuin Kreml-yhtiö?
Mordorin mukaan se "vähän auttoi" Sarumanin löytämisessä, mutta Rohanin tiedotuspäällikkö kiistää tämän.
Voisiko joku ilonpilaaja linkittää nämä myös TEM:iin ja Ollilleörkit, hiidet ja muut pimeyden saastaiset olennot ovat nyt ihmeissään (käärmeisään) kun hyvikset (Haltijat ,kääpiöt ja hobbitit) ovat olleet niin ahkeria kaivamaan yhä syvemmältä ja syvemmältä pimeyden syvyyksistä "salattua tietoa" ja tuomaan ne päivänvaloon
. Yhtiöllä on enemmistöosuus 51% myös esimerkiksi Itämeren kautta Saksaan kulkevasta Nordstream-kaasuputkiyhtiöstä.
Jotenkin en näe Rosatomin ja tämän "kroatialaisen" (venäläisen) toimijan osalta edes mitään yritystä peitellä omistustaan. Onko venäläinen ajattelutapa että lain kirjain täyttyy, pulinat pois?
Jotenkin en näe Rosatomin ja tämän "kroatialaisen" (venäläisen) toimijan osalta edes mitään yritystä peitellä omistustaan. Onko venäläinen ajattelutapa että lain kirjain täyttyy, pulinat pois?
Ainakin se on suomalainen ajattelutapa, laillisuuskansaa kun olemme. Itse olen romantikko ja haluaisin oikeuden toteutuvan.
Mikä laki tähän pakottaisi? Eikö tämä ole valtioneuvoston päätöksen takana? Alunperin kyse oli kotimaisesta omistuksesta, sitten päätöstä tulkittiin niin että se koskee EU-ETA - aluetta. Eiköhän tuossa ole varaa soveltaa tarpeen mukaan.Ehkäpä ongelma onkin juuri siinä, että mitä ministeriö voi tehdä jos se lain kirjain täyttyy eli tarkoittaako se sitä, että on myös kohdeltava yhdenveroisesti ja sen myötä Fennovoima on hyväksyttävä? Kun pidämme Suomea oikeusvaltiona ja jos lain kirjain (ei välttämättä henki) täyttyy niin voiko siinä vaiheessa sanoa kandidaatille "Ei kiitos"? Sitten jos saadaan osoitettua kytköksiä tahoihin, jotka eivät täytä "kotimaisuusastetta" tjsp niin asetelma muuttuu ja tuolloin taas korruptoitumattoman oikeusjärjestelmän päätös on Suomen kannalta vahvuus ja se on meidän etu, mutta jos tällaisia kytköksiä ei löydetä niin mitä siitä seuraa - jos siis toimitaan ehdottomasti lain kirjaimen mukaisesti?
Fortumin sijoitukset rajan takana on mielestäni pian menetettyjä, kun näitä seuraamuksia lähdetään latomaan tiskiin. Nyt jokaisen kunnan ja yhtiön pitää erikseen ja itsenäisesti punnita nämä riskit ja neuvotella muiden kanssa hankeesta irtaantumisesta. Kaikki ovat yhtenevien intressien myötä samanmielisiä, paitsi rajantakainen vähemmistöosakas. Tällä tavalla tämä hyytyy aivan itsekseen. (Olen lähtökohtaisesti enemmän ydinvoiman kannattaja, joten tässä kommentissa taustalla ovat enemmän "muut syyt", joita mm. tällä foorumilla on puitu ansiokkaasti)Mikä laki tähän pakottaisi? Eikö tämä ole valtioneuvoston päätöksen takana? Alunperin kyse oli kotimaisesta omistuksesta, sitten päätöstä tulkittiin niin että se koskee EU-ETA - aluetta. Eiköhän tuossa ole varaa soveltaa tarpeen mukaan.
Hyvin hän tämä ei voi päättyä mitenkään, jos lupa myönnetään tullaan vuosikymmenet resuamaan konkurssiin ja ties mihin joutuvan valtion kanssa, jos ei niin Fortum joutuu verotarkastusten ja niiden seurausten kynsiin eikä halvaksi tule. Plus muut seuraamukset jotka ei kevyitä ole. Niitä kyllä tulee muutenkin vaikka kuinka rähmälleen käytäisiin.
Ehkäpä ongelma onkin juuri siinä, että mitä ministeriö voi tehdä jos se lain kirjain täyttyy eli tarkoittaako se sitä, että on myös kohdeltava yhdenveroisesti ja sen myötä Fennovoima on hyväksyttävä? Kun pidämme Suomea oikeusvaltiona ja jos lain kirjain (ei välttämättä henki) täyttyy niin voiko siinä vaiheessa sanoa kandidaatille "Ei kiitos"?
Ei, tässä asiassa hallituksella on oikeus harkita kokonaisetua. Tällä hetkellä hyväksyvä päätös aiheuttaisi aika isoja seurauksia.Ehkäpä ongelma onkin juuri siinä, että mitä ministeriö voi tehdä jos se lain kirjain täyttyy eli tarkoittaako se sitä, että on myös kohdeltava yhdenveroisesti ja sen myötä Fennovoima on hyväksyttävä? Kun pidämme Suomea oikeusvaltiona ja jos lain kirjain (ei välttämättä henki) täyttyy niin voiko siinä vaiheessa sanoa kandidaatille "Ei kiitos"? Sitten jos saadaan osoitettua kytköksiä tahoihin, jotka eivät täytä "kotimaisuusastetta" tjsp niin asetelma muuttuu ja tuolloin taas korruptoitumattoman oikeusjärjestelmän päätös on Suomen kannalta vahvuus ja se on meidän etu, mutta jos tällaisia kytköksiä ei löydetä niin mitä siitä seuraa - jos siis toimitaan ehdottomasti lain kirjaimen mukaisesti?
