Ilmastopsykoosi -ketju

Tuetaan vähäpäästöisten ajoneuvojen hankkimista porkkanalla. Tämänkin työryhmän lopputulos oli pelkkää keppiä ihmisille, joilla ei ole nyt realistisia vaihtoehtoja.

  • Lautaustolppia jokaiselle levähdysalueelle, torille jne.
    • Tässä esim. Baltian maat jo Suomea edellä

Onkos tämä tätä samaa mitä eräs ministeri ehdotti parkkipaikkojen latauspaikoista? Koska jokaisella taloyhtiöllä on käyttövarantoa uusia piuhat ilman ettei näy vastikkeessa/asukaslainassa... ja sitä kautta asumistuissa. Asujien käyttövarannosta sähkiksen hankintaan puhumattakaan...

Helvetti, jos tarkoitus on saada renkaat kulkemaan sähköllä niin valtio on hyvä ja sponssaa sähköautojen hankintaa vaikkapa korottomalla ja vakuudettomalla lainalla. Kyllä se markkinatalous sitten ne tolpat järjestää ilman että siihen tarvitsee lakia säätää...
 
Valtion ei tule sponsoroida sähköautoilua toistaiseksi mitenkään siitä yksinkertaisesta syystä, että siitä ei ole ilmastolle toistaiseksi mitään hyötyä.
 
Porkkanat maksaa, ja rahaa ei ole loputtomiin. Sähköautoilun tukeminen ei kuitenkaan ideana ole hulluimmasta päästä. Nuo tavat eivät kuitenkaan välttämättä johda haluttuun tavoitteeseen. Päästölupajärjestelmä voidaan toki yhdistää esim. sähköautoilun tukemiseen.

Toki ne maksavat, mutta eihän valtion ole tarkoitus hankkia esim. 100 000 lataustolppaa jollekin valtionyritykselle, vaan mahdollistaa politiikallaan se, että paikalliset energiafirmat ym. tahot tekevät tämän. Työryhmä on lähtenyt suppeasta näkökulmasta liikkeelle, jossa tavoitteena on vain absoluuttinen päästöjen vähentäminen - mahdollisimman halvalla. Tottakai päästöjä on helppo vähentää, jos kielletään asioita suoraan tai tehdään niistä liian kalliita taviksille, joita on aina eniten.

Itse lähtisin teknologia edellä näihin talkoisiin ja tavoitteena olisi tarjota taviksille mahdollisuus puhtaampaan vaihtoehtoon ihan oma-aloitteisesti. Suomessa käytössä olevan autokannan keskimääräinen arvo on alle 4000 euroa (https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...a-autoja/ae67cc78-93b6-458b-87b4-c7e9fe03a26d) joten konversiot ovat realistisin vaihtoehto vähentää suoraan auton päästöjä ilman kalliin uuden hankkimista. Toki taviksetkin siirtyvät sähköautoihin, mutta niitä tulee tähän hintakategoriaan ehkä joskus 2030 - jos silloinkaan. Tavisten ulkopuolella autot hankitaan pitkälti liisaamalla tm. palvelulla ja näissä mennään toki kohti päästöttömiä vaihtoehtoja, koska taustalla on isot yritykset ja paljon rahaa.
 
Toki ne maksavat, mutta eihän valtion ole tarkoitus hankkia esim. 100 000 lataustolppaa jollekin valtionyritykselle, vaan mahdollistaa politiikallaan se, että paikalliset energiafirmat ym. tahot tekevät tämän. Työryhmä on lähtenyt suppeasta näkökulmasta liikkeelle, jossa tavoitteena on vain absoluuttinen päästöjen vähentäminen - mahdollisimman halvalla. Tottakai päästöjä on helppo vähentää, jos kielletään asioita suoraan tai tehdään niistä liian kalliita taviksille, joita on aina eniten.

Itse lähtisin teknologia edellä näihin talkoisiin ja tavoitteena olisi tarjota taviksille mahdollisuus puhtaampaan vaihtoehtoon ihan oma-aloitteisesti. Suomessa käytössä olevan autokannan keskimääräinen arvo on alle 4000 euroa (https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...a-autoja/ae67cc78-93b6-458b-87b4-c7e9fe03a26d) joten konversiot ovat realistisin vaihtoehto vähentää suoraan auton päästöjä ilman kalliin uuden hankkimista. Toki taviksetkin siirtyvät sähköautoihin, mutta niitä tulee tähän hintakategoriaan ehkä joskus 2030 - jos silloinkaan. Tavisten ulkopuolella autot hankitaan pitkälti liisaamalla tm. palvelulla ja näissä mennään toki kohti päästöttömiä vaihtoehtoja, koska taustalla on isot yritykset ja paljon rahaa.

Energiafirmat, tai jonkin muun alan firmat, tehtailisi näitä asemia jos tälle toiminnalle löytyisi katetta. Täten, valtion on pakko tunkea tukea kehiin näille firmoille jos on pakko saada nämä asemat maanteiden varrelle. Kannattaa unohtaa 2030 vuosiluku koska kun talous kippaa oikeen huolella, 2008:n pörssiromahdus oli vain alkusoittoa tähän seuraavaan nähden, niin valtiolla ei ole välttämättä ole varaa edes kriittisimpiinkään toimintoihin; Rinnehän itse on sanonut että jossain vaiheessa hänen kabinetin kaudella kosahtaa ja on pakko laittaa sukan varteen varalle vaikka kuinka sosialistin kupolissa pikku ääni kertoo kuluttamaan kuin viimeistä päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi Keskusta tulee mitä todennäköisimmin lyttäämään tämän päästökauppahulluuden, koska siitä aiheutuva närä on paljon pienempi kuin se mitä päästökauppojen käyttöönotto tekisi heidän kannatuksensa rippeisiin heidän ydinalueillaan eli maaseudulla. Koska päästökauppojen käyttöönotto tappaisi viimeisenkin mielikuvan Keskustasta maaseudun asiankannattajana ja maine muuttuisi maaseudun aisankannattajaksi.
 
