Ilmastopsykoosi -ketju

Mitä pienkonebensa vaikuttaa päästöihin?

Ainakaan se ei käryä kuin normibensa eikä siinä ole etanolia.

"Pienmoottoribensiinin pääkomponentti on alkylaatti, minkä vuoksi sitä kutsutaankin usein alkylaattibensiiniksi. Alkylaatti on korkeaoktaaninen parafiininen hiilivety, eikä pienmoottoribensiini muutenkaan sisällä olefiineja, aromaatteja eikä happiyhdisteitä. Pienmoottoribensiini vastaa oktaaneiltaan 98-oktaanista autobensiiniä, palaa erittäin puhtaasti, eikä tarvitse peseviä lisäaineita tai happiyhdisteitä."

https://www.neste.fi/sites/neste.fi/files/Bensiiniopas_2015_4.pdf
 
Ruohonleikkuri on perkeleestä. :)

Miljoona lentoa viikossa, 50 miljoonaa vuodessa, jokaisessa 100 matkustajaa = noin 5 miljardia ihmistä lentää vuoden aikana. Määrän odotetaan vähintään kaksinkertaistuvan 2035 mennessä; Aasiassa jopa nelinkertaistuminen odotettavissa.

Just saying.
Juu, ja Kiinassa on toista miljardia ihmistä mitkä pitää ehdottomasti lennättää rahoineen Hesa-Vantaan kautta Eurooppaan lomalle..
 
Pitääkö tämä paikkaansa? Vastuullinen media korjaisi varmaan, mikäli ei pidä..

15 suurinta rahtilaivaa tuottaa yhtä paljon typpi- ja rikkipäästöjä kuin kaikki maailman autot yhteensä
VMan-P984283_320x180.jpg


JULKAISTU 09.10.2018 15:51

Suurten rahtilaivojen typpi- ja rikkioksidipäästöt ovat aivan toista luokkaa autoihin verrattuna.The Guardianin viime vuonna julkaiseman artikkelin nosti tänään uudelleen pöydälleTekniikka&Talous.
Autojen päästöjä pyritään kiristämään jatkuvasti. Valmistajat kehittävät yhä vähäpäästöisempiä ajoneuvoja ja niillä on silti vaikeuksia pysyä jatkuvasti muuttuvan lainsäädännön sekä omia rajoituksiaan suunnittelevien maiden ja kaupunkien vaatimusten tahdissa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...mastosopimukset-koske-alaa/7108302#gs.SxkKb_o
 
Sähköinen liikenne puuhaa sähköistämissopimusta – liittymistapoja mietitään
T_T_Sahkoautot_3.jpg
Satumaari Ventelä

Sähköisen liikenteen puuhamiesten keskuudessa on virinnyt hanke erityisen liikenteen sähköistämissopimuksen aikaansaamiseksi.
Hankkeeseen houkutellaan mukaan kuntia, alan yrityksiä ja järjestöjä.
"Tämä on tuore, puoliksi spontaanisti syntynyt asia, joka on vasta muutaman päivän vanha", Teknologiateollisuuden sähköinen liikenne -toimialaryhmän puheenjohtaja Matti Rae sanoo.


Raen mukaan sopimuksessa edetään vapaaehtoispohjalta.
"Sisältöä vielä tarkennetaan tulevissa keskusteluissa miettien myös tapoja, miten tähän voisi liittyä."
Asiasta aktiivisesti facebookissa keskusteleva Elias Pöyry Liikennevirta Oy:stä sanoo sopimusluonnoksen olevan enemmän tahdon ilmaisu kuin varsinainen sopimus.

"Sähköistämissopimuksen tärkein tehtävä on mielestäni kitkeä kaikenlainen valeinformaatio alalta. Medioissa liikkuu sähköisestä liikenteestä aika paljon roskaa", Pöyry sanoo.

