Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
The Air Force is taking other steps to prepare for conflict in the Indo-Pacific like drawing up more large-scale exercises. In a speech at the Hudson Institute on Friday, Allvin unveiled the service’s name for one planned next summer called Reforpac, an ode to Cold War-era exercises called Return of Forces to Germany, or Reforger. And he told reporters Wednesday that the exercise will still go forward even if Congress doesn’t fulfill an unfunded priority list request for the event, albeit with less funding if need be.
The new jet will be able to conduct jamming of radars, electronic systems and communications. The aircraft will also play a role in the Suppression of Enemy Air Defenses (SEAD) mission by disrupting an enemy’s ability to coordinate sensors and command-and-control weapon batteries that target friendly aircraft.
The ATFs, which were announced last year, consist of three “layers,” the senior Air Force official explained. The nearly 50 personnel set to arrive at each location compose the command layer — essentially the more senior officials who will direct airmen and coordinate key details like resourcing and policy. A second layer, the mission generation force element, represents the essential combat power embodied in a deployment, such as fighter jets or cargo aircraft. A final mission sustainment team provides maintenance support, which is also meant to help out with other maintenance needs on site as the Air Force embraces a more austere form of operations dubbed Agile Combat Employment.
Veikkaan, että tähän päätökseen vaikuttaa vahvasti Norjalaisilta saatava palaute sekä heidän kokemus siitä miten koulutus eroaa USAF antamasta koulutuksesta.Olisiko meilläkin tulevaisuutta se, että monen muun Nato -maan tapaan hävittäjälentäjien koulutus ulkoistettaisiin USAF:lle ja se toteutettaisiin Yhdysvalloissa ?
Veikkaan, että tähän päätökseen vaikuttaa vahvasti Norjalaisilta saatava palaute sekä heidän kokemus siitä miten koulutus eroaa USAF antamasta koulutuksesta.
Ainakin kolmen norskilentäjän koulutusta on kehuttu monessa kohtaan.
..Suomessa ja NORJASSA on..se ei kuitenkaan opeta lentämään huonossa säässä, joka Suomessa on yleinen ilmiö.
Niin, pakon edessä asioita voi opetella erilaisessa järjestyksessäkin. Norjahan on aina lähettänyt lentäjänsä yhdysvaltoihin koulutukseen, siellä ei ikinä ole päässyt muodostumaan omaa lentäjäkoulutuksen huippuosaamista ja perinnettä. Olisi aivan eri asia ajaa Suomen toimiva ja tehokas järjestelmä alas...Suomessa ja NORJASSA on..
Veikkaan, että se jonkin verran vähentäisi halukkuutta lentäjäksi ryhtymiselle, koska esim. seurustelusuhteet menisivät koulutuksen ajan vielä nykyistäkin vaikeammiksi, nykyaikana harva nuori nainen haluaa sitoa elämäänsä miehen ammattiin noin totaalisesti, että muuttaisi koulutuksen ajaksi Amerikkaan, ainakaan välttämättä kauheasti jääkiekkovaimoa heikommalla elintasolla. Parisuhdeongelmat ovat jo nyt ammattisotilaiden arkipäivää ja ammatin varjopuoli, ja kuitenkin moni haluaisi perustaa perheen ja varmaan toivoisi sen myös pysyvän kasassa.Olisiko meilläkin tulevaisuutta se, että monen muun Nato -maan tapaan hävittäjälentäjien koulutus ulkoistettaisiin USAF:lle ja se toteutettaisiin Yhdysvalloissa ?
Eikö Suomesta ole juuri sanottu samaa, että täällä harjoitusalueille on oleellisesti vähemmän lentomatkaa kuin monessa muussa maassa, ja siksihän Hornettienkin harjoituksista aiheutunut kuormitus rakenteisiin oli suurempi kuin amerikkalaisilla? Saksalaisten määräykset omalle toiminnalleen ovat niin mahdottoman tiukat, ettei tuo kauheasti yllätä heidän sanomanaan.Tuossakin videossa keskieurooppalaiset, erit. sakemannit sanovat, että Texasissa on vapaata ilmatilaa ja vähän rajoitteita. Samoin lentosää on useimmiten erinomainen verrattuna Eurooppaan. Luftwaffe on muistaakseni kouluttanut jenkeissä omat lentäjänsä jo ainakin 60-luvulta lähtien.
Varmasti näinkin mutta vastakkaisiakin tarinoita olen myös kuullut: nuorimies on lähtenyt rapakon taakse lentokoulutukseen mutta elämä onkin löytynyt sieltä eikä paluu Eurooppaan ole sen jälkeen enää maistunut.Veikkaan, että se jonkin verran vähentäisi halukkuutta lentäjäksi ryhtymiselle, koska esim. seurustelusuhteet menisivät koulutuksen ajan vielä nykyistäkin vaikeammiksi, nykyaikana harva nuori nainen haluaa sitoa elämäänsä miehen ammattiin noin totaalisesti, että muuttaisi koulutuksen ajaksi Amerikkaan, ainakaan välttämättä kauheasti jääkiekkovaimoa heikommalla elintasolla. Parisuhdeongelmat ovat jo nyt ammattisotilaiden arkipäivää ja ammatin varjopuoli, ja kuitenkin moni haluaisi perustaa perheen ja varmaan toivoisi sen myös pysyvän kasassa.
Toivottavasti ei. Kyseessä olisi eräänlainen osaamisen alasajo. Meillä on ollut vahva lentokoulutusperinne 1920-luvulta lähtien ja olisi harmi heittää se kaikki roskalaatikkoon.Olisiko meilläkin tulevaisuutta se, että monen muun Nato -maan tapaan hävittäjälentäjien koulutus ulkoistettaisiin USAF:lle ja se toteutettaisiin Yhdysvalloissa ?
Joo, en mennyt pilotiksi, vaan kiinnostuin salama rakentamisesta ja olin jo reservissä, mutta kun menin, niin palailen näin lomalla Suomeen.Varmasti näinkin mutta vastakkaisiakin tarinoita ole myös kuullut: nuorimies on lähtenyt rapakon taakse lentokoulutukseen mutta elämä onkin löytynyt sieltä eikä paluu Eurooppaan ole sen jälkeen enää maistunut.