Ilmastopsykoosi -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vonka
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Uusi ideologia vanhat keinot...

En usko, että kerettiläisiä nykyään pantaisiin enää nauttimaan Juhannuskokosta. Monelle riittää se, että kerettiläiset pilkataan somessa ja metioissa aasta ööhön. Pilkka, iva, halveeraus, sivuuttaminen.....keinoja löytyy ja tehoaa jopa paremmin kuin takkatulella korventaminen.

Johan todellisuus nytkin on se, että esim. työpaikalla ei kärsi sivulauseessakaan pohtia kerettiläisiä ajatuksia mm. maahanmuutosta. Sopivassa ympäristössä tulee rutkasti ongelmia...jopa fnudut.

Ilmastonmuutoksen mallia kritisoivat on jo ajettu marginaaliin tiede-kulttuuri-yliopisto-tutkimuslaitos-ym. yhteisöissä. Oppii olemaan ja pitämään turpansa kiinni tai alkaa sitten laulamaan kuorossa ilman tarvetta soraääniin. Ilmastonmuutosvastarinta on nujerrettava, tämähän on todettu jo ihan julkisesti.

Ei tässä enää tarvi odottaa -mitään tulevaa aikaa-....kyllä tämä ajatusmielipidekerettiläisten kaikkinainen dissaus, väheksyntä, ivaaminen jne. ovat jo todellisuutta.

Ihan hitokseen tulee mieleen se YYA-Suomi. Sitä kun luuli, että neukun kyykähdettyä päästään eroon moisesta mallista vaientaa ihmisiä....mutta mitä sitä tyhjää. Tarpeen tullen wanhat koetellut keinot löytyvät vallanpitäjän selkäytimestä ja metia loilottaa kritiikittä samaa virttä.
 
En usko, että kerettiläisiä nykyään pantaisiin enää nauttimaan Juhannuskokosta. Monelle riittää se, että kerettiläiset pilkataan somessa ja metioissa aasta ööhön. Pilkka, iva, halveeraus, sivuuttaminen.....keinoja löytyy ja tehoaa jopa paremmin kuin takkatulella korventaminen.

Johan todellisuus nytkin on se, että esim. työpaikalla ei kärsi sivulauseessakaan pohtia kerettiläisiä ajatuksia mm. maahanmuutosta. Sopivassa ympäristössä tulee rutkasti ongelmia...jopa fnudut.

Ilmastonmuutoksen mallia kritisoivat on jo ajettu marginaaliin tiede-kulttuuri-yliopisto-tutkimuslaitos-ym. yhteisöissä. Oppii olemaan ja pitämään turpansa kiinni tai alkaa sitten laulamaan kuorossa ilman tarvetta soraääniin. Ilmastonmuutosvastarinta on nujerrettava, tämähän on todettu jo ihan julkisesti.

Ei tässä enää tarvi odottaa -mitään tulevaa aikaa-....kyllä tämä ajatusmielipidekerettiläisten kaikkinainen dissaus, väheksyntä, ivaaminen jne. ovat jo todellisuutta.

Ihan hitokseen tulee mieleen se YYA-Suomi. Sitä kun luuli, että neukun kyykähdettyä päästään eroon moisesta mallista vaientaa ihmisiä....mutta mitä sitä tyhjää. Tarpeen tullen wanhat koetellut keinot löytyvät vallanpitäjän selkäytimestä ja metia loilottaa kritiikittä samaa virttä.

Tuo on tosiaan kummallista.

Valitettavasti sama toimii myös tällä foorumilla.
Ajatusmielipidekerettiläisten kaikkinainen dissaus, väheksyntä, ivaaminen sekä myös bannaaminen ovat jo todellisuutta.

Ihan rauhassa keskustelemalla suurin osa ihmisistä kyllä pystyy yhdessä työstämään asioita. Siitä se hyvä tulee.
 
Tuo on tosiaan kummallista.

Valitettavasti sama toimii myös tällä foorumilla.
Ajatusmielipidekerettiläisten kaikkinainen dissaus, väheksyntä, ivaaminen sekä myös bannaaminen ovat jo todellisuutta.

