Heimoistuminen, sodan uhka ja ratkaisu

Minulla on strategia. Hahmottelen sitä lyhyesti. Saattaisi kiinnostaa sinuakin @Talvela , koska jaamme paljon samankaltaista ajattelua, vaikka minulla on joitakin erilaisia painotuksia. Ei vuoropuhelusta haittaa ole. Lue maltillisesti ja ajatuksella. Voittaakseen on oltava rohkea. On otettava hallittuja riskejä, voitettava omat tunteet. Suomalaiset heimona (puhun yläkäsitteestä) on pitänyt pintansa parituhatta vuotta hyvin, kun ajattelee tätä paikkaa, mihin suomalaiset silloin nopeasti siinneiden venäläisten ja toisaalta germaaniperäisten "ruotsalaisten" välissä ovat olleet. Ruotsin suurvalta-asema hiipui jo 1600-luvulta alkaen ja loppui.

En tiedä, mitä ajattelet tästä, mutta meidän kannattaa ottaa suomenruotsalaiset mukaan suomalaisuuden suojelussa ja yhtenä tärkeänä heimona. Jotta saamme heidän voimavaransa käyttöön kulttuurin suojelemisessa, pitää lopettaa kaikki vihanpito ruotsin kieltä kohtaan ja tukea molempia kansalliskieliämme. Uskon ja tiedän, että kaikki ruotsinkieliset eivät ole Astrid Thorsin polulla, vain ne Margot Wahlströmin kaltaisiin vannovat ovat.

Yksinkertaistan hiukan historiaa, jonka tunnet hyvin. Ruotsi läänitti heimojemme alueet omalle pikku eliitilleen ja eristi ruotsin virkakielenä virkamieskunnalle. Se saattoi olla onnenpotku. Kieltämme ei solutettu, äidinkieltä ei voinut väkisin vaihtaa. Kansankieli säilyi, kun suomenkieliset eivät olleet mukana kuninkaan bileissä ja koska he loivat oman kansankielisen maailmansa. Jo 1700-luvulla ruotsinkieliset kokivat itsensä suomalaisiksi eivätkä pitäneet Ruotsin itäisen puoliskon kohtelusta. 1800-luvulla tehdyt toimet pitää nähdä osin Henrik Gabriel Porthanin ja Kristfrid Gananderin työn jatkeena. Nyt oli tärkeää ottaa suomenkielinen kansanosa mukaan ja tehdä valtio.

1921 kieliasetus oli askel ruotsalaisten oikeuksien suojelemisessa. Siitä oli etua, koska tuore itsenäinen valtio tarvitsi suomenruotsalaista pörssiä vielä pitkään.

Minusta olisi suuri virhe työntää toinen kansalliskielemme sivuun samalla, kun puolustamme omaamme. Ottamalla sen huomioon, suomalaisuusasia (mukaan lukien ruotsinkielinen "heimo") saa paljon vaikuttavamman tuen kuin tähän asti. Myös ajan kanssa europarlamentissa.

Kuvaisin tätä hyödylliseksi liittoutumiseksi. Ajattelen siis kuin Snellman, mutta suomenkielisenä käänteisesti.

Kieli on valtaa. Koko suomalaisuuden ja kulttuurin säilyttämisen kivijalka on kieli. Kun solutat kielen, solutat mielen. Kun suomalaiset muuttivat Amerikkaan, meni jonkin aikaa, kun he puhuivat finglishiä, jossa sanomalehti oli nyyspeipperi ja lapsi oli beibi. Juuri tuollaiseksi sekasotkuksi kieli on nyt muuttumassa Suomessa.

Islam on tässä kuviossa vasta sekundäärinen "uhka", jos sitäkään.

Tämän saman huolen täytyy koskettaa myös ruotsin kieltä, vaikka emme tule sitä ajatelleeksi.

Tuhat vuotta vieraskielisen hallinnon alla selvisimme, koska säilytimme kielen ja kansanrunouden, vaikka kansantarinoihin ja etenkin -satuihin tuli myös muiden tarinoita, Virosta ja kauempaakin.

Riippumatta siitä, mikä on Euroopan ja maailman kehitys, kieli on olennainen. Se on kuin maanpuolustuksessa tahtotila. Jos sitä ei ole, mikään muu ei merkitse mitään.

