Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miksi se olisi epätoivoista? Ihan hyvän paketin tuollaisesta varmaankin saa.Onko tuon F-mallin tarjoaminen Arexis-häirintäpodilla joku Saabin epätoivoinen veto yrittää tarjota etäisesti samaa kun Boeing Growlerin kanssa?
Miksi se olisi epätoivoista? Ihan hyvän paketin tuollaisesta varmaankin saa.
Koko Growler on menossa uusiksi next generation jammerin myötä.No koska kyseinen combo on aivan alkutekijöissään.
Myydäänkö NGJ:tä ulkomaille kovin pian? Näinköhän ilmavoimat viitsisi innostua nykyisestä Vietnamin sodan aikaisesta häirintäsäiliöstä?
SAABin markkinamiehet kyllä ovatkin Mutta kyllä ne osaa tehdäkin ei siinä mitään. Gripen E on kaikista halpuutuksista ja kompromisseistä huolimatta varmasti pätevä laite. En usko että kukaan tälläkään foorumilla mieluummin ilman olisi.Mä en ymmärrä tuota Saabin dissaamista joka välissä. Ihan kuin se olis vetänyt porukkaa kuivalla kakkoseen.
, .
Ja SAABin markkinamiehet tosiaan ovat itselläni suurin syy vittuiluuni kyseistä laitetta kohtaan. Ne pellet on niin pilvessä omasta kusestaan että väkisinkin syntyy negaa sitä ylistystä ja muiden dissaamista kohtaan. Niin metsä vastaa kuin sinne kustaan.
Eikös BAE omista melko suuren osan Gripenistä?
Edit: Offtopicina tuli vaan mieleen; koskeeko Meteor-integraatio kaikkia F-35B:tä (Italian F-35:lle Meteor-integraatio samalla?) vai vain RN/RAF:n?
Industry officials have told Aviation Weekthat Italy will likely pay for the integration of the Meteor on the F-35A, but that this will be a delta integration based on the work done for the UK on the F-35B.
BAE myi viimeiset Saabin osakkeet tiettävästi vuonna 2011
https://saabgroup.com/investor-relations/the-share/ownership/
Toisaalta Gripenissä käytetään runsaasti brittiteknologiaa, mikä esti kaupat Argentiinaan. Ts. siinä mielessä sanavaltaa on.
Tämä on vähän kuin sanoisi että brittien pakotteet minua kohtaan olisivat estäneet minua hankkimasta uusinta Jaguar XJ:tä...
Argentiinalla ei ole ollut varaa ostaa edes Mirage F1/Kfir tason käytettyjä räyskiä.
Moottorivauriot ovat kovin harvinaisia nykyaikana, samoin myös moottorin tukehtumiset yms ongelmat, joita oli paljon vielä sukupolvissa ennen F404 ja F110. Sen takia ne ovat niin kalliita nykyään.
(Vrt: https://theaviationist.com/2014/12/12/f-14b-engine-goose/)
Mä en ymmärrä tuota Saabin dissaamista joka välissä. Ihan kuin se olis vetänyt porukkaa kuivalla kakkoseen. Saab on toiminut puolustusmateriaali alalla kauan ja kokemusta on kertynyt paljon. Ei tuo Saabin podi ole automaattisesti paska koska ei ole jenkki.