Ihan rauhassa keskustelemalla suurin osa ihmisistä kyllä pystyy yhdessä työstämään asioita. Siitä se hyvä tulee.
Sinä se kanssa jaksat röllätä.
 
Eija-Riitta Korhola kirjoittaa vihreästä populismista.

Punavihreiden ilmastohyvis Kiina rakentaa 300 kivihiilivoimalaitosta ympäri maailmaa
Harmillista. Toisaalta tulee Kiinasta hyviäkin uutisia. Kiinassa on juuri aloitettu Hualong One ydinreaktorin kylmätestaus. Kyseessä on kiinalainen design, jotka perustuu ranskalaiseen suunnitteluun. 1090 MW nettoteho. Testattavan reaktorin rakentaminen aloitettiin toukokuussa 2015, eli mistään ikuisuusprojektista ei toistaiseksi ole ollut kyse. Toivottavasti projekti etenee samaan tahtiin. Kiinassa on rakenteilla 6 Hualong One reaktoria ja Pakistanissa 2 (lisää suunnitellaan rakennettavan).

Ydinvoimasta vielä sen verran, että Suomessa asia ei ole ajankohtainen, paitsi kenties tulevalla vuosikymmennellä mahdollisesti kaukolämmön päästöjen vähentämisessä (tämän suhteen tulee pitää huoli siitä, että asia ei kaadu poliittiseen hölmöilyyn). Mutta, kuten aiheessa on yksimielisesti todettu, jos ilmastonmuutosta torjutaan, se torjutaan globaalisti, ja kaikki järkevät tavat tulee olla mukana.
 
48769640-1118x629.jpg

"Kun pohditaan konkreettisia keinoja vähentää lentoliikennettä ja päästöjä, ovat maan sisäiset lyhyet lennot kuitenkin selvästi kaukolentoja helpommin korvattavissa ympäristöystävällisemmillä vaihtoehdoilla." LEHTIKUVA/HEIKKI SAUKKOMAA
Tutkija esittää kotimaan lennoista luopumista
ILKKA AHTOKIVI | 02.05.2019 | 07:22
Uusi tutkimus ehdottaa lyhyistä kotimaan lennoista luopumista kokonaan.
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun tutkijatohtori Stefan Baumeisterinmukaan Suomen sisäiset lennot nousevat harvemmin esiin, kun keskustellaan lentoliikenteen ympäristövaikutuksista.
– Kun pohditaan konkreettisia keinoja vähentää lentoliikennettä ja päästöjä, ovat maan sisäiset lyhyet lennot kuitenkin selvästi kaukolentoja helpommin korvattavissa ympäristöystävällisemmillä vaihtoehdoilla.
Hän ehdottaakin tutkimuksessaan lyhyistä kotimaan lennoista luopumista kokonaan.
– Ilmastollisesti esimerkiksi junalla meneminen on huomattavasti paljon parempi vaihtoehto. Kiireiselle matkaajalle lentokone saattaa kuitenkin vaikuttaa selvästi nopeammalta, mutta näin ei välttämättä ole.
– Otetaan esimerkkinä lento Kokkolan ja Helsingin välillä, joka kestää reilun tunnin. Kun tähän tuntiin lisätään matka lentokentälle, turvatarkastus, koneeseen nousu ja liikkuminen lentokentältä keskustaan Helsingin päässä, nousee matka-aika yli kolmeen ja puoleen tuntiin. Siis samaan kuin junamatka kaupunkien välillä, sanoo Baumeister.
Vuonna 2017 sisäisen lennon valitsi Suomessa yli 2,7 miljoonaa matkustajaa. Korvaamalla lyhyet kotimaan lennot muilla vaihtoehdoilla, putoaisivat liikenteen hiilidioksidipäästöt merkittävästi.
– Kasvihuonepäästöt lyhyillä, alle 400 kilometrin lennoilla ovat liki kahdeksantoistakertaiset junamatkaan verrattuna. Yksityisautoilukin on tällaisilla välimatkoilla selvästi ympäristöystävällisempää, bussista puhumattakaan. Ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi tarvitaan konkreettisia, toteutettavissa olevia tekoja ja juuri sellaista tutkimus esittää, toteaa Baumeister.