Nyt on ohjelmallisesti valittu suomalaisuuden häpeäminen ja aliarvostaminen ja kansainvälisyyden ja "monikulttuurisuuden" ihannointi sen sijaan, että kaikin voimin kasvattaisimme joukossa olevat hyödyllisetkin tulijat suomen kieleen ja suomalaiseen kulttuuriin, joka etenkin joillakin rannikkoseuduilla on äidinkieleltään ruotsinkielistä. Sen "englantia nipin napin puhuvan" proletariaatin luominen on karhunpalvelus vailla vertaa ja suorastaan sotaan johtava typeryys, mutta tällä ei ole mitään väliä näille lyhytnäköisille talousviisaille ja globalisaation lähettiläille.

Minusta keskinkertaisin tuntemani ajattelija päällä maan on Alexander Stubb, ja siksi katson mielelläni, mihin Saksa alkaa kääntyä. Sitä me toistaiseksi peesaamme, koska muuta emme voi. Olemme vuodesta 2014 olleet sen kainalossa totaalisesti, eikä ole ensimmäinen kerta lähihistoriassa.

On tehtävä sama kuin 1960-ja 1970-luvuilla tehtiin. On saatava todellisia instituutioita mukaan suomalaisuuden säilyttämiseen. Mainitsin jo suomenruotsalaiset. Mikään sellainen vanha Suomalaisuuden liiton heikinheimolaisuus ei käy nyt. On kuljettava yhdessä. Samalla on saatava yhä enemmän koulutettuja ihmisiä ymmärtämään, että maahanmuuttajien ja kantasuomalaisten yhteinen etu on kansalliskieltemme hyvä hallinta.

Toinen porukka, jonka haluaisin mukaan, ovat ne, jotka aidosti ovat huolissaan ihmisen saasteista ja päästöistä. Heidän silmänsä on avattava huomaamaan, että mantrana ihannoitu vapaa liikkuvuus ja globalisaatio on maapallon itsemurha. Lähiruoka, lähituotanto ja suomalaisuus vaikka pienellä otannalla täydenettynä saattaisi hyvinkin purra siinä viitekehyksessä, kun vain muistaa perustella maltillisesti ja järkiargumentein eikä mölyä.

Kiina on juuri ohittanut kulutuksen ja osittain vanhakantaisen teknologian Mekan Yhdysvallat kaksinkertaisesti hiilipäästöissä. Se globalisaatiohihhulien vastuusta. Mutta tätä ei juuri kukaan oivalla, että meidän eurooppalaisten tavara siellä kaukomailla tehdään. Sen sijaan, että jahdataan polttomoottoriautoja tai turkistarhaa, hörhöväen pitäisi ainakin verbaalisti iskeä Kiinasta tuleviin miljooniin postipaketteihin.

Monisukupuoliset olisi hyvä ottaa mukaan suomalaisuustalkoisiin. Sen sijaan, että lyhytnäköisesti vastustetaan kaikkea erilaiseen seksuaalisuuteen liittyvää, pitäisi hyväksyä, että kromosomit eivät valehtele, miltei joka sadas on kiikun kaakun. Monia on muuten vauvana korjailtu. Ei siis puhuta kaikista ilman sukupuolta mutta ymmärretään, että muitakin on. Myönnytyksen voi tehdä sensitiivisyyteen, ei siten, että kielletään 99%:n sukupuoli.

Listaa voi jatkaa.

Tärkeintä ovat siis suomen kieli ja vanhoilla ruotsia puhuvilla suomalaisalueilla ruotsin kieli. Mutta jos takerrutaan itsepintaisesti jonkinlaisiin ortodoksisiin arvoihin muuttuvassa maailmassa, sellainen suomalaisuus on tuomittu häviöön, koska puolustajat jäävät yksinään marginaaliin takertuen sellaiseen, mikä on vain kuva.

Ymmärrän, että tässä on sulattelemista, mutta pyydän vakavasti pohtimaan, voisiko intiaaniheimot yhdistää keskenään tappelemasta, jotta voimme yhtenäisinä suomalaisina "lyödä Custerin ratsuväen" jääkylmällä ja kauaskantoisella operaatiolla.

Tätä kutsuisin vastarinnaksi, joka voisi toimia.

Itse olen aina kannattanut saamelaisten ja suomenruotsalaisten asiaa, kuitenkin suomenkielisten kannalta reilulla tavalla.
Mutta kieli ei ole ainoa kulttuurisen paketin ainesosa.

En tiedä mitä tarkoitat ortodoksisilla arvoilla, marxilaiset vallankumoukselliset arvot eivät ainakaan pyri minkään kulttuurin säilyttämiseen vaan uuden ihmisen luomiseen.
 
