fulcrum
Greatest Leader
Su-27M (myöhemmin Su-35) sai canardit koska uusi, painavampi tutka ja muu elektroniikka teki koneesta nokkapainoisen. Tätä konfiguraatiota käytettiin myöhemmin myös joissakin Su-30-versioissa. Su-35:n nykyversio on aikaisempaan verrattuna kevyempi ja canardien nostovoiman tarve poistui.
rec.aviation.militaryssa takavuosina eräs aerodynamiikan insinööri avasi niitä syitä miksi jenkit ja venäläiset eivät juuri käytä delta-canard -konfiguraatiota: alisoonisissa nopeuksissa tällaisen koneen vastus on suurempi kuin perinteisellä pyrstöllä varustetun. Koska suurvallat haluavat koneiltaan pitkää toimintamatka, ei siellä euro-canardien tapaisista koneista ole niin innostuttu. Tämä selittää osaksi myös sen miksei matkustajakoneissa ole paljoa nähty canard-virityksiä.
rec.aviation.militaryssa takavuosina eräs aerodynamiikan insinööri avasi niitä syitä miksi jenkit ja venäläiset eivät juuri käytä delta-canard -konfiguraatiota: alisoonisissa nopeuksissa tällaisen koneen vastus on suurempi kuin perinteisellä pyrstöllä varustetun. Koska suurvallat haluavat koneiltaan pitkää toimintamatka, ei siellä euro-canardien tapaisista koneista ole niin innostuttu. Tämä selittää osaksi myös sen miksei matkustajakoneissa ole paljoa nähty canard-virityksiä.