Olen valmis luopumaan kokonaan Hesessä käymisestä. Keskitän sen keskimäärin kerran / vuosi tapahtuvan Hesessä syömisen
vaikka monikansalliseen kultaisiin kaariin...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei muuta kuin pyytämään oikaisua.
Anomatta eivät oikaise.
Alabama
Vs: 2015-11-03 Saksa: Merkel ylirasittunut - kansleri syöksee Saksan kaaokseen
« Vastaus #2122 : 08.12.2018, 21:14:39 »
Lainaus
Murhaavan ekologista-Miten Saksan älytön uusi energiapolitiikka auttaa Putinia rahoittamaan Venäjän sodat Ukrainassa ja SyyriassaAngela Merkelin kanslerikausi on loppumassa ja on tullut aika vetää johtopäätöksiä Merkelin toimien seurauksista. Ei pelkästään tuhoisasta rajojenavaamispolitiikasta vuonna 2015, jonka aiheuttamista kollateraalivahingoista Eurooppaa kärsii vielä useiden vuosien ajan, vaan erityisesti Euroopan johtavan kansantalouden ns. energiapolitiikan käänteestä, joka kuuluu Saksan hallituksen tekemiin vakaviin virheisiin.Kaiken huipuksi nimenomaan fysiikkaa opiskellut Merkel näki Japanin atomivoimalaonnettomuudessa syyn sulkea turvalliset ja toimivat tsunamittoman Saksan ydinvoimalat. Tätä voisi pitää vitsinä jollei asia olisi niin vakava.Vihreään aatesuuntaan taipuvien irrationaalisen mielialan johdattelema Merkelin energiapolitiikka -ydinvoimasta luopuminen, siirtyminen epävarmaan ja kalliiseen ekosähköön - vahingoittaa ensi sijassa Saksan taloutta ja kuluttajia, joiden pitää se kustantaa. Jos saksalaiset sitä välttämättä haluavat -no miksipä ei, voitaisiin huvittuneesti sanoa muualla Euroopassa.Saksan kanslerin energiapolitiikan aiheuttamat vahingot ulottuvat kuitenkin ikävä kyllä myös tämän hallinta-alueen ulkopuolelle. Tämän ovat saaneet jo aiempien kärsimysten koettelemat ukrainalaiset tuntea omissa luissaan, kun Venäjä kävi ukranalaisten laivojen kimppuun ja otti merimiehet vangeiksi.Wladimir Putinin jatkuva sotilaallinen toiminta Ukrainaa vastaan, ulottuen Krimin miehityksestä ja Itä-Ukrainan valtauksesta ajankohtaisiin tapahtumiin, aiheuttaa Venäjälle valtavia kustannuksia. Samoin Syyrian sota nielee valtavasti rahaa.Rahaa, joka kaiken kaikkiaan tulee suurelta osaltaan Länsi-Euroopan maista, erityisesti Saksasta. On syytä panna merkille, että 50% Venäjän talousarviosta on peräisin energian myynnistä. Ja mitä himokkaammin Saksa energiakäänteen jälkeen hamusi maakasua, sitä enemmän virtasi saksalaisten rahaa Kremlin kassaan mahdollistaen Putinille imperialisminsa rahoituksen.Kuvaus ukrainalaisista punavihreä-populistisen Saksan energiapolitiikan uhreina, ei ole siitä syystä kaukaa haettu. Suunniteltu kaasuputki Pipeline Nord Stream 2 Venäjältä Keski-Eurooppaan vahvistaa ongelmaa entisestään. Periaatteessa on kysymys samasta asiasta kuin Persianlahden öljyvaltioiden kohdalla: eurooppalaiset ja amerikkalaiset kotitaloudet ostavat näistä maista autojensa polttoaineen ja mahdollistavat sen avulla myös länsimaihin hyökkäävien islamistisen ja jihadistisen terrorismin rahoituksen suoraan öljyvaltioiden valtionkassasta.Venäjän suhteen asia on samankaltainen -tällä kertaa energiadiilin uhrit eivät kuitenkaan ole Brüsselin, Lontoon tai Pariisin siviilejä, vaan Venäjän naapureita.Tätä voidaan tietenkin nimittää "reaalipolitiikaksi" ja kohauttaa sille pelkästään olkapäitä, mutta juuri moraalin suurvallalle, jollaisena Saksa itseään pitää, ei ole erityisen mairittelevaa elää omaa eko-hurmostaan Venäjän naapurien kustannuksella.