Matti Rae muotoilee sopimuksen tehtävän toisesta näkökulmasta.
"Tässä ei olla mitään vastaan. Mukana olo osoittaa, että on asiaa pohtinut, havainnut siinä järkeä ja on valmis toimimaan asiassa."

https://www.tekniikkatalous.fi/talo...issopimusta-liittymistapoja-mietitaan-6753138
 
Laivaliikenteen päästöt kasvavat hurjaa vauhtia – yksi risteilyalus voi päästää saman verran kuin sadattuhannet autot
Nesteytetty maakaasu vähentää laivojen rikki- ja typpipäästöjä, mutta ilmastonmuutosta se saattaa jopa pahentaa.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005790170.html

Laivaliikenteen päästöjä pitää vähentää. Miten se tehdään ja milloin, siitä kaiketi paraikaa neuvotellaan. Eivät siis ole missään immuniteettisuojassa.

Edit: Pistetäänpä tämäkin oikeaan skaalaan. Lainaus HS:n artikkelista:
"Maailman kasvihuonekaasupäästöistä laivaliikenne tuottaa nykyisin runsaat kolme prosenttia"
 
Viimeksi muokattu:
Siinähän lukee: mistä olisit valmis luopumaan?
Eikö se riitä saatteeksi..

Joo, Hese voi työntää syvälle perseeseen tuollaiset propagandavideot..

Saatetekstillä nimenomaan hain tota omaa mielipidettä ja sitä näkökulmaa jolla haluat käsitellä videota. Eli ilmaisua meille siitä, mistä tarkalleen ottaen halusit keskustella videosta.

En nyt varsinaisesti mitään kommarifiboja tosta saanut.

Fakta on se, että jos teknologia ei ehdi hätiin ja asiat menevät päin persettä ympäristön näkökulmasta, niin valtio tulee väliin. Keino on vanha tuttu. Verotus. Tästä seuraa se, että joudut luopumaan kenties joistain asioista jos et oo massimies.
 
Saatetekstillä nimenomaan hain tota omaa mielipidettä ja sitä näkökulmaa jolla haluat käsitellä videota. Eli ilmaisua meille siitä, mistä tarkalleen ottaen halusit keskustella videosta.

En nyt varsinaisesti mitään kommarifiboja tosta saanut.

Fakta on se, että jos teknologia ei ehdi hätiin ja asiat menevät päin persettä ympäristön näkökulmasta, niin valtio tulee väliin. Keino on vanha tuttu. Verotus. Tästä seuraa se, että joudut luopumaan kenties joistain asioista jos et oo massimies.
Massimies kauppalehden keskustelupalstalta?
 
Niinpä. Se mitä Suomessa puuhataan on pelkkää nappikauppaa eikä sillä ole juuri mitään merkitystä ilmastolle. Todelliset isot ongelmat on muualla.

Tuohon kun laskee kaiken militaaripuolen lentelyn ja meriliikenteen, niin meille siviileille ei jää kovin paljon säädettävää enää. Militaaripuolen ns. päästöt eivät ole julkista tietoa, mutta jossakin olen nähnyt arvioita, että puolet kaikesta menisi tuonne tilastojen ulkopuolelle.
 
[QUOTE="elso, post: 685789, member: 89"
En nyt varsinaisesti mitään kommarifiboja tosta saanut.
[/QUOTE]

Notta viattomasti kysytään, että oletko valmis luopumaan lapsista, matkustamisesta ja ties mistä, jotta voit rakentaa jotain uutta.

Among the major traits of a new Soviet man was selfless collectivism. The selfless new man was willing to sacrifice his life for good causes.


Kommarifiba is melko strong with this one.

---

Hesen video ei vastaa kuitenkaan siihen, että jos lentämisestä luovutaan, niin mihin tämä uusi neuvost.. eurokansalainen saa matkustaa, hiilineutraalisti.

Hankoon joku lomaparatiisi, johon sitten joskus saa luvan matkustaa, kun ei kaikki kerralla sinne mahdu. Nimetään tämä lomapaikka vaikka Sotšiksi.
 
Back
Top