Ilmastopsykoosi -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vonka
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Pakko lisätä tuohon vielä sen verran, että polttomoottorin hyötysuhde on huonoimmillaan juuri kaupunkiajossa. Hybridi auttaisi tuohonkin ongelmaan.
Lausuntonne ei välttämättä täysin pidä paikkaansa.

Polttomoottorin hyötysuhde on enimmäkseen kuorman (esitetään: tehollinen keskipaine, vääntömomentti tai 0 - 100% maksimista tietyllä nopeudella) ja pyörintänopeuden funktio. Hyötysuhde on aina nolla, kun kuorma on nolla (eli tyhjäkäynti). Toisaalta paras hyötysuhde esiintyy tavallisesti lähellä 100% kuormaa kullakin pyörintänopeudella. Lisäksi kitkapaine nousee yksinkertaistettuna suoraan verrannollisena kuormaan ja neliöön verrannollisena pyörintänopeuteen. Tiivistettynä: hyötysuhde on hyvä, kun kuorma on suuri ja pyörintänopeus ei ole ylettömän suuri.

Suomalaisilla nopeusrajoituksilla maantienopeuksien tehontarve on melko pieni tavallisen henkilöauton max tehoon verrattuna. Siten kuormakin jää melko pieneksi. Toisaalta taajama-ajon syklisyyden takia tehon käyttö kiihdytyksissä ylittää helposti maantieajon tehontarpeen. Voi siis olla, että joissakin tilanteissa toteutunut kaupunkiajon moottorihyötysuhde on parempi kuin maantieajon vastaava.

Miksi sitten kaupunkikulutus on suurempi? Syy on tietenkin jarrutukset joissa moottorilla tehty kineettinen energia menetetään lämpönä. Toisaalta ilman jarrutuksiakin pienen ajonopeuden takia käytetään pienempää vaihdetta jolloin moottori joutuu tekemään enemmän työtä kitkapainetta ja muita häviöitä vastaan kilometriä kohti. Moottorin kokoa pitäisi tavallaan muuttaa pientä tehoa varten, mutta se ei onnistu täydellisesti edes esim sylinterien lepuuttamisella.

Hybriditekniikka tietysti auttaa ottamalla osan jarrutusenergiasta talteen. Toisaalta se lisää massaa ja sitä kautta kulkuvastusta.
 
Jopa tavallinen hybridi toimii kaupungissa tehokkaammin, koska polttomoottori voi ladata akkua optimikierrosalueellaan. Samoin osa hidastusenergiasta saadaan takaisin akkuihin.
Totta. Polttomoottoriauton kulutus pahimmillaan kaksinkertaistuu siirryttäessä maantieltä kaupunkiin. Tämä on se potentiaali, joka ehkä tavallisella hybridillä voidaan säästää. Kuitenkin jos halutaan sinne @Mustaruuti:n mainitsemaan 90%:n pudotukseen päästöissä, on pakko mennä siihen, että akkuja pääosin ladataan päästöttömällä ydin/aurinko/tuuli/vesisähköllä ja bensaa poltetaan vain ajettaessa pitkiä pätkiä.
 
Uhraaminen on sinänsä sopiva sana tuolle.

En vain näe sille paljon järkeä. Asioita voi tehdä aika paljon ilman hirvittäviä uhrauksia. Aivan kuten jo tähän mennessä on tehty.

No nyt ollaan samoilla linjoilla:D

Silti meidän mielistämme huolimatta, Vihreillä ajatukset ovat tuon suuntaisia.
Siksi jatkan huolissani oloa. Kaikki ääri sitä sun tätä ihmiset ovat mulle myrkkyä, niiden hyvissä aikeissa on yleensä mukana liikaa epärealistisia maailamn parannusjuttuja.
 
Sir taitaa olla semmonen normaali röllikkä, ei kait muuten kukaan noin sekaisia settejä heittele, eihän?
Veikkaukseni että puoluekirjan kannessa lukee De gröna
 
Punavihreiden ilmastohyvis Kiina rakentaa 300 kivihiilivoimalaitosta ympäri maailmaa (venäjästä puhumattakaan) samaan aikaan kun EU -ilmastohihhulit kurittavat omaa teollisuuttan, kulutustaan, ja kansalaisiaan kustantamaan vihersosialismini-kurittamisen kulut...Eli punavihreetä idiootismia ja sosialistien kädet taas kerran muiden taskuilla

 
Punavihreiden ilmastohyvis Kiina rakentaa 300 kivihiilivoimalaitosta ympäri maailmaa

Järkyttävää. Ja kuten arvata saattaa, täydellinen hiljaisuus siivittää projektia mutta Suomessa pitää jonkun Pilvi Torstin mielestä pistää koulut oikein Pirkkalan kokeilun tapaan ymmärtämään oma syyllisyytensä imerialismiin:

GLOBAALI uhka vaatii strategisen vasteen mahdollisimman korkealta. Taistelu ilmastonmuutosta vastaan tulee nähdä valtakunnallisen tason prioriteettina. Se merkitsee muun muassa opetussuunnitelmien, opettajankoulutuksen, erilaisten hankkeiden ja kilpailujen sekä oppilaitos- ja muun yhteistyön tavoitteellista yhdensuuntaistamista ilmastonmuutoksen hallitsemiseksi.

 
Järkyttävää. Ja kuten arvata saattaa, täydellinen hiljaisuus siivittää projektia mutta Suomessa pitää jonkun Pilvi Torstin mielestä pistää koulut oikein Pirkkalan kokeilun tapaan ymmärtämään oma syyllisyytensä imerialismiin:

GLOBAALI uhka vaatii strategisen vasteen mahdollisimman korkealta. Taistelu ilmastonmuutosta vastaan tulee nähdä valtakunnallisen tason prioriteettina. Se merkitsee muun muassa opetussuunnitelmien, opettajankoulutuksen, erilaisten hankkeiden ja kilpailujen sekä oppilaitos- ja muun yhteistyön tavoitteellista yhdensuuntaistamista ilmastonmuutoksen hallitsemiseksi.


Juupa juu.

Tuosta tulee mieleen "Nuorten Pioneerien" ajatus vanhasta Neuvostoliitosta
 
Lainattu fasesta: Erinomaisen hyvä ja kuvaava kirjoitus (y)(y)(y)

Maapallollamme on yksi valtio, joka kaikessa hiljaisuudessa on jo toteuttanut nykyisen, meilläkin esitetyn vihreän ideologian toimenpideohjelman maapallon elokehän ja ilmaston pelastamiseksi. Voisimmeko ottaa sieltä mallia?

Fossiilisten polttoaineiden käyttö on vähennetty minimiinsä. Yksityisautoilu on erittäin vähäistä. Julkiset kulkuneuvot, etenkin raideliikenne hoitaa pääosan kuljetuksista. Vain erikois-, hälytys- ja turvallisuusala saa käyttää öljypohjaisilla polttoaineilla kulkevia autoja.

Kulttuurin ja politiikan tavoitteet on yhdenmukaistettu kaiken kattavaksi kokonaisuudeksi. Näin on saatu aikaan lähes täydellinen konsensus. Kansa kirjaimellisesti ponnistelee kohti samaa tavoittetta.
Koulutus on kaikille ilmaista, jopa osin pakollista. Näin koulupudokkaita on erittäin vähän. Koulun opetussuunnitelma kattaa täydellisesti sosiaaliset, ekologiset ja turvallisuusasiat. Näin nuoret saavat jo varhain tuntuman ekologisesti tärkeisiin asioihin.

Liikunnassa suositaan perinteisiä liikuntamuotoja, voimistelua, tansseja ym jotka sopivat kaikille, niin nuorille kuin vanhoille. Näin liiallinen kilpailuhenkisyys jää vähemmälle, mikä edelleen vahvistaa sosiaalista yhtenäisyyttä, kun ketään ei jätetä seinänkoristeeksi. Kaikki mukaan!

Turvallisuustilanne on erinomainen. Valtio suojelee kansalaisiaan ulkoa tulevilta uhilta poliisi- ja sotilasvoimiensa avulla. Sananvapaudessa ollaan tietoisia niin sisäisistä kuin etenkin ulkoisista uhista, joten valtio estää ulkoa tulevat vaaralliset vaikutteet. Näin kansalaiset voivat täysin luottaa omaan mediaan.

Koska mm maataloudessa fossiilisten päästöjen osuus on minimoitu, tällä on saavutettu täystyöllisyys hiilijalanjäljen minimaalisuuden ohella. Niille, jotka eivät opinnoissaan menesty, löytyy tervehenkistä ulkotyötä viljelmillä. Reipas käsityönä ilman polttomoottorilla käyviä koneita tehty ulkotyö on lisäksi varsin terveellistä vähentäen kansantauteja.

Tiedotusvälineet toteuttavat kansan valitsemaa linjaa korostaen yhteisiä asioita. Turhia kulutusta kiihdyttäviä ohjelmia ei pyydetä, joten niitä ei esitetä. Taiteet, tieteet ja osallistuminen yhteisiin hetkiin ovat pääosassa kun taas länsimaissa yleinen some lieveilmiöineen on onnistuttu pitämään täysin marginaalissa.