Kieliasiaan liittyen...
Pakkoruotsista ja ruotsin asemasta
10.11.2018 / RIIKKA

Saan jonkin verran sekä suoraan että muiden ihmisten kautta palautetta yhdestä blogikirjoituksestani, jonka olen kirjoittanut keväällä 2015. Siinä kerrotaan, etten vastusta pakkoruotsia ja että suhtaudun muutenkin aika positiivisesti ruotsiin. Tietääkseni missään muualla en ole ottanut kantaa koko asiaan. Vain yhdessä blogitekstissä.
Nyt haluan korjata ja selventää muutamia seikkoja, erityisesti koska vaalien lähestyessä tällaisilla asioilla on taipumus korostua ja paisua.
Minua on syytetty fanaattiseksi pakkoruotsin kannattajaksi ja muutenkin harhaoppiseksi. Tällainen väite on sitten levinnyt sinne tänne. Somessa ja julkisessa keskustelussahan yliampuvilla väitteillä on tapana levitä.
En ole fanaattinen pakkoruotsin kannattaja. Koko aiheeseen ei liity kohdallani minkäänlaista fanatismia. Ylipäätänsä vastustan kaikenlaista fanatismia!
Tärkein vaikutin tuolloin vuonna 2015 esittämälleni näkemykselle ruotsin kielestä on se, että vastustan niin paljon monikulttuurisuutta, maahanmuuttoa ja äidinkielien rapauttamista (ja kouluvaatimusten löysentämistä), että olen kokenut, että ruotsin kielen puolustaminen – osana maamme historiaa ja kulttuuria – on hyvä ja käytännöllinen keino pitää kiinni siitä, mitä maassamme on. Minulla liittyy suomalaisuuteen paljon periaatteita ja arvoja, pakkoruotsiin ei sen sijaan lainkaan. Näkemykseni pyrkii siis olemaan pragmaattinen.
Toisaalta olen myös tuonut ilmi, että tämä pätee ainoastaan niin kauan kuin se pätee. Mikäli ruotsin kielen taitoa ei enää vaaditakaan ”oikeisiin” ihmisryhmiin kuuluvilta ihmisiltä (so. tietyiltä maahanmuuttajilta), ei vaatimuksia kannata kannattaakaan. Tällöin kyse on vain suomenkielisille asetetuista erityisvaatimuksista – eikä koko asiasta ole hyötyä monikulttuurisuuden estämisen suhteen. Se ei enää palvele maamme säilymistä.
Oma kuntani Kirkkonummi – vahvasti kaksikielinen – on lähin esimerkkini asiasta. Suuremman maahanmuuttopaineen kunnissa ruotsin vaatimuksista joustetaan koko ajan yhä enemmän. Ei se nyt yhtäkkiä näytäkään olevan niin iso juttu, vaikka suomalaisten on vuosikaudet pitänyt enemmän tai vähemmän pää verillä tankata konjugaatioita? Tietenkään en kannata tällaista.
Toisekseen olen tuonut julki, että kannatan laajapohjaista kielipalettia kouluissa. Mikäli ruotsia ei opiskella, se pitäisi korvata jollakin vieraalla kielellä.
(Ja mieluusti lisätä opetusmääriä, koska tämänhetkiset tuntimäärät eivät riitä mihinkään. Mutta tämä on pedagogiikkaa, ei varsinaista ruotsikeskustelua. Pedagogiikka ja koulutuspolitiikka ovat minulle paljon tärkeämpiä aiheita kuin ruotsi.)
Myös kyseisessä blogitekstissä, ja etenkin sen kommenteissa, osoitan mielestäni kykeneväni ottamaan vastaan informaatiota aiheesta enemmän tietäviltä, en väitä olevani erityisen oikeassa, arvostan toisenlaisia mielipiteitä ja – kuten sanottua – pidän itselläni mahdollisuuden muuttaa omaa mielipidettäni.
Teen näin monissa asioissa, mikäli tosiseikat puhuvat sen puolesta. Mielestäni itsereflektio ja kriittisyys kaikkea kohtaan on älyllisen toiminnan ja kehittymisen edellytys.
Koska ruotsi tai pakkoruotsi eivät ole tärkeysasteikollani kovin korkealla, en kuvittele aihepiiriä läheskään kaikilta osin tuntevani. Lisäksi olen auliisti myöntänyt, että koska kielten oppiminen ja koulunkäynti olivat minulle hyvin helppoa ja mukavaa, en ole kärsinyt myöskään ruotsista. Tiedän, että monien muiden kokemukset ovat täysin päinvastaisia. En yleensäkään oleta, että muut ihmiset ovat kuin minä itse.
Mikä kuitenkin tässä yhteydessä on kaikkein oleellisinta, on se, että olen kirjoittanut ruotsin kieltä käsittelevän blogitekstini ennen kuin lähdin politiikkaan – täysin yksityisajattelijana, vain itse itseäni edustaen.
