Katsoin itse lentäjän eilen illalla. Ja siinä ei ollut kyllä yhtään mitään konkreettista. Jos EW-puolellakaan ei ole, niin pitäneekö jättää enempi katsominen? Oliko edes Q&A:ssa jotain?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niinpä niin, myöhästelyllä ei merkitystä. Tuntuvat aikataulut elävän, useimmiten myöhästellen.Se miksi Saab hokee tuota "on track for Q3 2019" toimitusta johtuu arvatenkin siitä, että ovat muuttaneet testikoneiden ensilentojen aikataulua. Kone jonka piti tehdä ensilento alkuvuodesta, tekee sen loppuvuodesta ja jossain vaiheessa media sen hoksaa ja siihen on sitten tuo valmis vastaus, että asiakkaan näkökulmasta siirrolla ei ole merkitystä.
Sattuuko tuohon muuten olemaan linkkiä tallessa, tai onko se saatavilla vielä?Siinä avioniikkaan pureutuneessa seminaarissa, oliko se nyt vuosi sitten vai koska, niin oli tunne että nyt kerrottiin vähän liikaa asioita julkisuuteen, ehkä tänä vuonna haluttiin olla tarkempia siinä suhteessa.
Sattuuko tuohon muuten olemaan linkkiä tallessa, tai onko se saatavilla vielä?
Siinä avioniikkaan pureutuneessa seminaarissa, oliko se nyt vuosi sitten vai koska, niin oli tunne että nyt kerrottiin vähän liikaa asioita julkisuuteen, ehkä tänä vuonna haluttiin olla tarkempia siinä suhteessa.
"For large systems, sequential incremental development doesn’t work"
Super Honussa on ainakin low band antenna ALR-67(v)3 tutkanpaljastinta (Radar Warning Receiver) varten. https://www.airforce-technology.com/features/feature1280/Onko tietoa, mikä tuo VLBA Very Low Band Antenna on tuossa kuvassa?
A low-band radome and low-band integrated antenna are mounted towards the front of the plane, as are a dedicated digital countermeasures receiver and countermeasures signal processor (CSP).
The AN/ALR-67(V)2 comprises the following units:
- four small spiral high-band antennas to provide 360° azimuth RF coverage
- four wideband, high-band quadrant receivers
- a low-band array plus receiver to provide 360° azimuth low-band coverage
- a narrowband superheterodyne receiver for signal analysis functions
- twin CPU
- an azimuth display unit (ADU)
- control unit
Fighter radar and RWR/ESM systems generally have antennas which have gain of about 30-40 dB and 0 dB respectively. This means fighter radar antenna is highly directional, which means very narrow beam in both transmit and receive. RWR/ESM systems have very low gain antennas as they need to receive signals from all directions. Having low gain means low or no directivity and thus signals from all directions can be received but with low efficiency. For example flash light has highly directional beam and regular street light has low directivity. Flash light gives a lot of light in certain direction but not much elsewhere. Street light gives light everywhere but range is rather short for given amount of power. Same principle applies to radars and RWR/ESM systems.
There is also receiver sensitivity which can also be measured in decibels. Receiver sensitivity depends on used technology and also how narrow bandwidth it is listening to. Narrow bandwidth can give very high sensitivity but receiver can not receive signals coming in other frequencies. This is good in radars which know the frequency which it wants to listen to. In RWR/ESM systems this is bad especially if wide bandwidth coverage is needed. Very high sensitivity receivers are quite large and expensive and several such receivers are required to cover wide bandwidth and are not used in fighter RWR/ESM systems. Dedicated ESM systems usually use such devices and use several different receivers to cover wide bandwidth while maintaining good sensitivity. Some receivers might be wideband receivers with lower sensitivity but wide bandwidth. Some receivers might be narrowband systems with high sensitivity.
Voipi olla.Ei kyllä tainnut olla tuo, vaan se oli joku erillinen tilaisuus. En kyllä löydä sitä enää mistään.
Super Honussa on ainakin low band antenna ALR-67(v)3 tutkanpaljastinta (Radar Warning Receiver) varten. https://www.airforce-technology.com/features/feature1280/
:
Mielenkiintoinen kapistus... Tosin ei sinänsä varmaankaan vaikuta itse hankinta kuvioihin kun lisävaruste.
Voi hitto, Brassit onnistuivat mahdottomassa ja paransivat täydellistä!Gripen E:n sisäisiä rakenteita on muutettu huomattavasti, kuten vahvasti epäilin viimeisen aikataulu-muutoksen myötä. Uusi Brassien suunnittelema rakenne on läpäissyt kuormituskokeet.
http://www.assuntosmilitares.jor.br/2018/06/fuselagem-traseira-do-gripen-projetada.html
Käännös:
"This makes us very proud to prove that our company is capable of developing projects of extreme complexity like this ", explains the president and CEO of Akaer
https://pbs.twimg.com/media/Dfri29xWAAAPkCJ.jpg