Huhta
Greatest Leader
Katso liite: 45422
Ainakin tässä on E yhdessä konfiguraatiossaan. Aikamoinen ilmanvastustus kyllä tällaisella latauksella, kun taas F-35:ssa nuo olisi siististi sisällä.
Siis F-35:n sisällä olisi neljä Meteoria, kaksi IRIS-T:tä ja neljä 500(?) paunan pommia? Ei kai nyt sentään...
	
. Kuten sanoit ilmanvastus on melkoinen jo muutenkin hengettömälle koneelle jossa on vähän sisäistä polttoainetta. Gripukka on hidas ja kömpelö tuossa lastissa eikä toimintasädekään ole kummoinen ilman ilmatankkausta.
						
					
. Ajattelin lähinnä ohjusten ja painon säästämistä sekä sitäkautta pa-taloudellisuutta. Lähi-ilmatuessa konetta suojataan aina toisella parillä vähintään meikäläisessä ilmatoiminnan paradigmassa. Näin luulisin.
.
 , jos vaikka kone kiipeää ensin kymmeneen kilometriin, pudottaa säiliönsä tai ilmatankkaa, ja sen jälkeen lähtee siivenkärkiohjuksineen rynnistämään. Viperin tekninen huippunopeus on 800 KIAS, jolloin kuomu alkaa pehmetä kitkan vuoksi. Se menee kymmenen kilometrin korkeudessa M2.0 luokkaan. Varmaan se on Edwardsissa joskus kokeiltu. Tosin olen itse luullut, että inletin raja tulee jo sitä ennen vastaan, se kun lasketaan kai Mach-lukuna eikä solmuina (kuten kuomu). Mutta varmaan slovakit on kirjoittaneet paperiinsa oikein.