Kun nyt olen politiikassa, toteutan tietysti perussuomalaisen politiikan ja ohjelmien linjaa. Tämän pitäisi olla jokaiselle asiaa ymmärtävälle päivänselvää.
Blogissani ei näy puolueen logoa. Tämä on oma tonttini, vaikkakin kirjoitan paljon myös puolueelle sopivista asioista.
Kokisivatko kriitikkoni, että minun pitäisi ottaa ruotsi-tekstini pois täältä, koska se ei edusta puolueeni linjaa?! Tiedoksi, että meillä on puoluejohdossakin ihmisiä, joiden kaikki mielipiteet ja näkökannat eivät ole puolueen linjassa. Kai se nyt poliittiselle suunnittelijalle ja kunnanvaltuutetullekin sallitaan?
En ole ainoastaan poliitikko, vaan olen töissä puolueessa. Siellä minä nimenomaan osallistun erilaisten linjauksien, ohjelmien, viestinnän ym. tekemiseen. Luuleeko joku, että minä kuiskuttelen johdolle ja kansanedustajille, että nytpä aletaankin kannattaa pakkoruotsia?
En. Toisaalta keskustelemme hyvin avoimesti kaikista asioista, puolueessa on todella hyvä ja avoin tunnelma. Meillä ei ole luurankoja.
Koen aika surulliseksi, mikäli tavalliset äänestäjät olettavat, että puolueen jäsenet, toimijat tai ehdokkaat jakavat henkilökohtaisesti kaikki näkökulmat puolueen virallisten linjausten kanssa. Tätä ei, herran kiitos, yksikään puolue vaadi – paitsi ehkä Pohjois-Koreassa.
Vieläkin surullisempana pidän sitä, että ihanteellisena tapauksena näytetään pidettävän henkilöä, joka imitoi toisten mielipiteitä – ja mieluiten niin kuin tiettyyn segmenttiin, tässä tapauksessa ”perussuomalaisuuteen”, sattuu kuulumaan.
Juuri tätä klusteriajattelua vastustan toimessani. Myös puolueeni kannustaa, ihan periaateohjelmaansa myöten, ihmisiä ajattelemaan ITSE. Erimielisyyteen jopa kannustetaan.
En välttämättä ole stereotyyppinen persu monelta muultakaan osin. En syö lihaa enkä aja autoa. Kuvitteleeko joku siis, että kannatan pakollisia koulujen kasvisruokapäiviä, veronmaksajien rahalla tuotettuja päiväkotien vegaanipäiviä tai autoilijoiden kurittamista? Toivottavasti ei, koska näin ei missään nimessä ole.
Sitä paitsi, mikä on stereotyyppinen persu? Emmekö voisi jo vähitellen päästä siitä irti?
Ruotsin kieli tai pakkoruotsi ei ole minulle henkilökohtaisesti kovin korkealla politiikassa oleva teema. Keksin lukuisia itselleni paljon tärkeämpiä aiheita. Vastaan kysymyksiin, mikäli niitä tulee, mutta en mieti ruotsia tai pakkoruotsia kovin paljon.
Jos juuri nyt kysyt, mitä mieltä olen, en oikeastaan edes tiedä. Kuten yllä sanoin, olen muuttunut negatiivisemmaksi asian suhteen – koska se ei enää riittävästi palvele siinä tarkoituksessa, jossa sen itse parhaiten näin.
Nyt onkin mahdollista lobata minua, pyrkiä vaikuttamaan. Kerro minulle, asiasta jotakin tietävä tai siihen suuremmalla intohimolla suhtautuva, miksi minun pitäisi siirtyä myös henkilökohtaisessa ajattelussani puolueen linjalle? Kerro minulle lukuja, tilastoja, tietoja. Osoita, että pakkoruotsi ei toimi, ehkä missään funktiossaan. Selitä. Saatan ottaa onkeeni ja muuttaa mielipiteeni, mikäli riittävä määrä faktatietoa osoittaa, että näin kannattaa tehdä.
(Erityisesti kannattaa puhua maahanmuuttajista ja rahasta, vähemmän siitä, kuinka vaikeaa teinipoikien on opetella prepositioita.)
Kuulen mielelläni ihmisten mielipiteitä ja vastaanotan innolla tietoa, johon mielipiteet perustuvat. Mutta ei kannata luulla, että se, että levittää paskapuhetta, jonka mukaan olisin FANAATTINEN pakkoruotsin kannattaja, auttaa yhtään milliä. Paskapuheen levittäminen viestii ainoastaan, että vastapuolella on fanaatikkoja, jotka ovat valmiita käyttämään likaisia keinoja ajaakseen asiaansa.
Mutta nyt, raikas ja vapaa tila vaihtaa mielipiteitä – joko tässä tai sähköpostiin. Anna tulla. Vastaan ehdottomasti.
Tack och hej

