Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mä olen monasti miettinyt, että foorumilla välillä tunnutaan tietävän erivalmistajien asiat paremmin mitä käyttäjät tai valmistajat itse tietävät. Voisi luulla, että tällä tietomäärällä ei kilpailutuksia tarvittaisi ja Suomen talous olisi rakettimaisessa nousussa. Sen verran hyviä ollaan. Mutta kuten sanoit niin Ruotsi luotta hävittäjäänsä. Sitä ilmeisesti on tarkoitus hankki omaankin käyttöön mukavasti. Se ei varmasti ole myyntimenestys maailmassa jossa Jenkkien markkinointi ja tuotanto koneistus määrää paljon ja asiakaat sitoutetaan tehokkaasti.Ja tätä ilmavoimavitjaa lukiessa taas voi vain ihmetellä, miten Ruotsi aikoo ilmapuolllustaa itseään sillä omatekoisella susella? Jossa on mm. ihan paska podi.
Voi helvettiläinen. Sinähän itse harrastat tuota ihan joka saamarin vitjassa. Viimeksi korvetti oli päin persettä suunniteltu ja miinoitus huono idea.Mä olen monasti miettinyt, että foorumilla välillä tunnutaan tietävän erivalmistajien asiat paremmin mitä käyttäjät tai valmistajat itse tietävät. Voisi luulla, että tällä tietomäärällä ei kilpailutuksia tarvittaisi ja Suomen talous olisi rakettimaisessa nousussa. Sen verran hyviä ollaan. Mutta kuten sanoit niin Ruotsi luotta hävittäjäänsä. Sitä ilmeisesti on tarkoitus hankki omaankin käyttöön mukavasti. Se ei varmasti ole myyntimenestys maailmassa jossa Jenkkien markkinointi ja tuotanto koneistus määrää paljon ja asiakaat sitoutetaan tehokkaasti.
Mä olen monasti miettinyt, että foorumilla välillä tunnutaan tietävän erivalmistajien asiat paremmin mitä käyttäjät tai valmistajat itse tietävät. Voisi luulla, että tällä tietomäärällä ei kilpailutuksia tarvittaisi ja Suomen talous olisi rakettimaisessa nousussa. Sen verran hyviä ollaan. Mutta kuten sanoit niin Ruotsi luotta hävittäjäänsä. Sitä ilmeisesti on tarkoitus hankki omaankin käyttöön mukavasti. Se ei varmasti ole myyntimenestys maailmassa jossa Jenkkien markkinointi ja tuotanto koneistus määrää paljon ja asiakaat sitoutetaan tehokkaasti.
Asioita voi kyseenalaistaa. Teen sitä kaiken kohdalla en siten että hyväksyn yhden "totuuden" kritiikittömästi jos se sattuu sopimaan omaan agendan ja taas toisen kohdalla sitten toisin. Kyllähän se on foorumilla ollut näkyvissä että monet eivät kykene hävittäjien kohdalla keskusteluun koska sitä on niin sitouduttu ajatukseen että se oma suosikki on paras eikä siinä nyt ainakaan voi olla vikaa.Voi helvettiläinen. Sinähän itse harrastat tuota ihan joka saamarin vitjassa. Viimeksi korvetti oli päin persettä suunniteltu ja miinoitus huono idea.
Tottakai. Ihan samalla tavalla kuin usa seisoon F-35n takana samoin kuin proktiin osallistuneiden maiden. Tai Ranskan rafalen takana tai yhteenliittymän typhoonin takana. Seisoisihan Suomikin Patrian takana jos olisi rahaa. Suomi on amv:ssä itseasiassa pieni käyttäjä. Se että seisoo tuotteensa takana ei sinänsä kerro tuottee laadusta mitään. Ei gripen välttämättä kisaa voita paljon on vielä kesken. Ei ole myöskään ennakko suosikki f-35 varma voittaja. Koneella on myös paljon mutkia matkassa.Oli asioista tietoa tai arvauksia, on kuitenkin aivan varmaa että ruotsin on pakko seistä Gripenin takana, on se sitten miten hyvä tai huono tahansa.
Juu, eihän siinä mitään, jos tuntee omaavansa kompetenssia suunnitella merivoimien taistelualukset paremmin kuin merivoimat itse, niin antaa palaa vaan.Asioita voi kyseenalaistaa. Teen sitä kaiken kohdalla en siten että hyväksyn yhden "totuuden" kritiikittömästi jos se sattuu sopimaan omaan agendan ja taas toisen kohdalla sitten toisin. Kyllähän se on foorumilla ollut näkyvissä että monet eivät kykene hävittäjien kohdalla keskusteluun koska sitä on niin sitouduttu ajatukseen että se oma suosikki on paras eikä siinä nyt ainakaan voi olla vikaa.
Ei nyt kuulu tähän virkaan niin jatketaan tämän jälkee korvetista mielellään muualla. Korvattua on voitava arvostella samoin kuin sen suunnittelua. Olen kyllä varmasti avannut tarpeeksi sen suhteen omia ajatuksia.