 
Välisuomeen pitäisi saada houkuteltua yhtiö joka lentäisi Helsingin sijaan suurempiin lentoliikenteen keskuksiin kuten Lontoon ja Pariisiin kentille tai Frankfurtiin. Tampere, Jyväskylä, Kuopio. Kaksi ensiksimainittua olisivat aika
keskeisillä sijainneilla. Mikä lienee näitten "halpalentoyhtiöiden" tulevaisuus? Ryanair, lentääkös se enää minnekään Tampereelta?

Helsinki-Vantaan lentoasemalle on nyt onneksi junayhteys. Kauan sen saaminen kestikin!

Jyväskyläläinen tutkija ei ole varmaan koskaan matkustanut ulkomaille.

Hän kertoo että
Otetaan esimerkkinä lento Kokkolan ja Helsingin välillä, joka kestää reilun tunnin. Kun tähän tuntiin lisätään matka lentokentälle, turvatarkastus, koneeseen nousu ja liikkuminen lentokentältä keskustaan Helsingin päässä, nousee matka-aika yli kolmeen ja puoleen tuntiin. Siis samaan kuin junamatka kaupunkien välillä, sanoo Baumeister.

Otetaan esimerkkinä lento Kuopiosta Hki-Vantaan kautta Lontooseen jossa eka osa kestää reilun tunnin. Matka kentälle ja turvatarkastukset käsimatkatavaran kanssa ottaa puolisen tuntia (30-45min). Ajokille saa parkkipaikan helposti ja läheltä terminaalia. Tunnin kuluttua Helsingissä. Siitä lento Lontooseen. Riippuen toki aikatauluista missä on junamatkustaja?

Tietysti pitää huomioida pystyykö perillä hyödyntämään saavutetun etumatkan. Mutta ei tuo nyt niin mene etteikö kotimaan lennoilla olisi tarvetta.

Mistäpä tietää, ehkä tämä ilmastopolitiikka ajaa siihen että kun kotimaan sisäisiä lentoja aletaan esittää ilmastontuhoajien välineinä niin se vielä vaikuttaa lentojen määriin. Kun ne vähenevät niin vähenevät kentätkin. Mikäs on Jyväskylän kentän tulevaisuus? Sama kuin Mikkelin?

Sitten kun ei ole enää toimivaa syöttöliikennettä Helsinki-Vantaalle ja rataverkkokaan ei hetkessä nopeammaksi kehity niin syntyy vaihtoehtoja. Ehkä ne vaihtoehdot ovat toimiviakin. Siis suoraan Eurooppaan myös muualtakin Suomesta. Sähkölentokoneilla tietysti.

Helsingille pitäisi olla putkia. Yksi Tallinnaan, toinen Tukholmaan. Ilmatiivit hiilidioksidin talteenotolla varustetut putket olisivat sopiva matkustusmuoto ilmastotietoiselle edelläkävijälle. Kunhan Helsinki maksaa itse ne putkensa. Ei kai putken niin kovin nopeakaan tarvitsisi olla jos matkalla voi tehdä töitä tai nukkua. Kolme tuntia meren alla putkessa säästää ilmastoa monisatakertaisesti lentämiseen verrattuna. Ja matkustajien kaasutkin saadaan talteen. Nyt pitäisi saada rahoitus Tukholman-putkelle. Ping Sitra. Ei sillä perustellen että se on nopea vaan että se pelastaa maapallon. Tarvitaan radikaaleja ratkaisuja.
 
Viimeksi muokattu:
Johan todellisuus nytkin on se, että esim. työpaikalla ei kärsi sivulauseessakaan pohtia kerettiläisiä ajatuksia mm. maahanmuutosta. Sopivassa ympäristössä tulee rutkasti ongelmia...jopa fnudut.
Onneksi täällä maanpuolustus.net:ssä ei joudu vastaavaa kokemaan. Voi esimerkiksi esittää palstan valtavirrasta poikkeavia ajatuksia ilman, että joka tuutista huudetaan että "venäläinen trolli".
 