https://riikkapurra.net/2018/11/10/pakkoruotsista-ja-ruotsin-asemasta/
 
Jos en olisi melko varma, että olet ehkä tutustunut lauantai-illan ratoksi norjalaisiin väkijuomiin, epäilisin lukutaitoasi tai että trollaat. Trolli et ole ja lukea osaat, joten synkeä epäilys jää jäljelle jonkin muun kiihtymystä aiheuttavan seikan hämärtävän .

En parhaalla tahdollanikaan lue suomalaisuuden puolustuksessani mitään muslimeista uhreina tai että haluaisin lisää sellaista islamofasistista väkeä, jolla ei ole juuri annettavaa.

Painotan strategiassani maltillisen asiapuheen kautta laajempien kansanosien rekrytoimista suomalaisuuden idean ja erityisesti kansalliskielten taakse ja se taitaa vaatia muutakin kuin pysäkillä riehumista. Tärkeää on päästä multikulturalismista kokonaan, ja sen viestin läpiajamiseen kannattaa uhrata tarmoaan. Mikäli laajemmat kansanosat saadaan oivaltamaan omista lähtökohdistaan tiettyjä tosiseikkoja, se vaikuttaa myös viranomaisten valtaan toimia omaa valtiota suojelevammin.

Suomen kielen ensisijainen uhka tulee tylsistyttävän populaarikulttuurin ja kaventuneen kielikäsityksen suunnasta. Osoittamalla syyllisiä sivusaarekkeista kyetään toki mainiosti peittämään se, millä oksalla piru ensisijaisesti istuu. Tästä myöhemmin, on jo kylpytakki päällä.


Maahan on päästetty jo liikaa väkeä jotka eivät ole eri syistä sulautettavissa, monta ryhmää jotka ovat suurempia kooltaan kuin saamelaiset, seuraavaksi joku ohittaa suomenruotsalaiset.
 
Maahan on päästetty jo liikaa väkeä jotka eivät ole eri syistä sulautettavissa, monta ryhmää jotka ovat suurempia kooltaan kuin saamelaiset, seuraavaksi joku ohittaa suomenruotsalaiset.

Venäläiset ovat suurin kansalaisuutta hakeva ryhmä joka vuosi. He ovat hyvin näkymättömiä ja hyvää väkeä, mutta syrjäytymisvaaraa on, mikäli eivät opettele kieltä. Väestöä on jo yli 70 000 eli enemmän kuin Hämeenlinnassa on asukkaita. Mikäli syrjäytymistä tapahtuu, Rufi kiittää ja saalistaa katkeruudesta, koska syyllinen on tietysti fasistinen Suomi. Nuoret suomalaistuvat kyllä, jos haluavat. Nuorissa venäläistaustaisissa opiskelijoissa olen nähnyt muutamassa vuodessa tapahtunutta eristäytymistä suomalaisista kavereista ja asenteiden jyrkkenemistä, ns. kivikasvoisuutta. Se on askarruttanut.

Brittien kansalaisuushakemukset ovat lisääntyneet, viime vuonna tuli noin 200. Saattaa johtua brexitistä. Pisara meressä.

Irakilaisten perheenyhdistämishakemukset ovat lisäntyneet. Heillä on sisäänvetoreitit kunnossa, kuten somaleillakin. Ja töihin 30 vuotta sitten tänne tulon aloittaneesta heimosta on saatu noin 20%. Hyvin menee.