Venäjällä toisaalta monessa asiassa haetaan ns. oikeuden päätös (vaikka ostettu ja maksettu) mutta perusteena on sitten juuri se, että on olemassa oleva oikeuden päätös johon vedota ts lain kirjain on täytetty.
Jokunen ydinvoiman kannattaja on lähestynyt aihetta juuri lain kirjaimen täyttymisen kannalta ja oikeuden päätöksen lopputuloksesta riippuen on päädytty erilaisiin ratkaisuihin Fennovoiman suhteen, myös sellaisiin joissa Fennovoiman projekti saa jatkoa.
vlad.
Mikä laki tähän pakottaisi? Eikö tämä ole valtioneuvoston päätöksen takana? Alunperin kyse oli kotimaisesta omistuksesta, sitten päätöstä tulkittiin niin että se koskee EU-ETA - aluetta. Eiköhän tuossa ole varaa soveltaa tarpeen mukaan.
Hyvin hän tämä ei voi päättyä mitenkään, jos lupa myönnetään tullaan vuosikymmenet resuamaan konkurssiin ja ties mihin joutuvan valtion kanssa, jos ei niin Fortum joutuu verotarkastusten ja niiden seurausten kynsiin eikä halvaksi tule. Plus muut seuraamukset jotka ei kevyitä ole. Niitä kyllä tulee muutenkin vaikka kuinka rähmälleen käytäisiin.
Ei, tässä asiassa hallituksella on oikeus harkita kokonaisetua. Tällä hetkellä hyväksyvä päätös aiheuttaisi aika isoja seurauksia.
Tässä ei hallitus ole sidottu mihinkään yksittäispykälään.Tietenkin hallituksen pitää toimia siten, että huomioidaan kokonaisetu (ja siinäpä on syytä riittämiin sille, että mielestäni Fennovoimalle pitäisi tässä vaiheessa sanoa "Kiitos ei!").
Tarkoitus olikin lähestyä asiaa ns. laillisuusnäkökulmasta ja jos siis lain kirjainta noudatetaan ehdottomasti niin missä rajoissa on mahdollisuus toimia ja uskaltaako hallitus tuolloin huomioida sen kokonaisedun jos toinen sopimusosapuoli vetoaa siihen, että kaikki menee lainkirjaimen mukaisella tavalla? Eli lähinnä mietin henk.koht. sitä, että ovatko päättäjät tassa tapauksessa valmiit ottamaan vastaan Moskovan suunnalta tulevan painostuksen yhdistettynä siihen, että aivan varmasti osa ydinvoimalobbareista tulee kritisoimaan päätöstä ongelmallisena (ja huonoimmassa tapauksessa laittomana) kun mukaan lisätään sitten vielä sakalainen joukko henkilöitä, jotka tuomitsevat päätöksen venäjäfobisena. Ja jos mukaan astuu ikävämpiä elementtejä kuten Fortumilla kiristämistä niin seuraukset voivat olla ei-toivottuja.
Oman kantani olen tuonut Fennovoiman suhteen esille (ja toin jo yllä uudemman kerran) eli Suomen asema on nähdäkseni sellainen, että on parempi etsiä toinen laitetoimittaja Rosatomin sijaan - ydinvoimaa kun kuitenkin tarvitaan ja tullaan tarvitsemaan jatkossakin. Yksi rakenteilla oleva yksikkö ei vielä riitä, (jonka valmistumisesta missään aikataulussa ei ole mitään takeita).
vlad.
Ei kuntaTOIMIJOILLA ole hädän päivää. Siirtomaksut vähintään rullaa ja niitähän voi nostaa muiden kulujen kattamiseen (kuten piiloverotus jätevesimaksujen muodossa. Kuntalaisilla voi ollakin tuskaa. Mutta mitäs riskiasuivat ko. kunnassa. Samalla perusteella en odota kuin telttamajoitusta perheelleni sitten kun Neuvostoliitto valloittaa Suomen itäosat
median soisi osoittava erityistä valppautta
Tarkoitus olikin lähestyä asiaa ns. laillisuusnäkökulmasta ja jos siis lain kirjainta noudatetaan ehdottomasti niin missä rajoissa on mahdollisuus toimia ja uskaltaako hallitus tuolloin huomioida sen kokonaisedun jos toinen sopimusosapuoli vetoaa siihen, että kaikki menee lainkirjaimen mukaisella tavalla? Eli lähinnä mietin henk.koht. sitä, että ovatko päättäjät tassa tapauksessa valmiit ottamaan vastaan Moskovan suunnalta tulevan painostuksen yhdistettynä siihen, että aivan varmasti osa ydinvoimalobbareista tulee kritisoimaan päätöstä ongelmallisena (ja huonoimmassa tapauksessa laittomana) kun mukaan lisätään sitten vielä sakalainen joukko henkilöitä, jotka tuomitsevat päätöksen venäjäfobisena. Ja jos mukaan astuu ikävämpiä elementtejä kuten Fortumilla kiristämistä niin seuraukset voivat olla ei-toivottuja.
Tässä ei hallitus ole sidottu mihinkään yksittäispykälään.
Toisaalta, Suomen oikeusjärjestyksessä on olermassa ns. samastus (ei ole kirjoitusvirhe), jolla ohitetaan nimelliset yhtiöjärjestelyt, sama jota Common Law systeemissä kutsutaan selkeämmällä nimellä "piercing of corporate veil", mutta tätäkään ei tarvitse tässä tapauksessa tehdä, koska harkinta on loppujen lopuuksi poliittista, ei juridiikkaa. Tietenkin juridiikkaa voidaan käyttää tekosyynä