Oli asioista tietoa tai arvauksia, on kuitenkin aivan varmaa että ruotsin on pakko seistä Gripenin takana, on se sitten miten hyvä tai huono tahansa.
Jokainen varmasti keskustelee asioista kompetenssilla jonka omaa. Ei tarvitse olla hävittäjä lentäjä, merimies tai suunnittelija jotta asioista voi keskustella.Juu, eihän siinä mitään, jos tuntee omaavansa kompetenssia suunnitella merivoimien taistelualukset paremmin kuin merivoimat itse, niin antaa palaa vaan.
F-35:senkin (ylihintainen paska) ovat ammattitaidottamat ilmavoimat valinneet koneekseen siellä sun täällä. Onneksi mp.net asiantuntijat tietävät paremmin.
Kenelläkään ei ole asiasta varmaa tietoa koska kyseisiä Saabin Suomelle tarjoamia tuotteita ei ole vielä olemassa. Voivat olla hyviä aikanaan palveluskäytössä tai voi olla niinkin että riskit realisoituvat ja Ruotsi joutuu 2030-luvulla tekemään muita ratkaisuja. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Mä olen monasti miettinyt, että foorumilla välillä tunnutaan tietävän erivalmistajien asiat paremmin mitä käyttäjät tai valmistajat itse tietävät.
...
F-35:senkin (ylihintainen paska) ovat ammattitaidottamat ilmavoimat valinneet koneekseen siellä sun täällä. Onneksi mp.net asiantuntijat tietävät paremmin.
Totta ja tuo voi olla tekijä joka karsii gripenin pois. Nh90 katastrofi on tuoreessa muistissa. Olisi jotenkin miten sen sanoisi huvittavaa jos gripenille kävisi samoin kuin viimeeksikin. Toki kehitys on ollut nopeaa joten sitä vasten saattaa olla mahdollista, että tuote on valmis siksi kunnes tarvitseekin.No totta kai me tiedämme enemmän; me olemme sentään Asian Tuntioita! (Kaikessa muussakin kuin isäm maam puolllllustuksessa.)
———
Gripen -tarjous on mielenkiintoinen, mutta ei oikeastaan yllättävä. Yksi- ja kaksipaikkaisten versioiden yhdistelmän tarjoaminen lienee aika samassa linjassa kuin Boeingin tarjous? Tuskin Growleria on turhan päiten Suomessa lennätetty. Gripenin aikataulu menee HX -kilpailua ajatellen tiukoille ja se on mielestäni akilleen kantapää Saabilla. Ai niin, sitä moottoritehoa minä tietysti itse kaipaan lisää.
Otan kantaa asiaan nojatuoli-ilmamarsalkan asiantuntemuksella ja syvällä rintaäänellä, joten uskokaa nyt hyväksenne.
Mä olen monasti miettinyt, että foorumilla välillä tunnutaan tietävän erivalmistajien asiat paremmin mitä käyttäjät tai valmistajat itse tietävät. Voisi luulla, että tällä tietomäärällä ei kilpailutuksia tarvittaisi ja Suomen talous olisi rakettimaisessa nousussa. Sen verran hyviä ollaan. Mutta kuten sanoit niin Ruotsi luotta hävittäjäänsä. Sitä ilmeisesti on tarkoitus hankki omaankin käyttöön mukavasti. Se ei varmasti ole myyntimenestys maailmassa jossa Jenkkien markkinointi ja tuotanto koneistus määrää paljon ja asiakaat sitoutetaan tehokkaasti.
Ruotsi luottaa myös maantiteellisen asemansa vuoksi Yhdysvaltojen apuun. Ihan kuten se tekee maavoimien sihteen. Voisiko se itse vetää omaa Gripen-projektia jos tätä selkänojaa ei olisi - sopii kunkin itse miettiä.Olet myös oikeassa, Ruotsi luottaa oman teollisuuden tuotteisiin, aivan kuten moni muukin maa.
Olen ymmärtänyt asian ja noin. Gripenissä se on integroitu koneen sisuksiin, muihin koneisiin elso-järjestelmä on tarjolla podina?Onko jossain sanottu, että Gripen-tarjouksen mukana tulisi Arexis-säiliöitä? Vai onko tässä vaan sekoitettu Gripenin sisäänrakennettu elso-järjestelmä ulkoiseen, samannimiseen säiliöön?
Luonnollisesti se on ok.Eikö meidän muiden harrastama kyseenalaistaminen ole ok?
Mutta olet kyllä oikeassa, ei täällä kannata käytävää keskustelua kannata ottaa liian tosissaan.
Olet myös oikeassa, Ruotsi luottaa oman teollisuuden tuotteisiin, aivan kuten moni muukin maa.
Kysymyshän on oikeastaan kuinka moni muu maa jakaa heidän luottamuksensa.