off topic
Tuntemaasi saman alan osaajaa.
En vieläkään ymmärrä. Oletan, että kysymys pohjautuu oletuksiin jota eivät vastaa tilannetta.
En ole minkään tässä ketjussa käsitellyn alan osaaja muussa mielessä kun siinä että käytän omassa elämässäni & yksityishenkilönä niitä samoja ajattelun skeemoja, skriptejä, metodeja jne joita tuon täällä täällä esiin.
Osa niistä ammentaa akateemisen maailman joistain vähemmän käytetyistä työkaluista. Olen kuitenkin muokannut niitä voimakkaasti - pääasiallisesti lisäyksin. Leikillisesti voisi sanoa, että mulla voi olla oma plug in -työkalujen varasto jotta saisin yksinkertaisista alkuperäistyökaluista helpolla ja nopeasti enemmän irti.
En ole akateemisesti koulutettu vaikka jokunen opintoviikko on joskus kauan sitten tehty. En kestänyt yliopiston "ei saa ajatella eikä nähdä vaivaa" -ilmapiiriä enkä sen "täällä on surkea opetus ja tutkimus mutta sitä ei saa sanoa ääneen" -meininkiä. Väsyin siihen että saadakseen hyvä arvosana piti antaa huono vastaus.
Mutta... Ei. Kukaan ei ole koskaan lähestynyt noiden ajatustyökalujen tai niiden käyttämisen suhteen. Itse olen ottanut joitain kertoja joihinkin suuntiin yhteyttä mutta... miten sen sanoisi... jos on käynyt niin harvinaisesti että joku on vastannut, niin vastauksessa on ollut kyse enemmänkin kyse kohteliaisuudesta kuin kiinnostuksesta.
Olen melko varma että yhden lempityökaluni alkuperäistä versiota on käytetty väärin koska tiettyjen jättimäisten virheiden yhteydessä olevissa hourailuissa on niin paljon siihen suuntaan meneviä vihjeitä.
Leikkimielisesti voisi verrata vaikka siihen, että Vaahteramäen Eemeli vuolee yksin verstaassa puu-ukkojaan. Ei ole alaa, ei kollegoja, kukaan ei ohjaa, opeta, puu-ukot eivä päädy mihinkään käyttöön... Eemelillä on henkilökohtainen syy vuoleskella yksinään. Muu maailma kulkee muualla eivätkä sitä Eemelin puu-ukot kiinnosta.
En kuitenkaan ole - onneksi - ketjun aihe, joten ei enempää minusta. Ajattelun apuvälineidenkin osalta... Alkaa olla aika turhautunut olo.