Joo, mutta puhuinkin pi77:stä, jolla historia alkaa nähtävästi vuodesta 77.AJ-malli korvasi Saab 32 Lansenin ja JA-malli vuodesta 1980 lähtien Drakenit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joo, mutta puhuinkin pi77:stä, jolla historia alkaa nähtävästi vuodesta 77.AJ-malli korvasi Saab 32 Lansenin ja JA-malli vuodesta 1980 lähtien Drakenit.
The new Brazilian Air Force fighter, F-39 E Gripen, has begun the supersonic flight testing phase in Brazil. The aircraft, which is in the Gripen Flight Testing Center (GFTC) at Embraer's facilities in Gavião Peixoto (SP), has carried out these activities in the designated test areas northwest of the base. All flights follow procedures defined by the authorities and are carried out at high altitudes, above 5,000 meters.
These flights, carried out by Saab, are essential to test the performance and functions of the new aircraft, to continue the certification and acceptance procedures of the aircraft, which arrived in Brazil in September 2020.
Activities in Brazil include testing of flight control systems and weather systems. It also aims to test the aircraft in the tropical climate. Unique characteristics of Brazilian aircraft, such as integration of armaments and Link BR2 communication system – which provides encrypted data and voice communication between aircraft – will also be tested in Brazil.
The Gripen Program
The partnership with Brazil began in 2014, with a contract for the development and production of 36 Gripen E/F aircraft for the Brazilian Air Force, including systems, support and equipment. A broad technology transfer program, which is running over a ten-year period, is driving the development of the local aeronautical industry through partner companies participating in the Gripen Brasileiro program.
During this period, more than 350 Brazilian technicians and engineers are participating in theoretical and practical training in Sweden to acquire the knowledge necessary to perform the same tasks in Brazil. To date, more than 230 professionals have completed the courses and most of them are back in the country working at gripen's Project and Development Center (GDDN).
GFTC and GDDN are part of the Gripen Program's technology transfer, and are essential in Saab and Embraer's joint activities aimed at building procedures and the ability to develop and test new features during gripen's life cycle at FAB.
E niin kuin erektio!S niin kuin suorituskyky
IRIS-T:lläE niin kuin erektio!
Miten kaksipaikkainen Geipen pärjää lähitaistelussa ilman tykkiä?
Melko huvittava kirjoitus sinänsä, kun siinä viitataan suoraan siihen että Gripenit olivat häviöllä Typhooneille ilmataistelussa ja Gripukka-pilotit turvautuivat vilppiin kun hätäpäissään ottivat sota-moodit käyttöön. Sillä pääsivät sitten oletettavasti yllättämään kun Typhoonit pelasivat reilua peliä harjoitusmoodissa. Mitähän olisi käynyt jos Typhoon olisi tehnyt saman?#maailmanluokan elso-laitteet
Gripen-hävittäjän elektronisen sodankäynnin kyvystä kerrotaan hurjaa tarinaa. Totuus – tai ainakin osa siitä – löytyy Tampereelta
Elektronisen sodankäynnin teknologia työllistää noin viisikymmentä henkeä Saabin Tampereen-yksikössä. Vierailimme paikan päällä ja otimme selvää, millaisia ovat uusimmat maailmanluokan elso-laitteet ja mitä niiden kehittäminen vaatii.www.tekniikkatalous.fi
"Ba-dum tss!"Mää tunsin joskus yhden Iiriksen, jonka kanssa moni poika halus lähitaisteluun. =D
Niin no tuossa alkuperäisessä jutussa ei "menetetty malttia", käännös on hiukan hatara, eikä alkuteksti kerro että tämä olisi ollut jokin äkkinäinen päätös. Varsinainen tarina taasen on samaa sarjaa (tai sama tapahtuma) kuin aiemmassa Justin Bronk-sitaatissa samasta aiheesta (tosin lähteeksi silloin sanottu RAF).Melko huvittava kirjoitus sinänsä, kun siinä viitataan suoraan siihen että Gripenit olivat häviöllä Typhooneille ilmataistelussa ja Gripukka-pilotit turvautuivat vilppiin kun hätäpäissään ottivat sota-moodit käyttöön. Sillä pääsivät sitten oletettavasti yllättämään kun Typhoonit pelasivat reilua peliä harjoitusmoodissa. Mitähän olisi käynyt jos Typhoon olisi tehnyt saman?
Vuosia sitten Intialaiset Su-30 pilotit ylpeilivät antaneensa neniin RAF:n Typhooneille Englannissa käydyssä harjoituksessa. Britit totesivat lakonisesti että SU-30:t olisi pyyhkäisty taivaalta jos Typhoon olisi turvautunut täyteen air-combat moodiinsa.
Samaa tautia liikkeellä?
Saabilla in paljon elektroniikkaan liittyvää tuotekehitystä Suomessa.Riippumatta tuleeko Gripen valittua, niin tässä luodaan Suomeen hyvää osaamista. Siitä ainakin ite oon tyytyväinen.
Jep, ne on nämä kaksi yllä mainittua Justin Bronkin anekdoottia.Itse muistelen joskus lukeneeni, että Typhoon-piloteille Gripen olisi ollut normaalioloissa suupala, mutta elektronisen sodankäynnin järjestelmien kanssa saa kuitenkin olla tarkkana ja joskus pääsevät niiden avulla yllättämään. Lähtökohtaisesti Typhoon olisi kuitenkin aina edelleä Tämä siis vanhoilla versioilla, ei Suomelle tarjottavilla....
Tuo paljon elektroniikka-alan työtä Tampereen seudulle.Nyt tämä juttu ei ole maksumuurin takana
Gripen-hävittäjän elektronisen sodankäynnin kyvystä kerrotaan hurjaa tarinaa. Totuus – tai ainakin osa siitä – löytyy Tampereelta
Elektronisen sodankäynnin teknologia työllistää noin viisikymmentä henkeä Saabin Tampereen-yksikössä. Vierailimme paikan päällä ja otimme selvää, millaisia ovat uusimmat maailmanluokan elso-laitteet ja mitä niiden kehittäminen vaatii.www.tekniikkatalous.fi