Näin yksinkertaista tämä on. Mutta siitä huolimatta en tuijota niin paljon genetiikkaan kuin kieleen sinänsä kivijalkana. Jos saamme jarruja päälle ja rikolliset ulos, kyllä me kannamme jotain, mutta kieli jos viedään, se on siinä.

Seurataan Saksaa katseella. Sen suunta määrää pitkälle unionia. Merkel jää historiaan joillekin typeryksenä ja toisille "suurena humanistina". Saksan kansalaismielipide kiristyy koko ajan.
 
Ja vielä kerran yhteistyön voimasta. Kukaan ei ole vahva yksin. Suomen kielen ja kulttuurin puolustaminen täytyy saada konsensusasiaksi. Silloin kaikki se, mitä toivotte, tapahtuu ja jokainen tulija ottaa Suomen suomalaisena tai menee muualle ihan vapaaehtoisesti.

Mutta jos ilmaista rahaa ja etuja saa ja palvelutkin omalla kielellä tai työmaalla ja Kelassa kantasuomalaiset pakotetaan puhumaan englantia ummikoille, ei ole mitään syytä ponnistella.
 
Ja vielä kerran yhteistyön voimasta. Kukaan ei ole vahva yksin. Suomen kielen ja kulttuurin puolustaminen täytyy saada konsensusasiaksi. Silloin kaikki se, mitä toivotte, tapahtuu ja jokainen tulija ottaa Suomen suomalaisena tai menee muualle ihan vapaaehtoisesti.

Mutta jos ilmaista rahaa ja etuja saa ja palvelutkin omalla kielellä tai työmaalla ja Kelassa kantasuomalaiset pakotetaan puhumaan englantia ummikoille, ei ole mitään syytä ponnistella.
Niin kauan kun "kotoutuksen" nimellä ylläpidetään tai kehitetään tulijan omaa kulttuuria...metsään mennään ja lujaa..
 
Niin kauan kun "kotoutuksen" nimellä ylläpidetään tai kehitetään tulijan omaa kulttuuria...metsään mennään ja lujaa..

Multikulturalismin vahingollisuuden muuttamiseksi täytyy saada lisättyä ymmärrystä siitä, miten myös tänne jäävien ja koko yhteiskunnan etu on suomen kielen taito, ammattiosaaminen ja työllistyminen ja uskontojen sekularisoiminen, suomalaiset lait ja yhteiskunnan normit. Jos ne eivät kelpaa, kannattaa etsiä uusi maa, ja niinhän kaikki tekisivätkin, jos muuta vaihtoehtoa ei reaalisesti ole.

Se pitää vain ajaa hiukan eri tavalla kuin keräämällä baarista ääniä kuin Toni Halme aikoinaan. Pitää saada se vasemmistoon ja vihreisiin ymmärrykseksi. Se onnistuu dialogilla. Dialogi loppuu yleensä sadasosasekunnissa milloin miltäkin puolelta.

Kanto kaskessa on myös osa kokoomusta ja myös jungnerilaiset, joiden mielestä englanti palvelukielenä ja halpatyövoima on jees.
 
Niin kauan kun "kotoutuksen" nimellä ylläpidetään tai kehitetään tulijan omaa kulttuuria...metsään mennään ja lujaa..

Sehän tässä hommassa niin sekopäistä onkin. Käytetään termiä "kotoutuminen", vaikka tehdään kaikki mahdollinen että tulijoilla nimenomaan ei olisi tarvetta kotoutua. Kun ei ole tarvetta työllistyä, oppia kieltä, kouluttautua, oppia uuden kotimaan kulttuuria, arvoja tai tapoja, tai edes olla missään tekemisissä kantaväestön kanssa jos ei halua, niin kyllä kyseessä on enemmänkin valtiojohteinen ja -rahoitteinen rinnakkaisyhteiskunnan luominen.

Koko kotouttaminen on käsitteenä ja järjestelmänä luotu joskus -80 ja -90-luvuilla, kun tulijoita oli kymmeniä tai korkeintaan sata-pari vuodessa. Silloin se tuntui varmasti hienolta ja kansainväliseltä kun kaupungin kaduilla saattoi silloin tällöin törmätä etniseen, ja heidän kulttuuriensa ylläpito toi, joidenkin mielestä, upeaa diversiteettiä harmaaseen impiwaaralaisuuteen. Ei muutaman sadan tai tuhannen etnisen toiseustoteemin elättäminen vielä tehnyt isoakaan lovea kulu- tai rikostilastoihin. Nyt ollaan kuitenkin siinä tilanteessa että diversiteettiä on jo ongelmaksi asti kun tulijoita on tuhansia tai kymmeniä tuhansia vuodessa, mutta kotouttamispolitiikka elää edelleen viime vuosituhannen mentaliteettia. Kulut ovat sitä luokkaa että se horjuttaa jo valtionbudjettia ja rikostilastot uhkaavat yhteiskuntarauhaa. Edelleen kuitenkin vain saarnataan kotouttamisen perään vaikka koko homma meni perseelleen jo ajat sitten.