En usko, että kerettiläisiä nykyään pantaisiin enää nauttimaan Juhannuskokosta. Monelle riittää se, että kerettiläiset pilkataan somessa ja metioissa aasta ööhön. Pilkka, iva, halveeraus, sivuuttaminen.....keinoja löytyy ja tehoaa jopa paremmin kuin takkatulella korventaminen.

Johan todellisuus nytkin on se, että esim. työpaikalla ei kärsi sivulauseessakaan pohtia kerettiläisiä ajatuksia mm. maahanmuutosta. Sopivassa ympäristössä tulee rutkasti ongelmia...jopa fnudut.

Ilmastonmuutoksen mallia kritisoivat on jo ajettu marginaaliin tiede-kulttuuri-yliopisto-tutkimuslaitos-ym. yhteisöissä. Oppii olemaan ja pitämään turpansa kiinni tai alkaa sitten laulamaan kuorossa ilman tarvetta soraääniin. Ilmastonmuutosvastarinta on nujerrettava, tämähän on todettu jo ihan julkisesti.

Ei tässä enää tarvi odottaa -mitään tulevaa aikaa-....kyllä tämä ajatusmielipidekerettiläisten kaikkinainen dissaus, väheksyntä, ivaaminen jne. ovat jo todellisuutta.

Ihan hitokseen tulee mieleen se YYA-Suomi. Sitä kun luuli, että neukun kyykähdettyä päästään eroon moisesta mallista vaientaa ihmisiä....mutta mitä sitä tyhjää. Tarpeen tullen wanhat koetellut keinot löytyvät vallanpitäjän selkäytimestä ja metia loilottaa kritiikittä samaa virttä.

Tuo onkin "kuvainnolista roviota" ..nykyään "grillaus" tapahtuu median ja julkisen vallan toimesta...:unsure:
 
48769640-1118x629.jpg

"Kun pohditaan konkreettisia keinoja vähentää lentoliikennettä ja päästöjä, ovat maan sisäiset lyhyet lennot kuitenkin selvästi kaukolentoja helpommin korvattavissa ympäristöystävällisemmillä vaihtoehdoilla." LEHTIKUVA/HEIKKI SAUKKOMAA
Tutkija esittää kotimaan lennoista luopumista
ILKKA AHTOKIVI | 02.05.2019 | 07:22
Uusi tutkimus ehdottaa lyhyistä kotimaan lennoista luopumista kokonaan.
Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun tutkijatohtori Stefan Baumeisterinmukaan Suomen sisäiset lennot nousevat harvemmin esiin, kun keskustellaan lentoliikenteen ympäristövaikutuksista.
– Kun pohditaan konkreettisia keinoja vähentää lentoliikennettä ja päästöjä, ovat maan sisäiset lyhyet lennot kuitenkin selvästi kaukolentoja helpommin korvattavissa ympäristöystävällisemmillä vaihtoehdoilla.
Hän ehdottaakin tutkimuksessaan lyhyistä kotimaan lennoista luopumista kokonaan.
– Ilmastollisesti esimerkiksi junalla meneminen on huomattavasti paljon parempi vaihtoehto. Kiireiselle matkaajalle lentokone saattaa kuitenkin vaikuttaa selvästi nopeammalta, mutta näin ei välttämättä ole.
– Otetaan esimerkkinä lento Kokkolan ja Helsingin välillä, joka kestää reilun tunnin. Kun tähän tuntiin lisätään matka lentokentälle, turvatarkastus, koneeseen nousu ja liikkuminen lentokentältä keskustaan Helsingin päässä, nousee matka-aika yli kolmeen ja puoleen tuntiin. Siis samaan kuin junamatka kaupunkien välillä, sanoo Baumeister.
Vuonna 2017 sisäisen lennon valitsi Suomessa yli 2,7 miljoonaa matkustajaa. Korvaamalla lyhyet kotimaan lennot muilla vaihtoehdoilla, putoaisivat liikenteen hiilidioksidipäästöt merkittävästi.
– Kasvihuonepäästöt lyhyillä, alle 400 kilometrin lennoilla ovat liki kahdeksantoistakertaiset junamatkaan verrattuna. Yksityisautoilukin on tällaisilla välimatkoilla selvästi ympäristöystävällisempää, bussista puhumattakaan. Ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi tarvitaan konkreettisia, toteutettavissa olevia tekoja ja juuri sellaista tutkimus esittää, toteaa Baumeister.

