Ilmastopsykoosi -ketju

Dieselin CO2-päästöt ovat todellakin pienemmät kuin bensan, mutta syy siihen, että diesel on nyt kirosana ei suinkaan ole sähköautojen vielä pienemmät CO2-päästöt, vaan auton valmistajien valehtelu ja todellisten ympäristömyrkkyjen pimittäminen (NOx). Minun pointtini on, että auton valmistajat saattavat tällä hetkellä valehdella meille myös sähköautojen todellisista ympäristövaikutuksista, kun me sokeana vain tuijotamme CO2-lukuja kuten diesel-autojen kanssa kävi.

Mahdollistahan se toki on, mutta yhtä lailla minkä tahansa tuotteen valmistuksen päästöistä voi valehdella. Sähköauton tapauksessa akku tulee lähes kaikklla valmistajilla joltain muulta kuin itse autonvalmistajalta.

Sähköntuotannon CO2-lukemat taasen tulee ihan muualta kuin autonvalmistajilta ja itse autohan ei CO2:sta päästä, niin looginen päättelyketju ainakin kertoo että kusetuksen saumat autonvalmistajilla ovat pienemmät.
 
Tavoitteena on vissiin että rikkaat ihmiset ajavat uudella sähköautolla etelä Suomessa, loput kävelee tai kulkee suksella.

Sähköauton elinikä on loppu siinä vaiheessa kun keskimääräisen suomalaisen autonkäyttäjän on mahdollista semmoinen hankkia käytettynä.
Edelleen suomalaiset ajavat alle neljän tonnin autoilla, yli kymmenen vuotta vanha ja 300000 km ajettu diesel auto toimii huollettuna ihan ok, sähköpeli on jo paalattu siinä vaiheessa.

Oikeasti olisi hyvä perehtyä tuohon akkuteknologiaan, kuinka niitä tehdään, missä tehdään, mikä niiden REALISTINEN suorituskyky on, elinikä jne.

Kunhan nuo suurimmat autontuottajamaat näyttäisi ensin esimerkkiä, kuinka koko liikenne hoidetaan sähköllä, mutta ei. Ehkä se ei olekkaan aivan ongelmatonta?

Silti Suomessa on tärkeää juosta pää edellä seinään, koska ilmeisesti olemme idiootteja.
 
Autoista on väännetty ihan kunnolla. Ihan liivejä myöten. Minulla on autoissa useammatkin keltaiset liivit onnettomuustilanteiden varalta. Voi niitä toki muulloinkin käyttää. Ellei nyt sitten meillä kielletä keltaisia liivejä yhteiskunnalle vaarallisina tunnusmerkkeinä (toisin kuin vaikka esim. rikollisjengien liivit, jotka ilmeisesti lisäävät turvallisuuden tunnetta).

Ranskassa keltainen liivi oli tosiaankin kiukustuneiden kansalaisten vallankumoustunnus, kun siellä on yritetty jotain veroista höpistä. Kyllä me suomalaiset olemme rauhallisempia. Puristamme nyrkkiä taskussa ja kiroamme sohvassa niin että akkaa kyllästyttää.

Hyvä kun puhut rikollisjengeistä etkä moottoripyöräjengeistä. Mp-porukoista mietin, että se niiden rikollisten liivitunnus "1%" on Suomessa liioittelua. 250 000 moottoripyörää ja noin 700 -800 rikollisjengilästä, joista osa ajaa vissiin jollain Nissanilla, kun eivät omista moottoripyörää.

Liivikerholaisia sinänsä on paljon. Moottoripyöräkerhot käyttivät erilaisia tunnuksia jo ennen kuin näitä bandiitteja ja muita alkoi enemmän syntyä 1990-luvulla. Se enkelikerho on vanhempaa perua Amerikassa.

Suomessa on siis todennäköisempää, että kun näkee liivin tunnuksineen moottoripyöräilijällä, siinä menee vankilapappi, diakoni tai vaikka poliisi. Poliisien kansainvälinen oma jengi on nimeltään Blue Knights. Blue Knights Finland eli Suomen chapter on olemassa. Hengen miehillä on Sons of Abraham jne.

Sivupolku, mutta kun tämä ei ole oikein yleistä tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Sähköauton elinikä on loppu siinä vaiheessa kun keskimääräisen suomalaisen autonkäyttäjän on mahdollista semmoinen hankkia käytettynä.
Edelleen suomalaiset ajavat alle neljän tonnin autoilla, yli kymmenen vuotta vanha ja 300000 km ajettu diesel auto toimii huollettuna ihan ok, sähköpeli on jo paalattu siinä vaiheessa.
Äläs ny, kohta @elso tulee ja heittää taksi-teslan faktat pöytään
 
Raha. Jos markkinat tehdään sellaisiksi verokepillä tai jopa lakimuutoksilla, ettei mitään muuta vaihtoehtoa köyhällä ole kuin ostaa käytetty "sähkö-Hyundai", jolla pääsee talvella sata kilometriä Lahteen lataamaan, ei kannata vapaaehtoisuutta liikaa korostaa.

Luot tulevaisuuden kauhukuvan tämän päivän tekniikalla höystettynä. Neroutta.
 
Ei tarkoita. Autot uusiutuu just sitä tahtia ku niitä jengi kaupasta ostaa. Mä puhun markkinaosuuksista, en koko autokannan vaihdosta yhdessä yössä.

Rahaakaan tuskin palaa enempää, sillä polttomoottoriautoista poiketen sähköautot halpenevat seuraavan 10 vuoden kuluessa.

Suomeksi: kun 2018 myydyistä autoista alle 1% on täyssähköjä ja muutama prosentti ladattavia hybridejä, 2030 myytävistä uusista autoista valtaosa eli yli puolet on sähköisiä. Sillai se autokanta vaihtuu, vuosi kerrallaan.

Mistä löytyy ne 4000€ autot?

Myyntimäärät pitäisi olla huomattavan paljon suuremmat jo nyt ja hinnat selkeästi nykyisiä edullisempi, jotta markkinat syntyy. Euroopan tasollakin tarjonta on naurettava.

https://m.mobile.de/auto/search.htm...Y&od=up&p=30000:&s=Car&sb=p&vc=Car&fe!=EXPORT
 
Tämä on tehokkainta peliä Vladimirin pussiin, onnea vaan linjan valinneille.

Tuota minäkin pelkään. Se on selvää että pitäisi saada enemmän sähköautoja, enemmän ydinvoimaa mutta ei tässä pitäisi toistella samoja virheitä kuin maahanmuuton osalta, että juuri tuo tiettyjen "aktivistien" valitsema tie on parhain ..

Jotenkin tuntuu siltä että ne on monesti samoja tahoja jotka touhusivat "2015-maahantulon" edistämisessä ja hääräävät nyt ilmastoahdistuneina. Ville Niinistökin, ajeli dieselillä, ei tykännyt ydinvoimasta, houkutteli tänne väkeä maista joissa paistaa joka päivä aurinko, ja nyt ahdistaa Trump sekä ilmasto.. mutta ei se ole populisti (omien sanojensa mukaan)

Ilmastomuutoshysteriän huiput ovat vielä sellaisia että sillä saadaan ennen niin vakaita yhteiskuntia rikki - erityisesti jos se yhdistyy moneen muuhun "hallitsemattomaan".
 
Viimeksi muokattu:
Kun olin rakentamassa taloa reilut kymmenen vuotta sitten, kiinnostuin kehitteillä olevasta pientaloon tarkoitetusta 5kW tuulivoimalasta, jonka piti varastoida energia vetynä myöhempää käyttöä varten. Ok, tänne paskakaupunnin kaava-alueelle sitä olisi tuskin voinut tälle postimerkille pystyttää, mutta ajatus itse tuotetusta energiasta kiehtoi. Hankkeella oli myös nettisivut, mutta sittemmin siitä ei kuulunut mitään. Olisiko teknisiä haasteita ja rahoitusvaikeuksia? Tai sitten noin pienillä voimaloilla ei ole täällä markkinoita niillä hinnoilla, joilla niitä pystytään tekemään. Ja toki mahdolliset melu- tai muut haittavaikutukset saattavat olla esteenä.

