Huoh...
1) Kauppaa ei ole peruttu eikä peruta. Homma etenee tasan suunnitelmien mukaan.
2) Vaunut tulevat 20kpl erissä 2015-19. Uskoakseni syynä on sekä MILLOG:n kapasiteetti tehdä "suometukset" ja vastaanotot että varastointi syyt; jos vaunut on Hollannissa pitkäaikaisvarastoinnissa eikä niitä voi/kannata liikuttaa purkamatta varastointijärjestelyjä jolloin on järkevämpää PV:lle pitää koneet odottamassa hyvissä olosuhteissa (Senaatin takia Suomessa ei ole yhtään ylimääräräistä pitkäaikaisvarastointitilaa), kun taivasalla MILLOG:in pihassa seuraavat 4 v...
3) Todennäköisesti emme tarvitse koulutuskäytössä 100 vaunua, vaan voimme kouluttaa tarvittavalla määrällä ja tarvittaessa laivata nopeastikin omistamamme vaunut Hollannista Suomeen jos tilanne kiristyisi. Parhaassa tapauksessa Hollanti laivaa koneet meille: siinäpä pääsisi Hollantikin helpolla paukuttelemaan henkseleitä tuesta hätää kärsivälle kassallemme kun samalla lunastaa Luxemburgin sopimuksen velvoitteen auttaa toista EU-maata jos se joutuu hyökkäyksen kohteeksi...
4) Jukisuuteen annettujen tietojen mukaan Leopard 2A4:a ei olla Stenaamassa vaan ne pidetään rivissä "järkevän käyttöikänsä loppuun". Henk koht mielipiteenä: Ei siis liene järkeä uudelleen kouluttaa jo kohta "yli-ikäisiä" vaunumiehistöjä uudelle kalustolle, koska muuten vanhat Leot on yhä rivissä mutta ilman miehistöjä. Uusille koneille sitten koulutetaan uudet miehistöt normaalikierrossa ja vanhojen koneiden päätyessä liuskaan päätyy sinne myös yli-ikäiset miehistöt. Jos nyt kakka iskisi tuulettimeen niin arvioni mukaan muutaman vrk:n muunnoskoulutuksella A4 miehistä saadaan A6 miehiä, joten ei tässä kuitenkaan upporikasta ja rutiköyhää pelata.
1) Kauppaa ei ole peruttu eikä peruta. Homma etenee tasan suunnitelmien mukaan.
2) Vaunut tulevat 20kpl erissä 2015-19. Uskoakseni syynä on sekä MILLOG:n kapasiteetti tehdä "suometukset" ja vastaanotot että varastointi syyt; jos vaunut on Hollannissa pitkäaikaisvarastoinnissa eikä niitä voi/kannata liikuttaa purkamatta varastointijärjestelyjä jolloin on järkevämpää PV:lle pitää koneet odottamassa hyvissä olosuhteissa (Senaatin takia Suomessa ei ole yhtään ylimääräräistä pitkäaikaisvarastointitilaa), kun taivasalla MILLOG:in pihassa seuraavat 4 v...
3) Todennäköisesti emme tarvitse koulutuskäytössä 100 vaunua, vaan voimme kouluttaa tarvittavalla määrällä ja tarvittaessa laivata nopeastikin omistamamme vaunut Hollannista Suomeen jos tilanne kiristyisi. Parhaassa tapauksessa Hollanti laivaa koneet meille: siinäpä pääsisi Hollantikin helpolla paukuttelemaan henkseleitä tuesta hätää kärsivälle kassallemme kun samalla lunastaa Luxemburgin sopimuksen velvoitteen auttaa toista EU-maata jos se joutuu hyökkäyksen kohteeksi...
4) Jukisuuteen annettujen tietojen mukaan Leopard 2A4:a ei olla Stenaamassa vaan ne pidetään rivissä "järkevän käyttöikänsä loppuun". Henk koht mielipiteenä: Ei siis liene järkeä uudelleen kouluttaa jo kohta "yli-ikäisiä" vaunumiehistöjä uudelle kalustolle, koska muuten vanhat Leot on yhä rivissä mutta ilman miehistöjä. Uusille koneille sitten koulutetaan uudet miehistöt normaalikierrossa ja vanhojen koneiden päätyessä liuskaan päätyy sinne myös yli-ikäiset miehistöt. Jos nyt kakka iskisi tuulettimeen niin arvioni mukaan muutaman vrk:n muunnoskoulutuksella A4 miehistä saadaan A6 miehiä, joten ei tässä kuitenkaan upporikasta ja rutiköyhää pelata.
Viimeksi muokattu: