Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos sama mies vietäisiin Lämärin tehtaille ison veden taa niin lähtiessään olisi täysin vakuuttunut f 35 :sen paremmuudesta. Sama koskisi Rafalea ja muita myös.
Yksi hyvä kysymys voisi olla näille tarjoajille, että heidän tulisi perustella miksi kilpailijat olisivat myös hyvä ratkaisu.F-35:n, Typhoonin ja Gripenin yli tunnin markkinointiesitykset katsoneena kaikki tuntuivat hyviltä vaihtoehdoilta heti esityksen jälkeen.
Yksi hyvä kysymys voisi olla näille tarjoajille, että heidän tulisi perustella miksi kilpailijat olisivat myös hyvä ratkaisu.
Se jos pyydettäisiin Saabia sanomaan jotakin hyväö F-35stä ja Lämäria Gripenistä, jne...
Ei se erityisen hyvä kysymys ole kun tarkkoja tietoja ei ole antaa kilpailijasta. Sekä on aiemmin ohjeistettu hankkeen toimesta olemaan hiljaa muista.Yksi hyvä kysymys voisi olla näille tarjoajille, että heidän tulisi perustella miksi kilpailijat olisivat myös hyvä ratkaisu.
Ja helkutin hyvä Hawkien seuraajaksi. Voi olla silloin jo valmiskin.Lämäri voisi sanoa vaikka että "onhan 4,5 gen kone tässä kilpailussa hyvä kakkonen"
Saabilta ei ehkä tarvitse enää kysyä. Heidän pakettinsa vaikuttaa jo tarpeeksi utopistiselta.
Sen, että siinä on niin monta erilaista konetyyppiä (E, F, Bombardier Global 6000). Joista kaikilla on vielä hyvin vähän mittarissa. Jopa kehitys vielä vähän kesken.Mitä tarkoitat utopistisella?
Tulee tuosta aina Mirage mieleen.
Täytyy sanoa tuosta uudestakin Gripenistä, että on se kyllä aika aneemisen näköinenkin jo muihin ehdokkaisiin verrattuna.
Toivottavasti tällä kertaa meitä ei vaadita Saabin tarjouksessa maksumiehiksi Gripenin kehitykseen.Sen, että siinä on niin monta erilaista konetyyppiä (E, F, Bombardier Global 6000). Joista kaikilla on vielä hyvin vähän mittarissa. Jopa kehitys vielä vähän kesken.
Erottuu kun jotkut tarjoavat yhtä konetyyppiä. Tosin ei se nyt kaikkea logistiikasta yms. kerro. Vain jonkin verran.
No, "everything and the kitchen sink" ehkä Saabin mielestä ainoa mahdollinen vaihtoehto jos PV:n on katsottu painottavan vain suorituskykyä.
Tuo meteorien kiinnitys pyloni näyttää melkoiselta viritykseltä. Tuossa on selvästi siiven kiinnityspisteen ja meteorin laukaisukiskon välissä vielä yksi "adapteri" lisää. Paljonkohan tuo nostaa ilmanvastusta ja miksi tuollainen rakennelma on jouduttu tekemään.
Täytyy sanoa tuosta uudestakin Gripenistä, että on se kyllä aika aneemisen näköinenkin jo muihin ehdokkaisiin verrattuna.
Tuossa on selvästi siiven kiinnityspisteen ja meteorin laukaisukiskon välissä vielä yksi "adapteri" lisää.
Sen, että siinä on niin monta erilaista konetyyppiä (E, F, Bombardier Global 6000). Joista kaikilla on vielä hyvin vähän mittarissa. Jopa kehitys vielä vähän kesken.
Erottuu kun jotkut tarjoavat yhtä konetyyppiä. Tosin ei se nyt kaikkea logistiikasta yms. kerro. Vain jonkin verran.
Superhornet on tosiaan toinen jossa nuo pylonit on melko massiiviset, mutta SH on muutenkin vähän vähän eri kokoluokkaa ja niissä kannetaan melko raskaita kuormia. Ainakin omaan silmään on näyttänyt yleisesti myös siltä, että tuossa siipeen kiinnitetyssä pylonissa on kiinni toinen välikappale yleensä siinä tapauksessa jos siihen pultataan kiinni useampi ohjus. Tuossa kuvassa tuo pyloni näyttää jostain syystä suhteettoman isolta muuhun koneeseen nähden. Tosin voi olla että tuossa on nyt kuvakulma sellainen että tuo jotenkin korostuu.Eikös siinä yleensä ole, siis muissakin koneissa? Ei tuo hirveästi näytä eroavan esim. Super Hornetista.