Matkailussa suositaan ekologista kotimaassa matkustamista, ja kuten edellä tuli esille, raideliikenteen turvin. Kaukomatkailu, etenkin saastuttavalla tavalla lentäen on voitu karsia täysin pois valikoimasta. Näin matkailunkin hiilijalanjälki on erittäin pieni.

Ruokavalion hiilijalanjälki on myös erittäin pieni. Itse asiassa liha-, kana ja kalavalmisteita käytetään todella vähän. Kasvikset ovat pääosassa jokapäiväistä ideaalista vegaanidieettiä. Tämän lisäksi kansa on varsin valistuneen ympäristötietoista kerätessään pientareilta, niityiltä ja joutomailta kaikki syötäväksi kelpaavat luonnon antimet. Tämä vähentää riippuvuutta tuontiruoasta. Näin valtion valuuttaa säästyy, kun ei tarvitse ostaa lannoitteita, poltto- ja kasvinsuojeluaineita ulkomailta. Valuuttaa jää kriittisiin tutkimuksiin, joihin luetaan mm korkealuokkainen ydintutkimus.

Itse asiassa liikuntatottumukset, vegaanidieetti ja raittiit elämäntavat ovat mahdollistaneet sen, että tämä esimerkillinen maa on onnistunut selättämään länsimaissa tuhoa tekevän lihavuusepidemian.
Koko maassa on vain yksi ylipainoinen henkilö, ja hän on mies.

Hänen nimensä on Kim Jong-un.
 
lainattu on tämäkin erinomainen kuva ja kommentti aiheesta:


Nämä kaikki laivat, pallerot kartalla, ajelevat halvimmalla ja saastuttavimmalla dieselillä. Meillä Antti Rinne kaavailee ALV:n päälle lätkäistävää kestävän kehityksen veroa, jotta globaali ilmasto pelastuisi.
Huoh.



29611
 
WMP.

Idiootit olivat valinneet tarkastelunsa lähtökohdaksi helmikuun 2016, joka oli lämpimin koskaan mitattu kuukausi maapallolla. Ja sitten tekevät ison uutisen siitä, kun sen jälkeen lämpötila laskee lähemmäs pitkän ajan trendiä. Pässipäät ovat suunnilleen yhtä rehellisiä kuin sellaiset, jotka olisivat ottaneet lähtötilaksi heinäkuun 2015, jolloin globaali lämpötila oli 0.15 astetta ylempi kuin 1981-2010 keskiarvo ja sitten vetäneet siitä suoran janan sinne helmikuuhun 2016, jolloin oltiin tilanteessa +0.86. Tuossa siis aikaa 7 kuukautta ja lämpenemistä 0.71 astetta. Eli siis lämpenemisvauhti on 1.2 astetta vuodessa, eli kymmenessä vuodessa mennään 12 astetta ylöspäin. Onpa rehellistä tilastojen käyttöä.

Ei näin. Ilmastosta puhuttaessa tällainen kirsikanpoiminta ei johda yhtään mihinkään. Koska lämpötila heiluu puoleen ja toiseen katsottava pidemmän ajan trendejä. Yksi tällainen on UHT satelliittimittaukset, jota ylläpitää ilmastoskeptikko Roy Spencer. Tässä ei siis ainakaan voi syyttää siitä, että hän olisi jokin erityinen alarmisti. Jokainen pystyy tuosta käppyrästä näkemään, että vaikka se heiluu puoleen ja toiseen, niin selvästikin pitkän ajan trendi on ylöspäin.

Vielä tuosta idioottiraportista:""The 2016-2018 Big Chill," he writes, "was composed of two Little Chills, the biggest five month drop ever (February to June 2016) and the fourth biggest (February to June 2017). A similar event from February to June 2018 would bring global average temperatures below the 1980s average."

Tämä siis, mitä nämä kirjoittajat kutsuvat big chill on ihan normaali palautuminen el Ninon äärimmäisen korkeista lämpötiloista alaspäin. Ja mihin tuo viimeinen lause perustuu muuta kuin puhtaaseen toiveajatteluun. 2018:n alun jälkeen lämpötilat ovat nousseet eivät laskeneet. Jokaisen tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden lämpötila on ollut korkeampi kuin yhdenkään 2018 kuukauden. Edes lyhyen ajan lämpötila (eli siis yhden kuukauden keskiarvo) ei ole käynyt tuon 1981-2010 keskiarvotason alapuolella sitten vuoden 2012. Menneisyydestä löytyy ehkä pisimmillään reilun vuoden jakso, jolla on pysytty sen yläpuolella.
 
