http://www.defensenews.com/story/de...g-positions-f-15-as-f-22-supplement/72316414/Ja F-15 voi olla jotain muutakin kuin F-15SE.
Kuten tämä C-malli C2040-päivityksellä, jolla USAF pitää omat Eaglet käytössä ainakin vuoteen 2040 asti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.defensenews.com/story/de...g-positions-f-15-as-f-22-supplement/72316414/Ja F-15 voi olla jotain muutakin kuin F-15SE.
Olin itsekin yleisestä Gripen-pessimismistäni huolimatta siinä uskossa, että Saabin GaN-puuhassa on todella kyse jonkinlaisesta teknisestä etumatkasta vrt. tavanomainen mainospuhe.Arvasin oikein, Saabilla on GaN tutka tulossa ja asenäyttelyssä nähty nimetön tutkamalli oli juurikin se
Totta, tuskin siitä Silent Eaglesta innostuu kukaan kun edes megatörsääjä (kts. esim. 11.25mrd 4x Freedom-class LCS-kauppa) Saudi-Arabialle ei kelvannut.Silent Eagle on varmaan melkein kaikille asiakkaille liian kallis laite.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1110940052273001&id=417576561609357
Tulevaisuuden laitteita.
Mielenkiintoinen näkökulma
Melko hoopoa puhua 6. sukupolvesta kun 5. on kaikilta paitsi yhdeltä ottamatta käyttöön. Kyllä nuo laserit ym. vielä tämän sukupolven puitteissa kokeillaan.
Israel and the US are in talks about a potential Israeli acquisition of a squadron of F-35B vertical take off jets.
As first reported by the Walla news agency, talks over a new US decade-long defense package for Israel, starting in 2016, have expanded to include the possible acquisition of F-35B Lightning II short takeoff/vertical landing jets.
Israel has bought 33 F-35A conventional take off fighter aircraft, and has an option to buy 17 more, for two F-35 squadrons.
Teknologinen suorituskyky Kiinalla ja Venäjällä, esimerkiksi F22 suhteen taitaa olla lähinnä näennäinen ja toimii ehkä parhaiten juuri kansallisena hengennostattajana. Milloinkohan ne yhdistäisivät voimansa? Kiina osaa rakentaa hienoja runkoja ja Venäläiset niihin toimivia moottoreita. Kumpikaan ei osaa molempia.Itse taas veikkaan että se kuudes sukupolvi saattaa tulla hyvinkin nopealla aikavälillä sieltä... Sillä tuskin on suurta merkitystä onko viides sukupolvi käytössä yhdellä vai kymmenellä maalla kun sitä kuudetta kehittää maa jolla viides on ollut käytössä jo vuosikymmenen. USAF:n tavoitteena on olla ylivoimainen ilmassa ja se onnistuu tiedon, taidon ja tekniikan avulla. Siihen suunnitelmaan ei kuulu olla tasaviivalla Venäjän ja Kiinan kanssa.
Melko hoopoa puhua 6. sukupolvesta kun 5. on kaikilta paitsi yhdeltä ottamatta käyttöön. Kyllä nuo laserit ym. vielä tämän sukupolven puitteissa kokeillaan.
http://www.talouselama.fi/uutiset/s...keino-hornetien-elinian-pidentamiseen-6237589
Kas, kyllä suomessakin on osaamista...
Terminen pinnoitus on säästön nimi.
Osaatko kertoa lisää?
Kaasuturbiineissa voidaan käyttää plasmaruiskutettua zirkoniumdioksidia ns. thermal barrier-pinnoitteena. Se muodostaa turbiinin siiven pinnalle erittäin lämmönkestävän ja eristävän pinnan, jolloin sen lämpötila alenee merkittävästi ja näinollen käyttöikä kasvaa. Ilmeisesti VTT on kehittänyt edelleen tätä menetelmää sillä tämä zirkoniumdioksidipinnoitus ei ole mitään uutta tekniikkaa. Uskoisin kuitenkin että kyse on nimenomaan tästä TBC-sovellutuksesta. (thermal barrier coating)Osaatko kertoa lisää?
Kaasuturbiineissa voidaan käyttää plasmaruiskutettua zirkoniumdioksidia ns. thermal barrier-pinnoitteena. Se muodostaa turbiinin siiven pinnalle erittäin lämmönkestävän ja eristävän pinnan, jolloin sen lämpötila alenee merkittävästi ja näinollen käyttöikä kasvaa. Ilmeisesti VTT on kehittänyt edelleen tätä menetelmää sillä tämä zirkoniumdioksidipinnoitus ei ole mitään uutta tekniikkaa. Uskoisin kuitenkin että kyse on nimenomaan tästä TBC-sovellutuksesta. (thermal barrier coating)
Ymmärsinkö, että ne ovat päätelleet saavansa aikaan 10% lisäyksen kokonaiskäyttöikään käsittelemällä nykyiset moottorit tuolla tapaa? Kysymys kuuluu, että mitä tuo tekee kokonaan uusille moottoreille, vai tuleeko tuollainen pinnoite jo valmiiksi nykyaikaisiin moottoreihin? F-35:n tekijät saattaisivat myös olla kiinnostuneista, jos eivät ole jo asiaa tutkineet.
Tuskin on uusissa siivikoissa tätä pinnoitetta lainkaan... Ei ole valmistajan etu lisätä tämä niihin..
Ymmärsinkö, että ne ovat päätelleet saavansa aikaan 10% lisäyksen kokonaiskäyttöikään käsittelemällä nykyiset moottorit tuolla tapaa? Kysymys kuuluu, että mitä tuo tekee kokonaan uusille moottoreille, vai tuleeko tuollainen pinnoite jo valmiiksi nykyaikaisiin moottoreihin? F-35:n tekijät saattaisivat myös olla kiinnostuneista, jos eivät ole jo asiaa tutkineet.
Katsotaanpa. L&M haluaa pinnoitetta myyvän yrityksen kumppaniksi, kehittelee yhdessä jotain vähän aikaa, sanoo kumppanuuden irti ja tuo sitten omin päin 'parannetun', USAF logistiikkaan yhteensopivan ja vain kaksi kertaa kalliimman pinnoitteen markkinoille.