Ilmastopsykoosi -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vonka
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Eipä meikäläisen ideologiaan kuulu myöskään. Jätkä puhui iha autoteollisuus Linkolaa mielestäni.

Ostin uuden Maastoauton kun niitä vielä kerran saa. Enpä ole ihan heti seuraavaa ostamassa. Pitäisi olla täyssähkö ja neliveto. Ympäristötekoni on sitä etten autoile kaupungissa.

Suomessa on muuten metsää ehkä eniten koskaan. Ainakin eniten sellaista joka sitoo hiilidioksidia kun se kasvaa. Eikä ole pystyyn lahonnutta. Tässäkin mentäisiin Vihreiden neuvoilla väärään suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ihminen vaikuttaa luontoon kyllä aika paljon, kuten näkyy esim. tästä. https://www.seeker.com/humans-caused-322-animal-extinctions-in-past-500-years-1768850883.html

Ihminen on polttanut ja raivannut valtavat määrät metsää. Englanti, Keski-Eurooppa, Etelä-Eurooppa, Välimeren alue, Sahara jne.

Viimeisen parinsadan vuoden aikana ihminen on polttanut valtavat määrät maaperään vuosimiljardien aikana sitoutunutta hiiltä (hiiltä, öljyä ja maakaasua).

Todennäköisesti ihminen tulee polttamaan nämä lähes kaikilta osin.

Näihin liittyy käsitteet peak-oil, peak coal ja peak gas.

Tässä on jokin ennuste.

Katso liite: 24573

Että onhan tuo melkoista...

En ole ympäristönsuojelua vastaan, päinvastoin olen erittäin huolissani saasteista ym. maalla, merellä ja ilmassa. Olen myös sitä mieltä, että kulutusta ja pallon kuormitusta pitää vähentää. En vain usko CO2 perusteiseen ilmastonmuutokseen ihmisen toiminnan seurauksena. Silti pidän CO2 päästöjen vähentämistä hyvänä, mutta eri syistä kuin ilmastonmuutos-trendin perusteella peräänkuulutetaan. Puhdas luonto on upea ja ainutlaatuinen asia.
 
Anteeksi skeptisyyteni. Lupaan syödä foliota jos joku oikeasti perustelee mulle tämän kaiken uskottavasti.

Kokemus osoittaa, että kun maallikko lähtee käppyröillä ja paatoksella ajamaan jotain asiaa, niin aika turha on lähteä vääntämään. Suunta on lukittu.

Oletko pyrkinyt funtsimaan, että minkä takia ne ilmastotutkimusta ansiotyönään tekevät kohkaavat hiilidioksidista niin paljon? Ja vähemmän mainitsemastasi vesihöyrystä.
 
Taidat olla vaativa asiakas autokauppiaille..:ROFLMAO:
Kuulostaa kuin MB Sprinter verovälttely-malli olisi teille sopiva..

Kyllä ei sopis. Mä olen liian persaukinen maksamaan mersun korjauskuluja.

Kävi muuten joku vuosi takaperin sillai että tuli kiire saada lammas lääkäriin. Lykkäsin lampaan karitsoineen peräkonttiin ja lähin ajelemaan. Siinä sitten kesken matkan liimautus maija takapuskuriin. Se lammas oli ku akvaariossa näytillä siinä tummentamattomassa takaklasissa. Meinas pukata hikeä miettiessä että löytyyköhän siihenkin joku pykälä ettei sorkkaeläimiä saa kuskata peräloosterissa. Maija seuras kyllä ihan lääkärin tienhaaraan asti.
 
Kokemus osoittaa, että kun maallikko lähtee käppyröillä ja paatoksella ajamaan jotain asiaa, niin aika turha on lähteä vääntämään. Suunta on lukittu.

Näin se varmaan on.

Oletko pyrkinyt funtsimaan, että minkä takia ne ilmastotutkimusta ansiotyönään tekevät kohkaavat hiilidioksidista niin paljon? Ja vähemmän mainitsemastasi vesihöyrystä.

Koska niille maksetaan siitä? Koska se on asia minkä tutkimiseen (todistamiseen) annetaan resursseja?

Onhan noita tutkijoita, jotka ovat päätyneet vastakkaiseen lopputulemaan ja täysin kyseenalaistavat ilmastonmuutos-teorian, mutta eipä ne paljoa palstatilaa saa lehdissä, YK:ssa tai puheaikaa EU:n komissiossa. Ihan sama asia kuin maahanmuutossa. Jotkut laskee paljon siinä hävitään ja toiset kohkaa kuinka paljon sillä tienataan.
 
Ok, kansainvälinen ilmastotieteilijöiden salaliitto mainittu.

Olisko muuta?

