Ilmastopsykoosi -ketju

EU-tuomioistuin hylkäsi poikkeuksellisen ilmastokanteen: Eurooppalaisperheillä ei ole oikeutta haastaa unionin päästötavoitetta
Tuomioistuin tunnusti kuitenkin, että ilmastonmuutos vaikuttaa monin tavoin kaikkiin eurooppalaisiin.

EU-tuomioistuin toimii Luxemburgissa.(KUVA: FRANCOIS LENOIR / REUTERS)
STT-HS
Julkaistu: 22.5. 14:58


EU-TUOMIOISTUIN on hylännyt poikkeuksellisen kymmenen perheen kanteen, jonka mukaan EU:n 40 prosentin päästövähennystavoite vuodelle 2030 on riittämätön, kertoo kehitysjärjestöjen yhteistyöjärjestö Fingo.

Fingon mukaan oikeus katsoi, ettei perheillä ole oikeutta haastaa EU:n ilmastotavoitetta. EU-tuomioistuin tunnusti kuitenkin, että ilmastonmuutos vaikuttaa monin tavoin kaikkiin eurooppalaisiin.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)



MAINOS PÄÄTTYY

Tuomioistuin perusteli päätöstään sillä, etteivät kantajat kärsi riittävästi ja suorasti EU:n ilmastotoimista.

”Päätös siitä, että kansalaiset eivät pääse käymään oikeutta, on pettymys muttei yllätys. Kyseistä kriteeriä on käytetty aiemminkin kansalaiskanteiden rajoittamiseen”, sanoo kansalaisjärjestöjen verkoston CAN Europen johtaja Wendel Trio tiedotteessa.

 
EU-tuomioistuin hylkäsi poikkeuksellisen ilmastokanteen: Eurooppalaisperheillä ei ole oikeutta haastaa unionin päästötavoitetta
Tuomioistuin tunnusti kuitenkin, että ilmastonmuutos vaikuttaa monin tavoin kaikkiin eurooppalaisiin.

EU-tuomioistuin toimii Luxemburgissa.(KUVA: FRANCOIS LENOIR / REUTERS)
STT-HS
Julkaistu: 22.5. 14:58


EU-TUOMIOISTUIN on hylännyt poikkeuksellisen kymmenen perheen kanteen, jonka mukaan EU:n 40 prosentin päästövähennystavoite vuodelle 2030 on riittämätön, kertoo kehitysjärjestöjen yhteistyöjärjestö Fingo.

Fingon mukaan oikeus katsoi, ettei perheillä ole oikeutta haastaa EU:n ilmastotavoitetta. EU-tuomioistuin tunnusti kuitenkin, että ilmastonmuutos vaikuttaa monin tavoin kaikkiin eurooppalaisiin.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)



MAINOS PÄÄTTYY

Tuomioistuin perusteli päätöstään sillä, etteivät kantajat kärsi riittävästi ja suorasti EU:n ilmastotoimista.

”Päätös siitä, että kansalaiset eivät pääse käymään oikeutta, on pettymys muttei yllätys. Kyseistä kriteeriä on käytetty aiemminkin kansalaiskanteiden rajoittamiseen”, sanoo kansalaisjärjestöjen verkoston CAN Europen johtaja Wendel Trio tiedotteessa.


ullatus ullatus :ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
 
EU-tuomioistuin hylkäsi poikkeuksellisen ilmastokanteen: Eurooppalaisperheillä ei ole oikeutta haastaa unionin päästötavoitetta
Tuomioistuin tunnusti kuitenkin, että ilmastonmuutos vaikuttaa monin tavoin kaikkiin eurooppalaisiin.

EU-tuomioistuin toimii Luxemburgissa.(KUVA: FRANCOIS LENOIR / REUTERS)
STT-HS
Julkaistu: 22.5. 14:58


EU-TUOMIOISTUIN on hylännyt poikkeuksellisen kymmenen perheen kanteen, jonka mukaan EU:n 40 prosentin päästövähennystavoite vuodelle 2030 on riittämätön, kertoo kehitysjärjestöjen yhteistyöjärjestö Fingo.

