Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eräs fiksun oloinen henkilö sanoi joskus lentokonemoottorien kehitystyöstä, ettei vauvaa voi tehdä kuukaudessa, vaikka saatavilla olisi 9 naista.Kirjoitin, että moottorin kehitys tapahtui puolivaloilla pitkään. Kirjoitin myös, että joutuivat kehittelemään epävirallisesti liki kahden vuoden ajan vasemmalla kädellä. Se on totta. Nyt esität tässä, että ohjelma rullasi, kun se oli kuitenkin jollain tavalla käynnissä. Tietenkin se oli ja osaksi jopa salaa!
Resurssien puolesta kuitenkin alhaalla pitkään. Resurssin leikkaaminen on aina hidaste modernin teknologian kehitystyössä.
On käsittämätöntä miten myöhään Amerikabomber-projektia jatkettiin, vaikkei Saksalla missään vaiheessa ollut siihen varaa. Konseptiin sisältyi välilasku Azoreilla, universumin suuria ratkaisemattomia mysteereitä on, miten siellä olisi ylläpidetty jotain saksalaista tankkaustukikohtaa. Pitkän matkan meritoimintakoneena noille olisi tietenkin voinut olla käyttöä pienemmissä määrin tehtynä.Asioiden rationaalisuutta voi pohtia monen asian suhteen. Mukava juttu ”Amerikabomber” -konseptiin liittyen, tässä pääosassa Me 264.
Ei sen puoleen, olen joskus ihmetellyt että miksi Ernst Udetin kaltainen mies laitettiin johtamaan lentokonetuotantoa. Tämä kun oli pilvien huimapää, alkoholisti, naissankari. Ja taisipa mömmötkin sitten loppuvaiheessa maistua. Ei kestänyt paineita kun Göring ja kumppanit vaativat korkeampia tuotantolukuja. Tappoi itsensä.
Kangastus tämäkin.
Koskien Me 262:n ja Arado 234:n moottoria Jumo 109-004 suosittelen vahvasti seuraavaa kirjaa:Pax vobiscum!
Me 262:n kehittämisen kompastuskivinä oli useita materiaalisia ja teknisiä asioita, määräyksiä ja näköalattomuutta sekä henkilöihin littyviä kysymyksiä. Ja ajan kuluessa lisääntyvässä määrin liittoutuneiden sotatoimien vaikutus.
Ohessa otteita, lähde German Aircraft of the Second World War (Smith&Kay)