Oletettavasti jokuvaanin mainio postaus riitti selventämään asiaa? Jos ei, niin selvennetään toki lisää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Enkä nyt pitäisi ihan täysin sataprosenttisena että Flygvapnetilla on kiinnostusta AMRAAM-integroitiin ottaen huomioon että:
-Se ei ole ilmaista.
-Ohjukset ovat vanhoja ja niitä on vähän.
-Meteor korvaa heillä AMRAAMin
Ei ole, koska Svedujen AMRAAMit on ikiwanhoja B-malleja.Samat suorituskyvyt AMRAAM / Meteor?
Ei ole, koska Svedujen AMRAAMit on ikiwanhoja B-malleja.
Eivät vastaa suorituskyvyltään meillä käytössä olevia C-versioita saati sitten uusinta slammeria tai Meteoria.
Alempana kerrotaan, että unkarilaiset pitivät Mig-29 + R-73 -kombinaatiota parempana kuin Gripen + AIM-9L.
"They see the Sidewinder (AIM-9L) as a step back from their current R-73E (AA-11)/HMS combination employed on their current mount, the MiG-29."
http://www.theseus.fi/handle/10024/66486Hävittäjälentäjän kaularangan rappeuma on hyväksytty ammattitaudiksi vuodesta 1995 lähtien. Lennon aikana hävittäjälentäjän etsiessä objektia eri tähtäysasennoilla kaularanka joutuu toimimaan ääriasennoissa. Pään ja kaularangan toiminta on korostunut uuden kypärätähtäinkypärän (JHMCS) käyttöönoton myötä, mikä on lisännyt kaularangan alueen kuormittumista kiihtyvyysvoimien vaikutuksen alla.
-Hävittäjien lukumäärä 120 kpl (tarkoittaisi Gripen E tilauksen tuplausta)
"Underbara, upblåsbara Barbara!"Gripukka E tulee Tikkakosken Ilmavoimat 100 - näytökseen kesällä nähtäväksi. Ohjaamonkin pääsee näkemään.
Kyse on kuitenkin ilmeisesti pumpattavasta barbarasta sillä alla puhutaan täysikokoisesta mallista, ei ensimmäisestä tai toisesta testikoneesta. Mikä olisi kai työläs riski (instrumentoinnin purku, salaisuudet, testityöhön keskeytys ym,).
https://saab.com/fi/region/finland/...n-gripen-e--mallinsa-suomalaiselle-yleisolle/
http://www.defenceweb.co.za/index.p...-for-sa-gripens&catid=35:Aerospace&Itemid=107
The South African Air Force has been offered enhanced capabilities for its Gripen fighter aircraft with a suit of new advanced systems developed by Israeli company Rafael.
The Israeli company's offers a concept that it claims can bring fighter aircraft to a an advanced 4.5 generation standard by upgrading the different systems.
Siis ne Etelä-Afrikan ilmavoimat, joiden koneet ei pysy lentokunnossa ANC:n luotettavien sotilaiden mustien kätösten avulla? Vai oliko se niin, että valkoiset pölli lentokoneet?
Ja ne muka päivittää hävittäjät gen 4.5 tasolle? Lievästi Kaarisadetta ilmassa Afrikkalaiseen tyyliin...
http://www.janes.com/article/79454/...position-after-re-issuance-of-iaf-fighter-rfiDSA 2018: Gripen in pole position after re-issuance of IAF fighter RFI
Reuben F Johnson, Kuala Lumpur - IHS Jane's Defence Weekly
20 April 2018
Key Points
Despite the decision in February to broaden the Indian Air Force’s (IAF’s) latest fighter competition to allow twin- as well as single-engined aircraft to bid, the Saab JAS 39 Gripen E is still likely to remain the favoured choice, according to industry sources familiar with the contest’s request for information (RFI) who spoke to Jane’s at Malaysia’s Defence Services Asia (DSA) exposition this month.
- The Saab JAS 39 Gripen E seems to be leading the IAF's latest fighter contest
- The requirement stipulating use of GaN-based TRMs in the aircraft's AESA radar seems to be a major discerning factor