Noh onneksi öljy ja maakaasu ovat uusiutuvia energialähteitä...En ole sähköautoja vastaan, vaan esim. polttoaineen hinnalla pakottamista vastaan. Mielelläni ottaisin toiseksi autoksi sähköisen ja sähkö mp olisi mukava tehon ja väännön vuoksi, mutta ovat aivan liian kalliita leluja.
Ja kyllä moottorisahat pittää kieltää kokonaan, nehän on hirveän vaarallisia puillekin.
Ja ehdottomasti katalysaattorit ruohonleikkurehin, ja ilman kattia täyskielto.
https://yle.fi/uutiset/3-10563361?f...RzrNNQsRAtkrnCYtVd-SCzwRWMIXtnNQ7GbrONJpeZWd0
lentävät valtaosan kotimaan lennoista halpalentoyhtiöiden koneilla.
Lentoliikenne
19.12.2018 klo 14:41
Lentoyhtiö IndiGon kone laskeutumassa Chhatrapti Shivajin lentokentälle Mumbaissa marraskuussa 2015.Divyakant Solanki / EPA
Mikko Leppänen
Jaa artikkeli Facebookissa1354
Jaa artikkeli Twitterissä
Jaa artikkeli Whatsapissa
Intian ilmailuala kasvaa nopeasti, koska maan vaurastuva keskiluokka taittaa kotimaan matkat yhä useammin lentokoneilla.
Yhdysvaltalainen lentokonevalmistaja Boeing arvioi, että intialaiset lentoyhtiöt käyttävät yhteensä noin 280 miljardia euroa 2 300 uuden matkustajalentokoneen ostamiseen seuraavan 20 vuoden aikana.
Boeing kertoo tiedotteessaan(siirryt toiseen palveluun), että Intian talouden ennustetaan kasvavan lähes 350 prosentilla seuraavan kahden vuosikymmenen aikana. Ennusteen toteutuessa Intiasta tulee maailman kolmanneksi suurin talous.
Lentokonevalmistajan mukaan Intian ilmailualan kasvun veturina toimivat halpalentoyhtiöt. Boeing odottaa, että yli 80 prosenttia Intiaan toimitettavista uusista matkustajakoneista tulee olemaan yksikäytäväisiä malleja.
Intian kaupallinen ilmailusektori on kasvanut jo 51 kuukautta putkeen. Nyt Intian sisäisillä lennoilla kulkee keskimäärin yli 10 miljoonaa matkustajaa kuukaudessa.
Polttoaineen korkeat hinnat, rupian heikko kurssi ja kova kilpailu ovat kuitenkin aiheuttaneet viime kuukausina ongelmia intialaisille lentoyhtiöille.
Intiassa on tällä hetkellä noin sata kaupallista lentoasemaa. Intian siviili-ilmailusta vastaava ministeri Jayant Sinhakertoi huhtikuussa Nikkei Asian Review(siirryt toiseen palveluun) -sivustolle, että maa aikoo rakentaa 50–100 uutta lentoasemaa vuoteen 2035 mennessä.
Lähteet: AFP
Ei välttämättä. Joku pistelee sen poskeensa: https://www.technologyreview.com/s/406177/better-bugs-for-oil-spills/Noh onneksi öljy ja maakaasu ovat uusiutuvia energialähteitä...
(Tektoninen aikakäsitys..)
"Suomen osuus maailman hiilidioksidipäästöistä on noin 0,1 %. Tämä kertoo, kuinka suuren osan ongelmasta voimme omilla toimillamme ratkaista suoraan."
Suomen puolueet (-persut) siis nokittivat 40% päästövähennys tavoitteen ja nostivat sen 55%:iin?
40% mukaan...
Autoilu mullistuu täysin jo ihan kohta, jos Suomi ottaa tosissaan 1,5 asteen ilmastotavoitteen – Ilmastopaneeli listaa järeät keinot
Esimerkiksi bensa- ja dieselkäyttöisten henkilöautojen myynti pitäisi kieltää jo vuonna 2027, arvioi Suomen ilmastopaneeli.
Onnkesi Suomessa on mukavan leuto ilmasto ja lyhyet etäisyydet, niin mukava olla taas mallina muille.
Tiedosta pitää vetää oikeat johtopäätökset. Meidän pitää tietysti vähentää päästöjä kuten muutkin tekevät.
Mutta saattaa olla että pääosa ilmastomuutoksen torjunnan resursseistamme kannattaisi suunnata muualle kuin meidän omien päästöjen vähentämiseen. Esim päästöjä vähentävä lahjoitus kaukoitään voi olla paljon tehokkaampaa kuin omien päästöjen vähentäminen.
Suomi ei ole mallina, vaan jälkijunassa.