Ja sinä uskot globaalin tiedemaailman puhtaaseen objektiivisuuteen, jota ei esimerkiksi ohjaa raha ja markkinavoimat? Oli kyse sitten yliopistoista tai jostai instituuteista?
 
Olen vakaasti päättänyt että kun muksut hilpasee maailmalle,niin luovun autosta sekä työnteosta,teen ilmastoteon ja jään kotiin kehittämään tätä omavaraisuuttamme eteenpäin.
 
Lampaan paskan tuoksus savustettu lammas suurta herkkua Islannissa. Eiköhä haeta
islantilaista lampaan paskaa Suomeen laivalla.
 
Ja sinä uskot globaalin tiedemaailman puhtaaseen objektiivisuuteen, jota ei esimerkiksi ohjaa raha ja markkinavoimat? Oli kyse sitten yliopistoista tai jostai instituuteista?

Mihin muuhun voin perustaa mielipiteeni kuin globaalin tiedemaailman tuottamiin tutkimuksiin?

Maalaisjärkeen aka. mututuntumaan en lähtisi tässä asiassa luottamaan.
 
IPCC:n raportti poliitikoille (eli pitäisi olla teidänkin ymmärryskyvyn rajoissa):

http://report.ipcc.ch/sr15/pdf/sr15_spm_final.pdf

"
GLOBAL WARMING OF 1.5 °C
an IPCC special report on the impacts of global
warming of 1.5 °C above pre-industrial levels and
related global greenhouse gas emission pathways,
in the context of strengthening the global response
to the threat of climate change, sustainable
development, and efforts to eradicate poverty
"

Raportti on 3 päivää vanha (6.10.2018).

Me olemme ymmärtäneet, mutta sinä mahdollisesti et. Keinot on valittava oikein. Kyse on maapallon ilmastosta, ja ratkaisuja on tehtävä globaalisti. On löydettävä maksimaalinen teho maapallonlaajuisesti, jos haluamme pelastaa maapallon. Yrität koko ajan välttää aihetta. Et vastaa kysymyksiin.

Miten ratkaisisit vapaan tuonnin aiheuttaman päästöongelman. Painotan edelleen sitä, että rahtilaiva vastaa järkyttävää automäärää. Miten ratkaisisit sen, että tuotteita teetetään Kauko-Idässä ja kuljetetaan valtamerten yli kuluttajille?

Mikäli kasvatamme omia liikenneverojjamme mutta samalla kumarramme uudelle silkkitielle, kyse on yhdestä suuresta vitsistä ja paskapuheesta.
 
Me olemme ymmärtäneet, mutta sinä mahdollisesti et. Keinot on valittava oikein. Kyse on maapallon ilmastosta, ja ratkaisuja on tehtävä globaalisti. On löydettävä maksimaalinen teho maapallonlaajuisesti, jos haluamme pelastaa maapallon. Yrität koko ajan välttää aihetta. Et vastaa kysymyksiin.

Miten ratkaisisit vapaan tuonnin aiheuttaman päästöongelman. Painotan edelleen sitä, että rahtilaiva vastaa järkyttävää automäärää. Miten ratkaisisit sen, että tuotteita teetetään Kauko-Idässä ja kuljetetaan valtamerten yli kuluttajille?

Mikäli kasvatamme omia liikenneverojjamme mutta samalla kumarramme uudelle silkkitielle, kyse on yhdestä suuresta vitsistä ja paskapuheesta.

Ketkä te?

Rahtilaivan päästöjä muokataan kehittämällä sen polttoainetta ympäristöystävällisempään suuntaan.

Väitteet liikenneverojen kasvatuksista ovat omiasi.
 
Eikö ne voi sit kohkata muistakin ilmastomuutostekijöistä kuin pääasiassa hiilidioksidista? Luulis sitä voita leivän päälle saavan vähän erilaisellakin tekniikalla.

Aika mielikuvituksetonta porukkaa vissiin.:rolleyes:

Vesihöyrystä ei ole vielä bisnekseksi?

Sillä ei myydä aurinkopaneeleja, lämpöpumppuja, tuulivoimaa, uusia autoja, sähkömoottoreita tai käydä päästökauppaa. Vesihöyryä on vaikea verottaa eikä kehitysapua saa millään suunnattua veihöyryprojekteihin kehittyvissä maissa, mutta CO2. Vesihöyryllä on hankala perustella globaalia muuttoliikettä ja pakolaispolitiikkaa.

Sitten kun keksitään kaiken korjaava fuusioenergia, jonka sivutuotteena tuleekin vesihöyryä niin lienee vesihöyryn vuoro. Ja taas mennään kun sumu pimentää seuraavaksi auringon.
 
Suurin ympäristöteko on nykyisellä logiikalla tappaa itsensä, en itse koe mitään syyllisyyttä, näen kyllä selvästi ketkä ovat vastuussa.
 
Back
Top