Valtion ei tule sponsoroida sähköautoilua toistaiseksi mitenkään siitä yksinkertaisesta syystä, että siitä ei ole ilmastolle toistaiseksi mitään hyötyä.

Eihän siitä tarvitse ollakaan mitään hyötyä vaan riittää että kansalaisilla on mielikuva, että töpselistä saatava mehun kuluttaminen on ympäristöteko.
 

”Pellevon taloustutkimus PTT:n viime vuoden helmikuussa julkaistu raportti kertoo, että Suomen ulkomaankaupan kappaletavaraviennistä yli 60 prosenttia kuljetetaan matkustaja-autolautoilla. Tuonnista vastaava osuus on noin puolet.”

Suomelle luulisi olevan tärkeämpää pitää meri- ja lentoyhteydet länteen kuin muulle lännelle pitää näitä yhteyksiä Suomeen?
Kunnianhimoinen ilmastopolitiikka vaatii kansalaisilta hikeä, verta ja kyyneleitä, mutta näihin hupihommiin ei luonnollisestikaan voi kajota. Täytyyhän ihmisen päästä kokemaan itsensä maailmankansalaiseksi tai juhlimaan johonkin aalloilla kelluvaan Sodomaan.
 
Perustelut:
Suomalaiset joutuvat maksamaan saatanallisen määrän maataloustukea, että pärjäämme kriisiaikana ja pystymme ruokkimaan väestön.
Sitten:
Jos tuohon meriliikenteeseen tulee häiriötä, niin Helsinkiläiset ovat ihan riemuissaan nettomaksajan roolistaan kun maaseudulta saadaan edes jotain syötävää... tiedä sitten katsonko puolueen jäsenkirjaa perunoita ja kananmunia myydessäni, pääasia että ostajalla on rahaa.. kysyntä ja tarjonta.. niih
 
Joku päivä sitten juttelin remppafirman ukon kanssa, sanoi ajavansa 300 km plus miinus 50km päivästä riippuen siis hesan talousalueella. Mites tuumitte kaupunkilaiset ja muut kädettömät lvis plus muiden töiden edistyvän jos ajot kiintiöidään? Ja sitten kun paikalle joku saadaan, niin hinnoittelu menee pyhäpäivien mukaan, arvaa kannattako tinkiä. Onneksi ei ole mun onkelma, senverran pysyy työvehkeet kourassa, ja loppuihin löytyy lähinurkilta osaajia. Vittu että naurattaa tuo akateeminen typeryys:devilish:
 
Joku päivä sitten juttelin remppafirman ukon kanssa, sanoi ajavansa 300 km plus miinus 50km päivästä riippuen siis hesan talousalueella. Mites tuumitte kaupunkilaiset ja muut kädettömät lvis plus muiden töiden edistyvän jos ajot kiintiöidään? Ja sitten kun paikalle joku saadaan, niin hinnoittelu menee pyhäpäivien mukaan, arvaa kannattako tinkiä. Onneksi ei ole mun onkelma, senverran pysyy työvehkeet kourassa, ja loppuihin löytyy lähinurkilta osaajia. Vittu että naurattaa tuo akateeminen typeryys:devilish:

Aikamoinen tyämies on kyseessä jos suhailee joka päivä kehä ykköstä eestakas pari sataa kilsaa ja pikkukatuja sata kilsaa, ja vielä rinta kaarella mainitsee ehtivänsä tekemään oikeita töitä.
 
Tuossahan ei tulisi kiintiöitä kilometreille vaan fossiilipohjaisille polttoaineille.

Katsokaa asian hyvää puolta. Venäläiset eivät voi katkaista öljyn tuontia Suomeen jos olemme jo tehneet sen itse. :D
 
Joku päivä sitten juttelin remppafirman ukon kanssa, sanoi ajavansa 300 km plus miinus 50km päivästä riippuen siis hesan talousalueella. Mites tuumitte kaupunkilaiset ja muut kädettömät lvis plus muiden töiden edistyvän jos ajot kiintiöidään? Ja sitten kun paikalle joku saadaan, niin hinnoittelu menee pyhäpäivien mukaan, arvaa kannattako tinkiä. Onneksi ei ole mun onkelma, senverran pysyy työvehkeet kourassa, ja loppuihin löytyy lähinurkilta osaajia. Vittu että naurattaa tuo akateeminen typeryys:devilish:
Se saattaa aina välillä etätyön tai muun henkisen työn tms päätetyön tekijältä unohtua että kaikkia töitä ei voi tehdä etänä tai tietokoneella. Joskus pitää mennä ihan paikanpäälle ja liata kätensäkin. Vuosia sitten eräs silloinen sukulaismies sanoi ihan tosissaan että ei nykyään enää ole juuri ollenkaan mitään fyysisiä töitä. No, hetken asiaa mietittyämme keksittiin ihan nykypäiväisiä, fyysisiä ammattejakin...
 
Back
Top