Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämä.Asiantuntija: Tähän Venäjän julmaan toimintatapaan valmistauduttava Suomessakin
Sotilaslääketieteen asiantuntijan mukaan Venäjän sairaaloihin ja ambulansseihin tekemien järjestelmällisten iskujen takia Suomessakin pitää varautua tekemään muutoksia niiden suojaamiseen.www.iltalehti.fi
Kannattaa lukea
Miten Oulussa kaivat maahan asema systeemejä, kun kallio on n. 75-120 m syvällä koko kylän alueella. Eikä noita saa missään tapauksessa tehdä kaupunkialueelle, koska vetää puoleensa ohjusiskuja. Kuivaniemeen kallioon reikä, tunnelissa Iihin josta taas Haukiputaalla ylös.... Etelässä puolestaan Mäntsälään tunneli ratapiha ja kaikki kontti materiaali ajetaan vaan satamista heti pois, ettei tule ohjusiskuja.. tunnelit aina n. 80 metrin syvyyteen.Saisi se 1435 mm raide tulla Ouluun saakka, sitten Oulun nykyisen tavara-aseman siirto pois nykyiseltä paikaltaan ja rakentaminen osittain maan alle. Rahoitusta hankkeelle saataisiin myymällä nykyisen ratapihan alueen maata rakennuskäyttöön, jolloin Oulun ei tarvitse kasvaa vain ulospäin.
Oulussa suunniteltiin aikoinaan kallioparkin rakennustöiden yhteydessä johtokeskus ja muita tiloja pv:lle kaupungin alle saman louhinta työn ohessa.Miten Oulussa kaivat maahan asema systeemejä, kun kallio on n. 75-120 m syvällä koko kylän alueella. Eikä noita saa missään tapauksessa tehdä kaupunkialueelle, koska vetää puoleensa ohjusiskuja. Kuivaniemeen kallioon reikä, tunnelissa Iihin josta taas Haukiputaalla ylös.... Etelässä puolestaan Mäntsälään tunneli ratapiha ja kaikki kontti materiaali ajetaan vaan satamista heti pois, ettei tule ohjusiskuja.. tunnelit aina n. 80 metrin syvyyteen.
Joo, muistelen jotain tällaista. Mutta kallioparkki on maakuoppa, kalliota siellä ei ole lähellä pintaa kuin kaukana Oulujoesta. U-maan sodan oppeja on ainakin se, ettei pidä tehdä mitään strategista rakenteita lähellekään kaupunkeja, koska ensimmäisenä ryssä ohjuksen sairaalaan tällää.Oulussa suunniteltiin aikoinaan kallioparkin rakennustöiden yhteydessä johtokeskus ja muita tiloja pv:lle kaupungin alle saman louhinta työn ohessa.
Ja maan päälle... Vitun idiootit... Kannattaa vielä tehdä twiitti venäjäksi... Hohhoijaa.Kohta nalli napsahtaa
Siihen olisi pitänyt valtion ohjata, sillä ei bisnes tee omalla päätöksellä kalliisti kiven sisään.Ja maan päälle... Vitun idiootit... Kannattaa vielä tehdä twiitti venäjäksi... Hohhoijaa.
Kyllä tulisi pystyä käyttämään myös omaa päätä, mutta Suomi, "maailman onnellisin maa"Siihen olisi pitänyt valtion ohjata, sillä ei bisnes tee omalla päätöksellä kalliisti kiven sisään.
Kalliorakentaminen on nykyisin niin kehittynyttä, että saattaa päihittää perinteisen.Siihen olisi pitänyt valtion ohjata, sillä ei bisnes tee omalla päätöksellä kalliisti kiven sisään.
Kuopiossa tehtiin juuri väestönsuoja/liikuntahalli entiseen PV:n varikon luolaan.Kalliorakentaminen on nykyisin niin kehittynyttä, että saattaa päihittää perinteisen.
No villi veikkaus, eka proggis maan alle?Kuopiossa tehtiin juuri väestönsuoja/liikuntahalli entiseen PV:n varikon luolaan.
Kaksinkertaistui hinta arvioituun nähden. Eli kustannusten hallinta ei vaikuta erityisen hyvältä tällaisissa uniikkihankkeissa maan alle.
edit: kai se korjaantuisi hieman tekemällä maan alle paljon...Luola-hankkeen kustannusten arvioinnissa ja päätöksentekoprosesseissa useita puutteita, joista otetaan opiksi
Savilahden Luolan rakennusprosessi on ollut pitkä ja rakennuskohteena erittäin vaativa. Hankkeen kustannusten nousu on aiheuttanut keskustelua jo pitkään. Luola on keskeinen osa kaupunkitasoista…www.kuopio.fi
Kalliorakentaminen on nykyisin niin kehittynyttä, että saattaa päihittää perinteisen.
Suomessahan ei ole ensimmäistäkään louhittua välikuormausasemaa edes pääkaupunkiseudun ympärillä pääradan liittymissä tai edes sivuradalla... En voi ymmärtää hallituksen ja huoltovarmuuskeskuksen Ruususen unta tässäkään asiassa... Varsinaista paperivarmuutta on suomalainen "huoltovarmuus".
Tuon Karamalmin saisi varmaan elvytettyä jos tarvetta ilmenisi. Vanhaa kiskoa ja ratapenkkaa on vielä nähtävillä. En tiedä milloin viimeksi siellä on junien kuormausta ja purkua tapahtunut.Eihän pääkaupunkiseudulla ole rautateiden kuormauspaikkoja muutenkaan, paitsi Vuosaaren satamassa lähinnä satamaliikenteeseen liittyen, sekä ratatöihin liittyvä sepelinkuormauspaikka Vantaan Hakkilassa.
Jos Vuosaaren satamaa ei olisi, niin pääkaupunkiseudulle ei nykytilanteessa ainakaan rauhan aikana lähtisi tai tulisi yhtään mitään tavaraa kiskoja pitkin.
Minkä ihmeen takia?Tuon Karamalmin saisi varmaan elvytettyä jos tarvetta ilmenisi. Vanhaa kiskoa ja ratapenkkaa on vielä nähtävillä.
Tiedän, siksi tulisi varautua. Mutta paperillahan asiat näyttää tooooosi hyvältä. Ikävää varmuutta huoltovarmuuden sijasta.Eihän pääkaupunkiseudulla ole rautateiden kuormauspaikkoja muutenkaan, paitsi Vuosaaren satamassa lähinnä satamaliikenteeseen liittyen, sekä ratatöihin liittyvä sepelinkuormauspaikka Vantaan Hakkilassa.
Jos Vuosaaren satamaa ei olisi, niin pääkaupunkiseudulle ei nykytilanteessa ainakaan rauhan aikana lähtisi tai tulisi yhtään mitään tavaraa kiskoja pitkin.
Tuossa edellä vain pohdittiin rautateiden purku- ja lastauspaikkoja pääkaupunkiseudulla.Minkä ihmeen takia?
Ei rautatie ole ainakaan kappaletavaran kuljetuksessa mikään taikasana huoltovarmuudelle.