Joo kannatetaan.
tähän minäkin voin osallistua, ja sitten vielä saatanalliset ilmastoaneet ulkomaan lennoille.
 
Onneksi täällä maanpuolustus.net:ssä ei joudu vastaavaa kokemaan. Voi esimerkiksi esittää palstan valtavirrasta poikkeavia ajatuksia ilman, että joka tuutista huudetaan että "venäläinen trolli".

Pitää paikkansa. Toisaalta on minullekin kerrottu ihan suoraan, että olen yksinkertainen maalaistollo, kun kyseenalaistan ilmastonmuutosmallia sellaisena kuin sitä markkinoidaan. Ja kyseenalaistan vaan edelleen. Koska siinä on palikoita, jotka eivät lupsahda yksinkertaisen maalaistoopen
 

Liitteet

  • 1556804765938.png
    1556804765938.png
    1.4 MB · Luettu: 37
Pitää paikkansa. Toisaalta on minullekin kerrottu ihan suoraan, että olen yksinkertainen maalaistollo, kun kyseenalaistan ilmastonmuutosmallia sellaisena kuin sitä markkinoidaan. Ja kyseenalaistan vaan edelleen. Koska siinä on palikoita, jotka eivät lupsahda yksinkertaisen maalaistoopen
Jaahas, EU-tukia vissiin nosteltu olan takaa kun tukkakin näyttää olevan nappanahkaa.
 

Juttu, jossa väitetään, ettei Gretan toiminta ole itseorganisoitua, vaan hän on enemmänkin järjestön keulakuva, jolla on mm. mielenosoituksissa mukana kulkeva erityisavustaja/valmentaja/lapsenvahti.

kreta.jpg


"So who is this super-famous youth? Greta Tunberg is 16 years old and daughter of the famous opera singer and left activist Marlena Ernman, who has helped her with the activism. Climate-Greta also has a coach named Luisa-Marie Neubauer . How big is the probability that a 16-year-old who sits outside the Riksdag can get the whole world schoolchildren to go out and strike for the climate? And how often do 16-year-olds have their own activist coaches?

Luisa-Marie Neubauer, who featured on a large number of pictures and films together with Greta, belongs to the organization "one foundation" where a number of well-known people figure as financiers, including Bono and Bill and Melissa Gates - but also multi-billionaire George Soros, known for its currency speculation and perhaps even more like the father of the global, radical and left-wing lobby and activist network "Open Society"."


 
Ilmastonmuutos on tietysti iso asia. Mutta aika vastaavantyyppisiä on silti ollut aikaisemminkin.
  • Jätevedet laskettiin aikaisemmin surutta vesistöihin. Niiden puhdistus ei kuitenkaan romahduttanut teollisuutta.
  • DDT oli mitä mainioin tuholaismyrkky, kunnes kävi ilmi, että oli vähän turhankin mainio. Silti ilman sitäkin on pärjätty.
  • Happosateet suorastaan tappoivat metsiä aikaisemmin. Savukaasujen puhdistaminen tietysti maksoi, mutta ei romahduttanut taloutta.
  • Freonit olivat erinomainen kylmäaine. Kunnes kävi ilmi, että tuhosivat suojaavan otsonin. Ilmankin on pärjätty.
  • Lyijy toimi bensiinissä erinomaisena lisäaineena, joka paransi puristuksenkestoa, eli vähensi nakutusta. Valitettavasti lyijy on vain yksi pahimpia raskasmetalleja. Ilmankin on pärjätty. Edelleen autoillaan, eikä nakuta.
  • Hehkulampuista luopuminen herätti suurta vastustusta. Kuinka moni vielä kaipaa niitä?
Ja niin edelleen... Lisää esimerkkejä saa heitellä, mitä ei tuossa ollut.

Tuore esimerkki suuresta suomalaisen teollisuuden toimintaedellytysten romahduttamisesta oli laivapolttoaineen rikkipäästöjen kiristys.

No, kuinkas sitten kävikään? Siitä ei koitunut mitään haittaa, ja Suomi sai lisää cleantech-vientiä.


 
Back
Top