Yliarvioit tässä mielestäni sekä sen merkitystä, että meillä olisi neljä kaksipaikkaista enemmän kuin Brasilialla että sen merkitystä mitä F:n pääkäyttäjyys tarkoittaa. Kyse on kuitenkin saman koneen variantista, joka tuskin tarvitsee ihan valtaisaa erillistä kehityspanosta.
Ei, mutta jäi vähän epäselväksi mitä halusit edellä sanoa. Jos laskennallisesti käyttöaikana menetetään moottorivian takia 0-1 konetta (lienee uskoakseni varsin realistinen lähtökohta), niin millaisia johtopäätöksiä tästä pitäisi vetää?
Ehdittiinhän tässä jo pidemmän aikaa ihmetellä miten Ruotsi aikoo puolustaa itseään vähäisellä armeijalla, olemattomalla tykistöllä ja hävittäjillä, joita ei ole varaa pitää lentokunnossa. Näissä päätöksissä on yleensä takana muutakin kuin puolustuskyvyn optimointi. Mutta ihan normaaliin tapaanhan näissä keskusteluissa lipsahdetaan laukalle ja haukutaan milloin mikäkin kone surkeaksi, ei se nyt ihan niin mene.