Fingon mukaan oikeus katsoi, ettei perheillä ole oikeutta haastaa EU:n ilmastotavoitetta. EU-tuomioistuin tunnusti kuitenkin, että ilmastonmuutos vaikuttaa monin tavoin kaikkiin eurooppalaisiin.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)



MAINOS PÄÄTTYY

Tuomioistuin perusteli päätöstään sillä, etteivät kantajat kärsi riittävästi ja suorasti EU:n ilmastotoimista.

”Päätös siitä, että kansalaiset eivät pääse käymään oikeutta, on pettymys muttei yllätys. Kyseistä kriteeriä on käytetty aiemminkin kansalaiskanteiden rajoittamiseen”, sanoo kansalaisjärjestöjen verkoston CAN Europen johtaja Wendel Trio tiedotteessa.


näillä mennään....

 
Aivan, kasvisruoka on hyvää, tarvitsee vain joko kunnon maustamisen, ja/tai sitten paahtamisen/hauduttamisen makujen esiin saamiseksi.

Tälleen "kasarilla" peruskoulun aloittaneena, en voi väittää että kaikki liharuokakaan olisi ollut hyvää.. esim. se koulun tilliliha...

Entäs silakkalaatikko...aka "piikkilankaeste"....
 
Kai tässäkäkin ilmasto on jollain tapaa mukana.
Toivottavasti on mietitty loppuun asti



Helsinki muuttaa lentokentälle vievän moottoritien autottoman elämän kaduksi – uusi kysely julki
"Helsingin kantakaupungista lentoasemalle ja Keski-Uudellemaalle vievää Tuusulanväylän moottoritietä ryhdytään muuttamaan kaduksi, tiedottaa nyt Helsingin kaupunki."

"Käytännössä kehä ykkösen sisäpuolisen moottoritien tilalle on tulossa Tuusulanbulevardiksi nimetty katualue, joka yhdistää nykyiset kaupunginosat toisiinsa.
Nykyisen moottoritien tilalle rakennetaan lisäksi asuntoja, palveluita ja työpaikkoja, kaikkiaan noin 20 000 henkilölle. Eniten mullistuu alkuvaiheessa Käpylän asemanseutu, josta on tulossa vilkas joukkoliikenteen solmukohta."

"Muutos on suuri nimenomaan liikenteellisesti, sillä ajoneuvojen määrä Suomen vilkkaimpiin teihin lukeutuvalla Tuusulanväylällä on kasvanut jatkuvasti ja ylittää arvioiden mukaan 100 000 auton vuorokausirajan mahdollisesti jo viiden vuoden päästä.

Vastauksia saavat antaa myös autoilijat, vaikka kaupungin mukaan uusi bulevardi suunnitellaankin mahdollistamaan nimenomaan ”autosta riippumaton elämä”.
https://www.is.fi/autot/art-2000006114426.html

Luoja meitä Helsingin päättäjiltä varjelkoon. Hallinto-oikeus kaatoi jo vastaavat mielisairaat suunnitelmat viime vuonna (luojan kiitos) Länsiväylän, Turunväylän, Hämeenlinnanväylän ja Lahdenväylän osalta. Jos tuo hulluus toteutuu, se mm. puurouttaa koko kehä 1:sen aivan totaalisesti ja pistää koko pk-seudun työliikenteen täysin sekaisin.

Ja juu. Vihreiden mielisairaudesta on kyse.
 
Luoja meitä Helsingin päättäjiltä varjelkoon. Hallinto-oikeus kaatoi jo vastaavat mielisairaat suunnitelmat viime vuonna (luojan kiitos) Länsiväylän, Turunväylän, Hämeenlinnanväylän ja Lahdenväylän osalta. Jos tuo hulluus toteutuu, se mm. puurouttaa koko kehä 1:sen aivan totaalisesti ja pistää koko pk-seudun työliikenteen täysin sekaisin.