Ajattelin myös aurinkokennojen hankkimista katolle. Pahaksi onneksi täällä tulee aina välillä lunta. Ja pimeääkin aikaa on aika lailla. Kevättalven aurinkoisilla keleillä sitä sähköä voisi kai tahkota hyvällä hyötysuhteella. Katon kaltevuus on 1:2 ja materiaali on pelti. Kuinka nuo kennot saisi pysymään varmasti katolla ja kestämään pohjoisen kelejä? Olen vuosia sitten nähnyt, kuinka lumiesteet voivat tulla kinoksen mukana alas kun lumen vesiarvot ovat korkeat ja lunta on metri katolla. Lumirysähdyksen alle jääneestä Toyota Previasta tuli äkkiä ovia myöten matalampi tilansäästöauto. Vanhempieni luona koilliskulman tienoilla aurinkokennojen käyttö katolla ei onnistu, lumen pinta on talvella keskimäärin yleensä 1,3-1,5m ja katolta lumi täytyy pudottaa kahdesti talvessa.

Mikrovoimalatoiminta auringon ja tuulen avulla siten, että energiaa voisi käyttää ja varastoida itselle ja jopa työntää valtakunnan verkkoon olisi mukava ajatus. Sillähän voisi jopa pieni maan matonen tienata jokusen lantin, joten sitä ei varmaan tehdä mahdolliseksi.
———
OT:na liivijutuista vielä sen verran, että oikealla puolella sulkuviivaa kulkevia on verrattoman paljon enemmän kuin laveaa tietä lampsivia.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä löytyy ne 4000€ autot?

Myyntimäärät pitäisi olla huomattavan paljon suuremmat jo nyt ja hinnat selkeästi nykyisiä edullisempi, jotta markkinat syntyy. Euroopan tasollakin tarjonta on naurettava.

https://m.mobile.de/auto/search.html?cn=DE&dam=0&ft=ELECTRICITY&od=up&p=30000:&s=Car&sb=p&vc=Car&fe!=EXPORT
Olihan täällä kuitenkin niitä paljon kuulutettuja kehuttuja edullisia kulkupelejä. Kyllä se sähköauto on nohevan oloinen kulkupeli. Voin kuvitella itseni ajelemaan tuolla kohti Helsingin valoja :D:D
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=e6d31b47-1daf-3601-7a20-cb96765924c1
 
Last edited by a moderator:
Olihan täällä kuitenkin niitä paljon kuulutettuja kehuttuja edullisia kulkupelejä. Kyllä se sähköauto on nohevan oleoinen kulkupeli. Voin kuvitella itseni ajelemaan tuolla kohti Helsingin valoja :D:D
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=e6d31b47-1daf-3601-7a20-cb96765924c1
Hyvä, kaikille (suomalaisille) tuollaiset ja maailma pelastuu. Lisäksi tehdään talot jatkossa styroxista ja lämpöenergia tuotetaan niihin hankaamalla kahta kissaa vastakkain. Ekologista&esikuvallista..
 
Luot tulevaisuuden kauhukuvan tämän päivän tekniikalla höystettynä. Neroutta.

Vituttaako nyt joku?

Olen sanonut ehdot, millä siirryn sähköautoon.

Muoks:

Sitten kun

- 30 - 40 000:lla saa toimintasäteen esim. 500 km ja virta riittää samalla auton sisätilan lämmittämiseen 25 asteen pakkasessa,
- autoon mahtuu tavaraa,
- lataussysteemejä on riittävästi, jottei Muonion ja Kilpisjärven välillä kaikki lomalaiset käytä suurin piirtein vaivaista kahta latausreikää,
- akut ja autot tehdään lähellä, esim. Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top