Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uskokaa nyt, haupitsin tekeminen on vähän monimutkaisempaa kuin auton.
Ei ole, mutta kalliimpaa se on. Siksi niitä ei kannattaisi laittaa sulattoon kansainvälisten suhteiden hetkellisen suvannon aikana.
Sitä mukaa kun nanoteknologia kehittyy, niin seuraavina vuosikymmeninä tuolta tulee ulos ihan hulluja ja ilmeisesti aika ohuita ja keveitä konetyyppejä. Ainoat rajat asettaa lopulta ihmisen fysiologia.
Melkein uskalla laittaa tänne, mutta ovat pojjaat taas tuhertaneet suunnitelmia.
Jos konepajan kalusto riittää niinkin tarkkojen toleranssien kanssa työskentelyyn kuin haupitsi vaatii, niin eiköhän se tuota yksinkertaisen autonkin. Mutta sen päivän haluan nähdä, kun autotehtaalla aletaan sorvaamaan tykin putkia.
Jos konepajan kalusto riittää niinkin tarkkojen toleranssien kanssa työskentelyyn kuin haupitsi vaatii, niin eiköhän se tuota yksinkertaisen autonkin. Mutta sen päivän haluan nähdä, kun autotehtaalla aletaan sorvaamaan tykin putkia.
Jos konepajan kalusto riittää niinkin tarkkojen toleranssien kanssa työskentelyyn kuin haupitsi vaatii, niin eiköhän se tuota yksinkertaisen autonkin. Mutta sen päivän haluan nähdä, kun autotehtaalla aletaan sorvaamaan tykin putkia.
Tykinputken valmistuksesta sorvaaminen on aika pieni osa. Tuossa on selostus laivatykin putkien valmistustekniikoista; valuista, kitkahitsatuista inserteistä, putken suoruuden saamisesta lämpökäsittelyillä, autofrettage-esijännitystekniikasta jne. Tulee mieleen Patrian silloisen toimitusjohtaja Jorma Wiitakorven tv-haastattelu, jossa hän selitti Patrian luopumista kenttätykkien valmistuksesta sillä, että sodankäynnin tulevaisuus on itsekulkevissa kranaatinheittimissä. Saattaa olla, mutta taustalla lienee myös ei ihan täydellisesti onnistunut 155mm K 98.
www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/722793.pdf[/QUOTE]
No, silloin ei ollut tietoa, että pian tykin kranaattiin voisi saada GPS ohjauksen, jolloin tykistö voisi tosissaan hyödyntää kantamaansa, ilman että tykin putken käyttöikä jää liian lyhyeksi tai sitten maaliin pitää ampua järjetön määrä ammuksia, hajonnan ollessa mitä on. Joissakin lähteissähän on mainittu, että PV oli pettynyt noiden kanuunoiden tarkkuuteen ja putken käyttöikään. Kaikki muut ongelmat lienevät hallittavissa noissa kanuunoissa, mutta putken kulumisen olen kuullut olevan ongelma muillakin 52 kaliberisilla putkilla (siis kun ammutaan täyspanoksella).
Eikö kiinalaisilla ole ollut ongelmana lentokonemoottoriteknologia, tähän asti noissa sotakoneissa? Akilleen kantapää lentokoneteollisuudessa?
Ovat olleet entisaikoina riippuvaisia venäläisestä toimittajasta.
F-35:n moottori sen sijaan... ;-) Taitaa olla tuo moottoriteknologian terävin aallonharja melko haasteellista ihan joka puolella. Liekö fysiikan lait liian samanlaisia idässä ja lännessä...Eivätkä ole ainoita. venäläisen PAK-FA:n akilleenkantapäänä näyttää myös olevan takkuileva uusien moottorien kehitys.
Sen takia ovatkin laittaneet viime aikoina muutamat miljardit moottoreiden kehitykseen. Ilmeisesti turbiinien lavat ovat tällä hetkellä suurin haaste kiinanpojille.
http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?id=20140615000092&cid=1101