Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En käsitä, miksei näitä ole tehty jo ennestään? Luulisi, että jo kylmän sodan aikana olisi tehty pommikonelaivueita, joissa olisi esim. 1 ELSO ja 1 ilmasta-ilmaan pommikone + 3-8 pommikonetta. Tuollainen ryhmähän pystyisi huomattavasti paremmin puolustautumaan vihollisen lentokoneita vastaan. Pommikoneilla (B-52, B-1, B-2, jne.) kun ei ole mitään ilmasta-ilmaan kykyä, joten ne ovat vain maalitauluja vihollisen lentokoneille. Omat hävittäjät eivät kykene kuitenkaan kantomatkan puolesta suojaamaan niitä vihollisen ilmatilaan (ainakaan ydinsotaskenaariossa jossa mennään todella syvälle vihollisen ilmatilaan Neuvostoliittoon jne.)! Miksei näitä ole ennen ollut? Miksi pommikoneet on pidetty isoina lihavina maalitauluina vihollisen hävittäjille? Yksikin tuollainen ilmasta-ilmaan aseistusta omaava pommikone voisi helposti suojata koko laivuetta.Itse kannatan seuraavaksi Suomen hävittäjäksi tätä:
http://air.dfns.net/2015/04/09/us-a...the-b-1b-aircraft-in-the-fighterinterceptors/
Ehkä kaksi tai kolme konetta riittäisi?
http://aviationweek.com/paris-air-show-2015/bright-future-ge-s-f414-fighter-engine Uutta moottoria Gripen NG:hen tämän vuoden lopussa. Hyvä hyvä
Niin, siis tämähän on jo olemassa olevan ja Super Hornetissa sekä Growlereissa käytetyn F414-GE-400 moottorin yksimoottoriversio josta tuossa kerrotaan. Eli juuri se moottori mitä Gripen NG:hen on ihan alunperin suunniteltukin.
Jep. Mitähän varten eivät ole ainakaan vielä Ruotsissa EPEä valinneet. Ilmeisesti se on kuitenkin täysin mahdollista, jos jokin muu asiakas niin haluaa.
Raytheon displayed the Next Generation Jammer pod on an E/F-18G ‘Growler’ wing, along with an AGM-88E AARGM anti-radiation missile.
A closer look at some of the weapons on that wall show (from top to bottom) the Joint Strike Missile, developed with Kongsberg of Norway, the GBU-53B (SDB II), Paveway 4, AIM-9X Block II and AIM-120C7 AMRAAM.
En käsitä, miksei näitä ole tehty jo ennestään? Luulisi, että jo kylmän sodan aikana olisi tehty pommikonelaivueita, joissa olisi esim. 1 ELSO ja 1 ilmasta-ilmaan pommikone + 3-8 pommikonetta. Tuollainen ryhmähän pystyisi huomattavasti paremmin puolustautumaan vihollisen lentokoneita vastaan. Pommikoneilla (B-52, B-1, B-2, jne.) kun ei ole mitään ilmasta-ilmaan kykyä, joten ne ovat vain maalitauluja vihollisen lentokoneille. Omat hävittäjät eivät kykene kuitenkaan kantomatkan puolesta suojaamaan niitä vihollisen ilmatilaan (ainakaan ydinsotaskenaariossa jossa mennään todella syvälle vihollisen ilmatilaan Neuvostoliittoon jne.)! Miksei näitä ole ennen ollut? Miksi pommikoneet on pidetty isoina lihavina maalitauluina vihollisen hävittäjille? Yksikin tuollainen ilmasta-ilmaan aseistusta omaava pommikone voisi helposti suojata koko laivuetta.
Ilmataistelukykyinen pommikone on siitä hauska, että siihen saadaan ihan HELVETIN TEHOKAS TUTKA ja HELVETISTI ohjuksia. Siis mielipuolisesti verrattuna tavalliseen hävittäjään. Sen pitäisi olla näiltä osin täysin ylivertainen vihollisen sitä ja muita pommikoneita vastaan pistämiin hävittäjiin nähden.
@adam7 mainitsi F-35-ketjussa F-16 vs. F-18 kirjoitussarjan.
Vilkaisin läpi, ja mielestäni tämä oli kiinnostava maininta. Molemmat pystyvät puhtaina supercruiseen, mihin taas F-15 Eagle ei pysty (se joutuu käyttämään aina välillä jälkipoltinta). Tuossa hän vielä vertasi A-mallin Hornettia, Suomen C:ssä oli vielä himpun verran paremmin tehoja. Hornetista en ole tätä mainintaa aikaisemmin huomannut.
http://fightersweep.com/1904/hornet-vs-viper-part-three/
In level flight at higher altitudes, both aircraft are capable of supercruising at MILITARY power in a clean configuration. Although it has a better thrust-weight ratio clean, the Block 30 takes a bit more to do this than the A model Hornet. I think that is due in part to the drag created by the large intake for the GE engine, but either way it’s fun watching an Eagle have to tap blower to hang on your wing when you’re supersonic in MIL power headed back to the CAP.
https://defenseissues.wordpress.com/2014/07/05/supercruise/
According to this definition, list of supercruisers is quite long. English Electric Lightning prototype exceeded Mach 1 on dry thrust on August 11, 1954, and could achieve Mach 1,22 without reheat. Term “supercruise” was actually first applied to the Lightning. Mirage IIIO with Avon engine was able to reach Mach 1,3 in 1962. F-104 Starflighter was capable of maintaining Mach 1,1 in level flight in military power, and in fact could maintain it for 15 minutes. A clean F-16 (that is, no external stores except two missiles at wingtip stations) can cruise at Mach 1,1. With 6 missiles, Gripen C can cruise at Mach 1,1, Gripen E at Mach 1,3, Rafale C at Mach 1,4, Typhoon at Mach 1,5. F-22 with 8 missiles can cruise at Mach 1,7. Tornado F3 is also capable of supercruise. As it can be seen, supercruise is nothing new or special.
Kyllähän sitä pääsee, kun lentää tarpeeksi korkealla.