Noh noh. Eri koneiden yksi ja kaksipaikkaiset mallit ja Hornetin kohdalla vielä Growler mukaanlukien itse lentokoneessa on kuitenkin huomattavan vähän eroja keskenään. Lentäjän koulutuksessa on tuskin suuria eroja ja huolto osaa satavarmasti hoitaa samaan runkoon perustuvat koneet yhtä hyvin. Suurin osa varaosistakin on suoraan sopivia kaikkiin koneisiin. Ero Gripenin yksi ja kaksipaikkaisen version ja Globaleyen välillä on taas niin massiivinen että ne vaativat ihan pakosta täysin erilliset tukiorganisaatiot ja vaikka sen suhteen saataisiin synergiaa ruotsalaisten kanssa niin ei noita voi edes verrata samana päivänä toisiinsa.Eihän tässä 'yhtä konetyyppiä' tarjoa kuin F-35, ja se on pikemminkin haitta kuin etu. Tuplahan on kaikilla muilla tarjolla ja Boeingilla vielä Growler päälle. Ja Globaleyen kanssa varmasti saataisiin jonkunlainen yhteishuolto/koulutusskenaario järjesteltyä Ruotsin kanssa. Enempi olen huolissani siitä paljonko ne maksaa, ei tutkakoneet tietenkään tule 'kaupanpäälle' samalla kun tilaat Nikkei Knifen ostoskanavalta, vaan käypä hinta niistä pitää pulittaa.
Oletko varma tuosta haitta/etu-ajatuksesta kun katsotaan juuri kustannuksia? Itse pidän monen konetyypin mallia kalliina kunnes on toisin todistettu. Tosin nojatuolipilotin näkökulmastaEihän tässä 'yhtä konetyyppiä' tarjoa kuin F-35, ja se on pikemminkin haitta kuin etu.
Jos F:ää päädytään ottamaan niin joko tyydytään siihen millaiseksi brassit koneen kehittävät tai sitten otetaan osaa.Toivottavasti tällä kertaa meitä ei vaadita Saabin tarjouksessa maksumiehiksi Gripenin kehitykseen.
Growlerin kohdalla ei päde. RAAF:n ukot majailee NAS Whidbey Islandissa kuin tatti koulutuksessa ja sitten 2 vuotta vaihdossa.Lentäjän koulutuksessa on tuskin suuria eroja
Five Royal Australian Air Force (RAAF) aircrew personnel graduated from basic training at Electronic Attack Squadron (VAQ) 129, the U.S. Navy's EA-18G Growler Fleet Replacement Squadron, during a ceremony Feb. 27 at Naval Air Station (NAS) Whidbey Island.
The graduation marked a milestone in the RAAF-U.S. Navy partnership in airborne electronic attack as it was the first time RAAF aircrew completed basic training in the EA-18G.
The five RAAF aircrew will be assigned to U.S. Navy expeditionary units for approximately two years, deploying and operating the EA-18G under the Personnel Exchange Program.
Oletko varma tuosta haitta/etu-ajatuksesta kun katsotaan juuri kustannuksia? Itse pidän monen konetyypin mallia kalliina kunnes on toisin todistettu. Tosin nojatuolipilotin näkökulmasta
Jos F:ää päädytään ottamaan niin joko tyydytään siihen millaiseksi brassit koneen kehittävät tai sitten otetaan osaa.
Joku parinkymmenen F:n tilaus on D:n poistumisen myötä odotettavissa. Ruotsi ilmeisesti saattaa nostaa tilausmäärän 70 E:hen, niin se vastaa melkein nykyistä C:n määrää (72), ja nykyinen suhdeluku on suunnilleen 3 C:tä yhtä D:tä kohden, niin reilut 20 F:ää olisi ihan odotettavissa.Eiköhän svedutkin jossain välissä tilaa F:ää. Koska heillä on vielä pitkään Gripen D käytössä niin uusille tuplille ei ole välitöntä tarvetta.
Joo, tarkoitin Gropen-visiota tai mitä ikinä Brasilia ajatteleekaan. Vaikea nähdä, että oltaisiin samanlaisin tavoittein liikkeellä toisin kuin ehkä Ruotsi.Eihän se ole eri tyyppi vaan sama kone jossa on vaan ylimääräinen ohjaamo.