hessukessu
Kenraali
Superhornetissa on huomattavasti kehittyneempi tutka sekä omasuojajärjestelmät. Älkääs unohtako niitä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Superhornetissa on huomattavasti kehittyneempi tutka sekä omasuojajärjestelmät. Älkääs unohtako niitä.
Voi olla jo linkattu, mutta laitan vaikka piruuttani: http://defenseissues.wordpress.com/2014/01/11/comparing-modern-western-fighters/
Voi olla jo linkattu, mutta laitan vaikka piruuttani: http://defenseissues.wordpress.com/2014/01/11/comparing-modern-western-fighters/
Ei liene kovin tarpeellinen ominaisuus lopulta. Kertoo lähinnä vain moottorin kovasta suorituskyvystä. Supercruise, ilman JP:tä taasen taitaa olla mahdollista vain silloin, kun kone on erittäin kevyesti aseistettu. Lienee tarkoitettu sentyypin koneisiin, jotka pätevät ilmataistelussa. Jenkkien hävittäjäkonekalustossa taasen on pyritty kasvattamaan koneen kantokapasiteettia ja lentomatkan kestoa, etäisyyksien ollessa suuret ja vihollisen alivoimainen. Tästä syystä Hornet-kalustoa on kehitetty aivan toiseen suuntaan, jolloin perinteiset koiratappelukoneet ovat jääneet taka-alalle. F35 taasen lienee jonkinlainen SuperHornetin perijä, jolla ilmataisteluominaisuudet lienevät lapsenkengissä. Jos haluttaisiin kone, jolla pädettäisiin koiratappelussa, mutta joka kykenisi myös jonkinasteisiin hyökkäyksiin, käyttökulujen jäädessä pieniksi, niin Dassault Rafale olisi varmasti käytännöllisin vaihtoehto.Supercruise siis tarkoittaa ylisoonista nopeutta ilman JP käyttöä !
Voi olla hyvinkin pieni kone, joka siihen kykenee.
Daniel Raymerin mielestä noin 12 metrinen faitteri !
Katso liite: 1781
Ei liene kovin tarpeellinen ominaisuus lopulta. Kertoo lähinnä vain moottorin kovasta suorituskyvystä. Supercruise, ilman JP:tä taasen taitaa olla mahdollista vain silloin, kun kone on erittäin kevyesti aseistettu.
Tuo on lähinnä ilmanvastuksen takia, jos ohjukset kulkee sisällä, niin sitten tuo lisää huomattavasti koneen kykyä vaihtaa paikkaa nopeasti.
F/A-18E/F Super Hornet tuskin olisi hävinnyt tarjoukilpailua Gripenille Brasiliassa jos kone olisi noin kallis. Tuohon hintaan sisältyy varmaan aika paljon kaikkea muutakin.älyttömän kalliilta. 100.000.000 euroa per kone! Tuolla rahalla palkkaa 2000 ihmistä vuodeksi. Yksi työntekijä saa laskennallisesti tehtyä 3-4 kiloa Gripeniä vuodessa. Ei siinä ainakaan selkä väsy.
F/A-18E/F Super Hornet tuskin olisi hävinnyt tarjoukilpailua Gripenille Brasiliassa jos kone olisi noin kallis. Tuohon hintaan sisältyy varmaan aika paljon kaikkea muutakin.
Tiffie ja Mirage olisivat myös jääneet alle sadan miljoonan kappale hintaan.Brasilian päätös oli ennen kaikkea poliittinen. Presidentti ei halunnut koneita ostettavan maasta, joka vakoilee häntä.
Ja tämä näkyy suorituskyvyssä.Gripen puhkuu 80 kN teholla ja SUPAHORNET 196 kN teholla ( hiemen enemmän kuin F-35 ).