Ja juu. Vihreiden mielisairaudesta on kyse.

Mistä mielisairaudesta? Siis alkuvaiheessa kehitetään Käpylän aseman aluetta joka on siis lähes kiinni niissä Mäkelänkadun ja Tuusulan väylän valoissa. Tällä todennäköisesti ei ole minkäänlaista negatiivista vaikutusta paitsi rakennusaikana. Päinvastoin aluetta kehitetään ja liikkuvuus paranee ja tuo esim joukkoliikennemahdollisuudet entistä paremmin alueen asukkaiden ulottuville. Sen jälkeen suunnittelualue ulottuu ilmeisesti kehä 1 eteläpuolelle (Patola). Ei siis pitäisi vaikuttaa juurikaan kehä 1 liikenteeseen.

 
Mistä mielisairaudesta? Siis alkuvaiheessa kehitetään Käpylän aseman aluetta joka on siis lähes kiinni niissä Mäkelänkadun ja Tuusulan väylän valoissa. Tällä todennäköisesti ei ole minkäänlaista negatiivista vaikutusta paitsi rakennusaikana. Päinvastoin aluetta kehitetään ja liikkuvuus paranee ja tuo esim joukkoliikennemahdollisuudet entistä paremmin alueen asukkaiden ulottuville. Sen jälkeen suunnittelualue ulottuu ilmeisesti kehä 1 eteläpuolelle (Patola). Ei siis pitäisi vaikuttaa juurikaan kehä 1 liikenteeseen.


Ai ei vai?

Meinaat, että moottoritien osan muuttaminen kaupunkikaduksi ei vaikuta sen kapasiteettiin? Tai että 20000 uuden asukkaan tuominen alueella työpaikkojen ohella ei lisää poikittaisväylien ja sitä kautta katkojen tarvetta?

Juuri näistä erinomaisen viisaista syistä johtuen hallinto-oikeus kielsi nuo bulevardimielipuolisuudet 4 väylän osalta. Ne sotkevat koko pääkaupunkiseudun liikenteen mikä toki ei haittaa keskustassa asuvia vihreitä jotka eivät ymmärrä mitään liikenteen kokonaissuunnittelusta oman lattepaikkansa polkupyöräparkin ulkopuolelta.
 
On se ihmeellistä. Valtio on ilmoittanut, että fillarilla mennään ja joukkoliikenne jytää....samalla rakennetaan vaan kuta leveämpää kaistaa toistensa päälle vierekkäin ja alekkain autoliikenteelle....

Joskus tuntuu, että visiot, Kertomukset ja haaveet eivät vastaa pätkääkään todellisuutta. Jos helsinkiläisten liikennepuhevisioinnin ottaisi todesta, niin äkkiä voisi kuvitella, että eipä siellä juuri yksityisautoa näe. Mutta kun periferiaihminen tulee kehäring-ekalle on autoja yhtenä sojona joka paikassa. Ja niitä piisaa myös kaupuntiin asti.
 

Airbus ja SAS kumppaneiksi kehittämään sähkö- ja hybridilentokonetta – "Onnistuessaan olisi mullistavaa päästöille"

Kumppanuuden tarkoitus on selvittää, mitä sähkö- ja hybridilentokoneen kehittäminen laajamittaiseen kaupalliseen käyttöön vaatisi.

Skandinaavinen lentoyhtiö SAS ja lentokonevalmistaja Airbus pyrkivät yhteistöllään naulamaan vaatimukset, mitä täyssähkö- ja hybridimoottorikoneiden tuominen kaupallisen lentoliikenteen piiriin vaatisi.