Aivan uskomatonta että täällä on lonninut pahimmillaan vuosikymmeniä porukkaa, jotka eivät ole edes vaivautuneet kieltä opettelemaan kun ei siihen ole ollut tarvetta. Koko kotouttamisen pitäisi nimenomaan olla tulos-tai-ulos-periaatteella. Maksimissaan pari vuotta aikaa oppia kieli ainakin auttavasti, erioikeudet minimiin ja rikoksista automaattisesti lähtöpassit. Kansalaisuutta voisi harkita sitten kun on selvästi integroitunut tänne, ei niin kuin nyt että riittää kun olet Kelan asiakkaana muutaman vuoden niin kansalaisuusautomaatti antaa Suomen passin kouraan.

Kotouttaminen ja siihen yhä suuremman rahasumman syytäminen on vähän sama kuin kuin ripulia lääkitsisi ulostuslääkkeellä. Potilas menee huonoon kuntoon ja sotku on hirveä.
 
Sehän tässä hommassa niin sekopäistä onkin. Käytetään termiä "kotoutuminen", vaikka tehdään kaikki mahdollinen että tulijoilla nimenomaan ei olisi tarvetta kotoutua.
Sama juttu oli joidenkin suomalaisten kanssa Ruotsissa, on niitä jotka ovat vuosikymmeniä työskennelleet siellä oppimatta ruotsia koska kaikki tarvittavat palvelut saatiin suomeksi. Tästä tuli kerran joku dokumentti telkkarissa aikoja sitten.
 
Mihin Suomen heimoon muuten identifioitte itsenne? Itse olen Pohjanmaalla syntynyt mutta vain syntynyt. Isä oli karjalainen taistelija, läpiammuttu. Äitini oli keskisuomalainen, mutta perhe muutti usein ja lopulta erilaisten vaiheiden jälkeen kasvoin täyteen mittaan pääkaupunkiseudulla, jossa sitten koulutukset. On vaikea olla oikein mistään kotoisin tällaisena. Kai minä helsinkiläisyyteen olen kasvanut, koska suurin osa elämästä on täällä ollut, mutta varhaisen lapsuuden kokemuksia on Pohjanmaalta ja Pirkanmaalta. Jos jossain porukassa tunnen oloni luontevaksi, se on karjalaisten keskuudessa, joten varmaan on olemassa myös heimolaisuuden verenperintöä tai sitten heissä on jotain lapsuudenkodista muistuttavaa.
 
Taas yksi esimerkki vaatimusten helpottamisesta...

HäSa: Taksialalle tarvitaan satoja kuljettajia lisää – liikenneministeri Berner: paikallistuntemuskoetta helpotettava

Kuvituskuva.
Toni Forssell

Taksimarkkinat ovat muuttuneet perusteellisesti alan vapauduttua kilpailulle. Uusia taksilupia on myönnetty viimeisen neljän kuukauden aikana 4000 kappaletta.

– Meillä on huutava pula kuljettajista, liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner(kesk.)kertoo Hämeen Sanomissa.

Haasteena on ollut vaatimus paikallistuntemuksesta. Tähän kokeeseen on tyssännyt monen hakijan tie, lehdessä kerrotaan.

Berner lupaa, että vaatimusta aiotaan helpottaa.
– Ehkä siten saamme kuljettajia lisää, Berner sanoo lehdelle.

Jutun mukaan paikallistuntemuksessa voidaan joustaa, sillä taksinkuljettajat ajavat entistä suuremmilla alueilla ja käyttävät hyväkseen navigaattoreita.

