Gripen E/F

Jep, mutta tarkoitin tosiaankin Amerikan ulkopuolella (niiltä kyllä löytyy omasta takaa käytettyjä F-16:sia noille firmoille myytäväksi), ostavatko muut ilmavoimat tuollaisia palveluita, tai pitävätkö erillisiä koneita ja yksiköitä niitä varten?
Eikös tuossa jutussa lueteltu joitakin yksityisiä "agressor" firmoja ja myös maita missä niiden palveluja käytetään.o_O ja myös mainittiin kuinka ala on kasvussa
 
Eikös tuossa jutussa lueteltu joitakin yksityisiä "agressor" firmoja ja myös maita missä niiden palveluja käytetään.o_O ja myös mainittiin kuinka ala on kasvussa
Jaa-a, jaksoin silmäillä tuon ensimmäisen tekstiseinän läpi mutta ei pistänyt silmään.
 
Jaa-a, jaksoin silmäillä tuon ensimmäisen tekstiseinän läpi mutta ei pistänyt silmään.

Ehkä kannatais lukea läpi ne kummatkin jutut niin ei tarvitse turhaan väitellä.
 
Ehkä kannatais lukea läpi ne kummatkin jutut niin ei tarvitse turhaan väitellä.
Enhän minä mitään väitellyt vaan kysyin.
Enkä löytänyt linkkaamistasi artikkelista vastausta kysymykseen niin kysyin uudestaan. (En sinulta vaan yleisesti) pitävätkö muut ilmavoimat dedikoituja agressoreita rivissä? Kuinka moni vuokraa palveluja yksityisiltä firmoilta?
 
Sama tuli mieleen heti. Ehkä tarvetta on päästä eroon niistä varastoissa köllöttävistä Charliesta, joita ei raaskita päivittää MS 20 versioon? Niihin tuskin kukaan haluaa sijoittaa paljon rahaa.

Argiet voisivat olla kiinnostuneita koska niiden ilmavoimat ovat surkeassa tilassa. Vaikka Argiella ei ole rahaa niin ruotsistahan tunnetusti saa sen 100 v. aikaa velanlyhennyksiin...:)

Britit ei anna myydä argieille mitään. Tuossa kuitenkin USA/UK/tms. -teknologiaa...

Edit: Muistanko oikein, että Argentiinaan yritettiin kaupata käytettyjä Su-24 -koneita Venäjältä juuri siksi, että länsikama on epävirallisessa myyntikiellossa, mutta tämäkin peruuntui rahan puutteeseen?
 
Vaikuttaa aika epätoivoiselta, tuskin kukaan haluaa ainakaan uutena ostaa hyvin pienä määriä täysin vierasta (ja kallista!) konetyyppiä noinkin sekundääriseen hommaan. Mikäli kyseessä on jokin käytettyjen koneiden liisausdiili niin sitten siinä voisi olla hivenen enemmän järkeä.
Ei ne ruottalaiset aivan ainoita ole jotka hulluttelee koneiden myymisellä agressoreiksi .https://thaimilitaryandasianregion.blogspot.fi/2017/06/france-may-sell-64-old-mirage-f1.html?m=1
 
Luulisi suhteellisen uusien Gripukoiden olevan hinnaltaan noiden yksityisten yritysten ulottumattomissa.
En kyllä itse usko, koska nuo markkinat ovat jo nyt isot ja tulevat kasvamaan huomattavasti
 
Noi kaupalliset Adversary Training firmat nyt eivät todellakaan ole potentiaalisia ostajia uusille kalliille hävittäjille, niiden kalustona on lähinnä vanhat 50-luvun sunnittelua olevat Skyhawkit, Hawker Hunterit yms. ja erilaiset suihkuharjoituskoneet. Ylisoonista kalustoa noilla edustavat Kfirit ja MiG-21:set.
 
Noi kaupalliset Adversary Training firmat nyt eivät todellakaan ole potentiaalisia ostajia uusille kalliille hävittäjille, niiden kalustona on lähinnä vanhat 50-luvun sunnittelua olevat Skyhawkit, Hawker Hunterit yms. ja erilaiset suihkuharjoituskoneet. Ylisoonista kalustoa noilla edustavat Kfirit ja MiG-21:set.
Jeps, kaivoin vähän lisää, tässä "potentiaalinen asiakas".
http://www.janes.com/article/73789/gripen-turns-aggressor-dsei17d1

As well as being pitched for ASDOT, which is supposed to enter the preliminary proposal stage later this year, the Gripen Aggressor is aimed at the US Air Force’s stated advanced adversary requirement that could be contracted in early 2019.

Lycka till...
 
Viimeksi muokattu:
Noi kaupalliset Adversary Training firmat nyt eivät todellakaan ole potentiaalisia ostajia uusille kalliille hävittäjille, niiden kalustona on lähinnä vanhat 50-luvun sunnittelua olevat Skyhawkit, Hawker Hunterit yms. ja erilaiset suihkuharjoituskoneet. Ylisoonista kalustoa noilla edustavat Kfirit ja MiG-21:set.
Jaa minä kun luulin että nuo gripen agressorit tehtäisiin käytetyistä koneista
 
Jaa minä kun luulin että nuo gripen agressorit tehtäisiin käytetyistä koneista
Luulit väärin. Uutuotantoa Saab myy. Ja ilmavoimille, ei yksityisille.
Lukaise tuo ylle linkkaamani Jane'sin juttu, ja katso Saabin lehdistötiedote.
 
Viimeksi muokattu:
Missä tuo sanottiin?

http://www.janes.com/article/73789/gripen-turns-aggressor-dsei17d1
"pitched for ASDOT, which is supposed to enter the preliminary proposal stage later this year, the Gripen Aggressor is aimed at the US Air Force’s stated advanced adversary requirement that could be contracted in early 2019"

Tuskin tarjoavat käytettyjä koneita USAFille...
Jos ikinä tuollainen kauppa tulee, niin kyllä ne koneet on uusia ja valmistetaan Amerikassa.
 
Kyllä minä vaan kovasti ihmettelen, että jos Saabilla on kohta satakunta hyvin vähän käytettyä C-mallin Gripeniä tyhjän panttina, että miksi niiden pitää rakentaa niitä vielä lisää agressorikäyttöön :rolleyes:

Funtsikaas nyt pojat vähän...
 
Kyllä minä vaan kovasti ihmettelen, että jos Saabilla on kohta satakunta hyvin vähän käytettyä C-mallin Gripeniä, että miksi niiden pitää rakentaa niitä vielä lisää agressorikäyttöön :rolleyes:

Funtsikaas nyt pojat vähän...
Ei Saabilla mitään ole. Flygvapnet/ruotsin kruunu ne omistaa.
 
Olen nyt kaksi kertaa linkannut, kenelle niitä Gripen agressoreita tullaan pitchaamaan.

Miten se vastaa tähän yksinkertaiseen kysymykseen: missä sanottiin että Saab rakentaa uusia Gripeneitä aggressorikäyttöön?
 
Hiljaisuudesta päätellen missään ei sanottu, että Saab olisi rakentamassa uusia Gripeneitä aggressorikäyttöön.
 
Back
Top