– Jos tällainen toteutuu, se mullistaa lentoliikenteen päästöt, sanoo SAS:n toimitusjohtaja Richard Gustafson tiedotteessaan.

Yhteistyöprojektin on määrä alkaa kesäkuussa ja jatkua vuoden 2020 loppuun asti.

Tarkoitus on analysoida koko lentämisen ekosysteemin vaatimukset koneista lentokenttiin alan siirtämiseksi käyttämään uusiutuvaa energiaa.

Projektiin otetaan mukaan myös uusiutuvaa energiaa toimittava energiayhtiö.

Airbusilla on ollut käynnissä jo useita vuosia E-Fan X -nimellä tunnettu projekti, jossa se on tutkinut ja kehittänyt sähkö- ja hybriditekniikkaa sovellettavaksi kaupalliseen lentämiseen.

Lentoyhtiöt kamppailevat paraikaa päästöjen kanssa, kun matkustajien tietoisuus lentotoiminnan ilmastoa kuormittavasta luonteesta on kasvanut.

Lentämisestä on tullut yksi merkittävimmistä suomalaisten ilmastoa rasittavasta toiminnasta. Lisäys Suomessa johtuu yksinomaan lisääntyneistä ulkomaanlennoista.

Ruotsissa puolestaan leviää flygskam-ilmiö, joka tarkoittaa lentomatkailun vuoksi tunnettavaa häpeää.
Ruotsalaisten lentoasemien matkustajaluvut ovat pitkän nousukauden jälkeen kääntyneet selkeään laskuun.
 
On se ihmeellistä. Valtio on ilmoittanut, että fillarilla mennään ja joukkoliikenne jytää....samalla rakennetaan vaan kuta leveämpää kaistaa toistensa päälle vierekkäin ja alekkain autoliikenteelle....

Joskus tuntuu, että visiot, Kertomukset ja haaveet eivät vastaa pätkääkään todellisuutta. Jos helsinkiläisten liikennepuhevisioinnin ottaisi todesta, niin äkkiä voisi kuvitella, että eipä siellä juuri yksityisautoa näe. Mutta kun periferiaihminen tulee kehäring-ekalle on autoja yhtenä sojona joka paikassa. Ja niitä piisaa myös kaupuntiin asti.

Mitä enemmän muutoksia ja erilaisten liikennemuotojen tukijoita niin sitä enemmän pisnestä. Nämä Tipumiehen, Vesterbackan rojektit saavat aliurakoitsijoiden joystickit pystyyn kun aletaan rakentamaan liikenneyhteyksiä jonnekin erämaahan mihin menee joku yks paketti kolmessa kuukaudessa, ja Suomenlahden ali tunneli jotta voidaan tehokkaammin kuskaa alkoholit takaisin Soomeen kun ne on ensin kuskattu Hartwallin tehtaalta Lahdesta Tallinnaan.

Mä vähän veikkaan, että näiden rojektien kyseenalaistaminen voisi solahtaa vihapuheen reviiriin eli taidan lähettää kyselyä sähköpostitse oikeusministeriöön, että voidaanko talouskasvun kritisointi laskea kommunistiseksi ja epäisämmäälliseksi toiminnaksi.
 
Keliberin akkuhanke viivästyy – aikataulu auki ja rahoitusneuvottelut kesken
23.5.201907:45
c6f5dc1b-5e61-5dbd-8dda-6771ea1af11c

Vie aikansa. Keliberin toimitusjohtaja Pertti Lamberg sanoo, että työ jatkuu edelleen litiumprojektin vaatimien lupien varmistamiseksi.KUVA: PEKKA FALI

Litiumhankkeen johto varoittaa luvituksen viivästymisistä. ”Ikkuna pysyy avoinna hyvin pitkään.”

