Ilmasota

MiG-29:ssä oli vielä sitä ongelmaa, että kaksipaikkaiset koulukoneet olivat aseistamattomia ilman tykkiä ja tutkaa. Ja sitä olisi mahtunut Hornetin tilausvaltuuden raameihin DX-hankinnan ehdokkaista kaikista vähiten eli 58. Miinustetaan tästä seitsemän kaksipaikkaista, niin loppujen lopuksi meillä olisi ollut vain 51 hävittäjää MiG-29-valinnan myötä.

Onneksi NL pääsi hajoamaan juuri sopivalla hetkellä avaten meille tien amerikkalaishävittäjän hankintaan, ja samalla meillä oli oikea hallitus paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ex-hävittäjälentäjä Mauri Maunula 98v. Olikohan 2012 kun tapasin hänet Suomen Ilmailumuseolla pidetyssä ilmasotaseminaarissa. :unsure:

 
Juttua siitä mitenkä tuunatulla F-15:sta rikottiin nousunopeusennätyksiä.

Esim.

20 kilometriin 122,94 sek

30 kilometriin 207,80 sek



Kuvia ruotsalaisten vapaaehtoisten hävittäjälentäjien toiminnasta Pohjois-Suomessa talvisodan aikana.

 
Irakilainen MiG-29 -kuski muistelee ensimmäistä Persianlahden sotaa.


Tunnistuskuvasto.

 
Viimeksi muokattu:
Vanhoista koneista kiinnostuneille,kaverilla on Fieseler Storch koneen runko tallissa,osia on haeskellut ja löytänytkin,hänellä on myös Polikarpov i-16 moottori tallessa..mahtavan näköinen mylly.
 
Back
Top