No nii...pitihän se arvata kun postasin edellisen jutun :ROFLMAO: ja niihän se on, että kaikki mikä on vastaan punavihreetä ilmasto-hillulointia on pa*kaa......siis näiden vihervasemmisto-hihhulien mielestä, koska punavihreän aatteen pyhää -liturgiaa "ilmaston muutos on ihmisen syytä" dogmia EI saa kyseenalaistaa .... kun niin tapahtuu/ joku tekee, alkaa vihervasemmiston "ilmastomuutos-inkvisito" keräämään roviota kasaan kuin yhteisestä käskystä...:eek::eek::eek:

 
Viimeksi muokattu:
Tokmannin autokauppa.

Eräällä Uudellamaalla sijaitsevalla pienteollisuusalueella on käynnissä suomalaisittain harvinainen projekti.​
”Superautoksi siinä on isot tavaratilat, auton peräkonttiin mahtuu kaksi golfbagiä vallan hyvin.”​

Se, että auton tavaratilaan mahtuu kaksi golfbagia, ei ole itsestäänselvyys tavallisissakaan autoissa. Ison takatavaratilan mahdollistavat pienikokoiset sähkömoottorit. Ne kehittävät tehoa noin 500 kilowattia eli 680 hevosvoimaa. Vääntöä moottorista lähtee noin 1 000 newtonmetriä.​

”Sitten pitäisi takapyörienkin tarvittaessa sutia, tässä bensaversiossa ei vielä ihan kunnolla”,​
Kakkonen naurahtaa.”Täyssähköversio tulee olemaan se juttu. En usko, että Euroopassa myymme juurikaan autosta bensiinimoottoriversiota”, Finnluxuryn Jussi Kakkonenhttps://www.hs.fi/haku/?query=jussi+kakkonen sanoo. Kakkosen sanoille löytyy siinä mielessä katetta, että vaikka Tritiumin sähköversiota ei yhtiön hallista vielä löydy, ensimmäisen täyssähköauto on jo myyty.

”Ensimmäinen täyssähköauto tulee olemaan todennäköisesti jo tänä kesänä liikenteessä Espoossa”, Kakkonen valottaa salaisuuksien verhoa.​
Koko projekti on alkanut kuusi vuotta sitten, ja se on myös maksanut paljon. Ensin rahaa meni yhtiön perustajien Jussi Kakkosen ja Alexandra Galashenkovan https://www.hs.fi/haku/?query=alexandra+galashenkovanomista taskuista, jonka jälkeen mukaan ovat astuneet sijoittajat. Yhtenä suurimpana sijoittajana Finnluxuryssä ovat halpakauppaketju Tokmannin perustajat Kyöstihttps://www.hs.fi/haku/?query=kyosti ja Kari Kakkonenhttps://www.hs.fi/haku/?query=kari+kakkonen. Finnluxuryn Jussi Kakkonen ei ole ole heille samasta sukunimestään huolimatta mitään sukua, ainakaan nykyisen tiedon mukaan.

”Sukututkimus on tekeillä. Emme ole ainakaan kovin läheistä, tiedossa olevaa sukua”, Jussi Kakkonen sanoo.

Kakkosten lisäksi toisena merkittävänä yksityisenä sijoittajana superautoprojektissa on Janne Vertanenhttps://www.hs.fi/haku/?query=janne+vertanen. Lisäksi suomalainen Formula 1 -tähti Mika Salohttps://www.hs.fi/haku/?query=mika+salo on mukana Tritium-projektissa.​

https://www.hs.fi/autot/art-2000006090181.html
 
No nii...pitihän se arvata kun postasin edellisen jutun :ROFLMAO: ja niihän se on, että kaikki mikä on vastaan punavihreetä ilmasto-hillulointia on pa*kaa......siis näiden vihervasemmisto-hihhulien mielestä, koska punavihreän aatteen pyhää -liturgiaa "ilmaston muutos on ihmisen syytä" dogmia EI saa kyseenalaistaa .... kun niin tapahtuu/ joku tekee, alkaa vihervasemmiston "ilmastomuutos-inkvisito" keräämään roviota kasaan kuin yhteisestä käskystä...:eek::eek::eek:
Tietenkin saa kyseenalaistaa. Kuten jo kirjoitin, linkkaamani lämpötiladatan tuottaja Roy Spencer on kyseenalaistanut moniakin ilmastomuutokseen liittyviä asioita.

Eli ei, kaikki ilmastomuutokseen liittyvä kyseenalaistus ei ole paskaa. Kuitenkin paska ilmastomuutokseen liittyvä kyseenalaistus on sitä.

Mutta huomasin, että itse asiasta, eli siitä, miten päin prinkkalaa se linkkaamasi juttu meni, sinulla ei ollut mitään puolusteltavaa. Heitit puhtaasti tuolle salaliittoteorian puolelle suoraan.
 
Back
Top