KOKKOLA
Keliber aikoo rakentaa Kaustiselle ja Kokkolaan kaivosten ja kemiantehtaan kokonaisuuden, mutta arviolta 313 miljoonan euron litiumprojektin aikataulu on auki ja rahoitusneuvottelut kesken.
Keliberin toimitusjohtaja Pertti Lamberg kertoo, että rakentamisvaiheen rahoitus- ja asiakasneuvottelut etenevät. Hankkeen tavoiteaikataulua kuitenkin jarruttavat perinteisesti hankalat valitus- ja lupaprosessit.
Rahoituksen saatavuus vauhdittunee vasta, kun luvat ovat Keliberin johdon näpeissä.

”Tavoiteaikataulu on kieltämättä tiukka. Litiumtuotanto voi alkaa vuonna 2021, mutta se edellyttäisi rakennustöiden aloittamista jo tänä vuonna. Kiire alkaa olla, koska tehtaiden rakentaminen kestää noin 21 kuukautta”, Lamberg tiivistää projektin nykytilan.
Keliberin lupamenettely etenee ennakkoneuvotteluissa, joissa ovat mukana avi, ely-keskus ja Tukes. Rakennuslupia ei ole, koska kaivosten ja tehtaiden lupakäsittely on kesken.
”Lupiin ja rahoitukseen liittyy keskeneräisiä asioita, ja jos nyt emme ihan kunnianhimoisimmassa aikataulussa pysykään, ei se ole ongelma. Alan ikkuna pysyy avoinna hyvin pitkään, vaikka ymmärrän toki, että kauan mukana olleet piensijoittajat käyvät kärsimättömiksi.”

Projektin 20 vuoden liikevaihtopotentiaaliksi lasketaan noin 3,0 miljardia euroa ja käyttökatteeksi lähes 2,0 miljardia euroa. Vuodesta 2013 pinnalla olleen hankkeen lopullinen kannattavuusselvitys on tehty.
Nykyisin lähes kaikki sähköautojen akut tulevat Kiinasta, mutta Keliber on mukana alan eurooppalaisessa litiumin arvoketjussa. Keliber neuvottelee asiakkuuksista, joita on tarjolla katodivalmistajissa, akkuteollisuudessa, autonvalmistajissa ja alan välittäjissä.
Litiumprojektin investointivaiheen neuvonantajia ovat Carnegie Investment Bank ja Nordea. Ne selvittävät oman pääoman ehtoisia rahoitusvaihtoehtoja.
”Keliberin listautumisvaihtoehtoa on tarkasteltu kevään mittaan. Olemme tavanneet myös suuren joukon kansainvälisiä sijoittajia”, Lamberg kertoo.
Velkarahoitusta koordinoi Northcott Capital Limited. Projektin rahoitusta tutkitaan vieraan ja oman pääoman yhdistelmänä, jota projektin luvituksen selviäminen lopulta vauhdittaa.

