mechanicus
Kenraali
Absoluuttisesti auton turvatyynyjen vaihtoon ei luultavasti kulu sen enempää työtunteja, mutta suhteessa oletettuihin huoltokuluihin se on paljon enemmän.Aikanaan autonvalmistajat tosiaan kehottivat
Mutta kuten toteat, ikääntyvään autoon on kieltämättä ikävämpi vaihtaa komponentteja kuin ikääntyvään lentokoneeseen. Ja toleranssia on ehkä ilmailussa vähemmän - turvatyyny voinee täyttyä hieman agressiivisemmin uutena, jos se tarkoittaa, että se täyttyy riittävän nopeasti vanhanakin. Mutta liian kovaa taivaalle lähtevä heittoistuin on ongelma ja samoin liian hitaasti lähtevä.
Autossa riittää, että kaksi paukkua (airbag & turvavyön kiristin) toimii oikein ja pelkästään toisen toimiminen ei aiheuta itsessään käyttäjän kuolemaa. Heittoistuimessa taas jopa kymmenen räjähteen on toimittava peräjälkeen oikein, jotta järjestelmä toimii oikein. Vaikka paukkujen toimintavarmuus olisi sama kuin autossa, kokonaisjärjestelmän toimintavarmuus on paljon huonompi. Osin tätä on kompensoitu käyttämällä kahta paukkua rinnan, jolloin riittää kun toinen toimii Lisäksi ensimmäisen kahden (ensimmäinen vain käynnistää prosessin) vaiheen lauettua, heittoistuin voi tappaa käyttäjänsä, jos kaikki vaiheet eivät toimi. Monesti silloin olisi voinut vielä yrittää pakkolaskua johon vastaavaa valintaa airbagien käyttäjä ei enää järjestelmän toimiessa voi tehdä.