Gyllis1
Respected Leader
Oikea vastaus: jos tutkahäiveestä tulee joskus tarpeetonta, voi Grippenilläkin olla mahkuja voittoon kun HX:ää aikanaan korvataan.No hyvä. Mä taisin huolestua ihan turhaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oikea vastaus: jos tutkahäiveestä tulee joskus tarpeetonta, voi Grippenilläkin olla mahkuja voittoon kun HX:ää aikanaan korvataan.No hyvä. Mä taisin huolestua ihan turhaan.
No hyvä. Mä taisin huolestua ihan turhaan.
Saab käyttää nimeä MAWSU eli ilmeisesti "Missile Approach Warning Sensor Unit". Canardien edessä yhdet, siiven takatyvessä toiset ja ylöspäin vielä yksi. Keskusyksikön kuvailusta päätellen infrapunapohjainen, ei enää UV niinkuin Saabin omat.Siiven tyvessä on möykky. Möykyssä on kuoppa. Kuopassa on kiiltävä puolipallomainen... jokin? Mikä se on?
Kyseessä lienee tämä vuoden vanha https://saab.com/globalassets/corpo...---media-visit-feb-7th-2019---distributed.pdf
Oli. Ja jos jää tuolle koettamisen tasolle (kuten on hyvin mahdollista tämän nimenomaisen kandidaatin kohdalla), penalttia tulee siinä myöhemmin pelattavassa sotasimulaatiossa.Olikos se niin, että tällä kierroksella koetetaan todentaa valmistajien antamia lupauksia todellisissa olosuhteissa?
Niin, tilanne oli muutamia kuukausia sitten tämä:Jaa-a, mitkähän noista vierailevista koneista on sellaisia, joissa on jo asennettuna ostohetkelle suunniteltua kalustoa, ja mitkä joutuvat turvautumaan suunnitelmiin myöhemmin ehkä toteutettavista ominaisuuksista penaltteineen...? Odotan mielenkiinnolla mitä kalustoa toiset tuovat. Tähän mennessä on nähty Suomen talvessa kolme valmistajaa testbed-koneineen. Mahtaako AF-? lentää Edwardsista tänne?
Ja sen jälkeen koneisiin on ilmestynyt näkyvänä osana esimerkiksi IRST ja MAW paikalleen ja linjalta on tullut useita koneita lisää, ja ES-05 on ilmeisesti paikallaan kaikissa yksilöissä. Ei ole mahdotonta, että ruotsalainen hanke olisi aikataulussa, ja vaatimusten aikataulu oli liian nopea Sveitsissä verrattuna Saabin omaan aikatauluun. Mutta kuten sanottua; koska HX ei tiedota eikä valmistajilla ole lupaa tiedottaa, kaikki voivat pitää omat odotuksensa voimassa. Vajaan vuoden päästä kuullaan lopputulos ja jokainen voi spekuloida mistä se koostuu.Niin, tilanne oli muutamia kuukausia sitten tämä:
Kyllä tuo viittaa erittäin vahvasti ohjusvaroittimen sensorien puuttumista pahempiin ongelmiin.Ja sen jälkeen koneisiin on ilmestynyt näkyvänä osana esimerkiksi IRST ja MAW paikalleen ja linjalta on tullut useita koneita lisää, ja ES-05 on ilmeisesti paikallaan kaikissa yksilöissä. Ei ole mahdotonta, että ruotsalainen hanke olisi aikataulussa, ja vaatimusten aikataulu oli liian nopea Sveitsissä verrattuna Saabin omaan aikatauluun.
Liittyen vielä tähän tuomaan hieman perspektiiviä:Kyllä tuo viittaa erittäin vahvasti ohjusvaroittimen sensorien puuttumista pahempiin ongelmiin.
Ja kyllä, on täysin mahdollista että Saab on aikataulussa, hyvin mahdollista on myös että nämä meidänkin testit tulevat siihen Ruotsalaisten aikatauluun nähden liian nopeasti. Ei muutamassa kuukaudessa kukaan tee ihmeitä, ei edes Saab.
"Muutaman viikon päästä" sanoo Brännström 39-10:n ensilennon olevan luvassa, eli noin toukokuussa on ollut tämä.Mutta videolla EI kerrota milloin se on kuvattu.
Luin joskus (oli kenties täällä?) ruotsalaisen artikkelin, jonka mukaan alkuperäinen Gripen oli useamman vuoden laivuekäyttössä ennen kuin sen tutkan ilmasta ilmaan -moodit valmistuivat.
No jos toimittelija oletti sen ihan täydeksi IKEA:n tuotteeksi. Ulkoisen tankin tilalle vaan ripustimiin kiinni ulkoinen moottori. Painoa moottorissa on (noin 1100 kg) suurinta yksittäistä asekuormaa (ainakin 1500 kg esim Tauruksessa) vähemmän, ja polttoaineliitäntäkin on jo valmiiksi. Pitää vaan muistaa tarkistaa että polttoaine liikkuu tarvittaessa myös ns väärään suuntaan.Joo se oli se yksimoottorinen malli E, montakohan moottoria siinä äffässä on
Olikos ne pilottien hapen laatu ongelmat aikanaan vain F-22 Raptorissa, vaiko sittenkin F-35:ssä? Ainakin sopii tuohon "real pain point" ilmaisuun.Tämmöistä on taistelulentäjien elämä kaikkialla. Redditissä oli joskus pari vuotta sitten säie, jossa F-35-pilotti haukkui näkemäänsä rajusti voimatta kertoa mikä niin sapettaa. Sanoi jotain tyyliin "You civilians will never have an idea what the real pain points are".