”Northcott on tehnyt meille työtä vuodenpäivät. Lainapuoli on nyt siinä vaiheessa, että pankit keräävät tarkempia tietoja lainapäätöksille.”
Viime talvena Keliber keräsi osakeanneilla yli kymmenen miljoonaa euroa. Ensimmäinen suurempi anti oli vuonna 2012, ja sen jälkeen rahoitusta on kerätty yhteensä yli 20 miljoonaa euroa.
Valtion Suomen Malmijalostus Oyon Keliberin suurin omistaja vajaan neljänneksen osuudella. Omistajia ovat myös norjalainen pörssiyhtiö Nordic Mining, sijoittaja Jorma Takanenyhtiöineen, eläkeyhtiö Ilmarinenja Jouhkien perheen Thominvest.
Keliberillä on voimassa oleva kaivoslupa sekä malminetsintälupia ja valtauksia muihin litiumesiintymiin. Nykyisin tunnetut malmivarat ovat yhteensä noin 7,5 miljoonaa tonnia, ja omat varat riittävät arviolta kolmeksitoista vuodeksi, mutta rikastetta ostetaan myös ulkomailta.
”Potentiaalia on merkittävästi enempään. Sähköautojen ja niiden akkujen yleistymisen takia litiumhydroksidin kysyntä kasvaa nopeasti”, arvioi viestintä- ja hallintopäällikkö Jarmo Finnilä.
Eurooppaan sijoittuvat katodikemikaali-, litiumioniakku- ja sähköautovalmistajat siirtyvät litiumhydroksidiin. Akkulaatuinen litiumkemikaali käy lähivuosina hyvin kaupaksi, ja Keliberin litiumhydroksidin vuosimyynniksi on laskettu keskimäärin 12 500 tonnia.
Yhtiöistä Northvolt, LG Chem, Panasonic, SK Innovation, Samsung, CATL, GS Yuasa ja TerraE suunnittelevat akkutehtaita Eurooppaan. Katoditehtaita suunnittelevat Umicore, Basf, Johnson Mattheyja Northvolt.
”Keliberin listautumisvaihtoehtoa on tarkasteltu kevään mittaan. Olemme tavanneet myös suuren joukon kansainvälisiä sijoittajia.”
Pertti Lamberg, toimitusjohtaja, Keliber
Keliber Oy
Toiminta. Suomalainen kaivos- ja kemianteollisuuden yhtiö. Rakentaa Kaustiselle ja Kokkolaan kaivosten ja kemiantehtaan kokonaisuuden.
Ajatus. Aloittaa akkulaatuisen litiumkemikaalin tuotannon Keski-Pohjanmaalla erityisesti kansainvälisten litiumakkumarkkinoiden tarpeisiin.
Kaivos. Jalostaa omista kaivoksista louhitun spodumeenipegmatiittimalmin litiumhydroksidiksi. Spodumeenia hankitaan myös ulkomailta.
Tehdas. Litiumhydroksidin tuotantoprosessi koKeliberin akkuhanke viivästyyostuu Kaustisen rikastamosta sekä Kokkolan konversiolaitoksesta ja soodapaineliuotuksesta.
Lähde: Keliber Oy

 
Kaikenlaisia hörhöjä:


Hippiperhe vauhdissa... Universumi pitää huolen meistä ja nauru sekä halaukset ravitsee..

Poliisikuulusteluissa paljastui, että lapsen äiti oli kuulunut liikkeeseen, jonka edustajat uskovat voivansa elää pelkällä ilmalla
...
Vanhempien syyksi luettiin myös useita muita rikoksia, kuten lieviä huumausainerikoksia.

Pikkasen vähemmän pössyttelyä sitten ensikerralla...
 
Muuten jos energiatehokkuus vaatimukset eivät koske aluksia joiden vetoisuus on alle 400 henkeä niin eikös tämä tarkoita katamaraanien, ilmatyynyalusten ja maaefektialusten yleistymistä?
 

Skodalta alle 20ke maksava sähköauto. 265km wltp range.
Kaupungijengille joilla on tuloja enempään kuin halvimpaan daciaan saattavat saada tuosta menopelin.

Kiehtovaa nähdä millanen elinkaari noilla kahenkympin däbösähköillä on ja millanen verottelu.
 
MOT: Ilmastokatastrofi peruutettu

lainaus fbstä:
Kahdeksan vuotta sitten nykyistä ilmastohumppailua uskallettiin vielä kyseenalaistaa. Mutta nykyään valtamedia huutaa yhtä totuutta. Totuushan on se, että koko politisoitunut ilmastovouhkaaminen perustuu täysin oletuksille ja tässä MOT:n ohjelmassa hyvin vielä kyseenalaistettiin humppahommia. Nykyään kyseenalaistajat leimataan - mutta kyseenalaistaminen kuuluu ihan normaaliin keskusteluun. Ja ilmastohömpän voi kyseenalaistaa monin tavoin. Ja ensimmäisenä pitää kyseenalaistaa asiaan liittyvä hysteria

 
Back
Top