Hämeen Sanomien mukaan kyse on jopa satojen uusien kuljettajien tarpeesta.

https://www.helsinginuutiset.fi/art...ja-kuljettajia-lisaa-liikenneministeri-berner
 
Eurooppalaista suurliittovaltio-ajatusta (heil!) kannattavien heimoon, jossa päätösvaltaa jaettu fiksusti (sanoisinpa jopa, että maksimaalisesti) pienemmille yksiköille, kuten osavaltioille, lääneille ja kunnille. :cool:(y)

Mitään muuta vaihtoehtoa en näe nykyisessä "maailman napojen" aiheuttamassa puristuksessa. Suuruuden ekonomia for the win, s*tana! Ei tästä muuten tuu paskaakaan.

Ja kyllä ne teidän heimot kykenee elämään niissä omissa "reservaateissaankin" aivan mainiosti. Se on sitten itsestäkin kiinni miten ja kuinka paljon niitä perinteitä ja kulttuuria haluaa vaalia.
 
Eurooppalaista suurliittovaltio-ajatusta (heil!) kannattavien heimoon, jossa päätösvaltaa jaettu fiksusti (sanoisinpa jopa, että maksimaalisesti) pienemmille yksiköille, kuten osavaltioille, lääneille ja kunnille. :cool:(y)

Mitään muuta vaihtoehtoa en näe nykyisessä "maailman napojen" aiheuttamassa puristuksessa. Suuruuden ekonomia for the win, s*tana! Ei tästä muuten tuu paskaakaan.

Ja kyllä ne teidän heimot kykenee elämään niissä omissa "reservaateissaankin" aivan mainiosti. Se on sitten itsestäkin kiinni miten ja kuinka paljon niitä perinteitä ja kulttuuria haluaa vaalia.

EU-heimo olisi ihan ok valinta, mikäli heimon johdon focus olisi hieman kirkkaampi ja teot heimon edun mukaisia..
 
Taas yksi esimerkki vaatimusten helpottamisesta...

Olikohan koko systeemin piiloidea tehdä Suomi samanlaiseksi kuin Ruotsi, jossa puolikieliset muhammadit pistetään ajamaan takseja? Saattaa kyllä olla Bernerin veroparatiisitausta suurempi syy. Kansainväliset yritykset ostavat yhtiöitä pois Suomesta pikkuhiljaa.
 
Kansainväliset yritykset ostavat yhtiöitä pois Suomesta pikkuhiljaa.

Ei ole ihan noin mustavalkoista.

BL201709_1-1.png
 
Eurooppalaista suurliittovaltio-ajatusta (heil!) kannattavien heimoon, jossa päätösvaltaa jaettu fiksusti (sanoisinpa jopa, että maksimaalisesti) pienemmille yksiköille, kuten osavaltioille, lääneille ja kunnille.

Muista loikata ajoissa johonkin toiseen heimoon, sillä käsittääkseni edustamasi heimon elinkaari tulee armotta tien päähän.:cool: No, puujalkavitseistä sikseen.

Kyllä mä ymmärrän tuonkin näkökulman. Ja jopa kannatankin sitä ihan samaa kuin sinä. Mutta tässä on sitten se ero: minä en enää usko, että EU nykykokoonpanossa, nyky-A-Plla ja nykypolitiikalla on kovin pitkäikäinen.

Viittaat maailmannapapolitiikkaan, se on oikea huomio. Miten EU voi pelata tässä kohtaa

-ilman omaa de facto asevoimaa
-kymmeniin kuppikuntiin jakautuneena
-poliittisesti heikkona
-ilman selvää jykevästi paalutettua punaista lankaa, ideaa
-väestön ikäpyramidivinoutumalla
-sisäpoliittisesti repivään tilanteeseen johtavaa ulkorajojen vartioimattomuus

jne.

Oikeasti. Menneet saavutukset eivät auta, on saavutettava uusia ja tällä haavaa en näe mitään uskottavaa yritystäkään mihinkään merkittävään.

Kun chi-usa-rus jo aivan avoimesti sivuuttavat EUn elimenä erilaisissa tapauksissa, ottaen toki mukaan gb-ger-fra-ita-esp...kunkin erikseen ns. kahdenvälisesti, niin haloo, missä mennään, oikeasti? Afrikassa EUlle näytetään avoimesti keskaria ja voimakkain valtio presidentteineen estoitta kävelee yli....paljon pitää uskoa olla, että voi luottaa EUn valoisaan tulevaisuuteen.

Yhtenäisenä, oman asevoiman omaavana, taloudellisesti kestävänä toimijana se kyntäisi seuraavaan harmagedoniin. Nykykokoonpanolla, nykypolitiikalla, höpö höpö.
 
Back
Top