Ilmavoimien tulevaisuus

http://aviationweek.com/defense/britain-crafting-future-combat-aircraft-strategy

LONDON—The British government is drawing up a long-awaited future combat aircraft strategy which could outline how Britain will replace the Eurofighter Typhoon. Details of the Combat Air Strategy document, due to be published this summer, were revealed Feb. 21. Officials say it will examine the operational capabilities needed in the future and whether the skills and resources to deliver them are available within British industry. The work will consider new and emerging technologies as well as export potential, officials say.

British Defense Secretary Gavin Williamson said the document would result in “bold and ambitious plans” and “bring together the best of British engineering, skill and design, and deliver a compelling vision for the future of air power.”

The announcement has been widely welcomed by industry. It has been lobbying the government for a decision on a post-Typhoon vision, particularly in light of joint Franco-German fighter plans revealed last summer, which caught Britain largely off guard.

As the UK’s largest defense company, BAE Systems is likely to be the biggest beneficiary of any future British combat aircraft program.
With the Qatar order, Typhoon production is now set to continue until 2024.
 
Mitähän ne NATOn koneiden lentäjätkin mahtoivat ajatella painaessaan urku auki Venäläisten tielle, matkalla Ruotsiin, ja itse hurreja ei näkynyt missään koska työaika

Enemmän kyllä tässä asiassa osoittaisin syyttävän sormen Saksan suuntaan. Se istutti EU-yhteisöön systemaattisesti ajatusta, että entisen Neuvostoliiton alueella majailee nykyään iso kaasuvaranto, jota paikalliset yhtiöt ja oligarkit innokkaasti pumppaavat Saksan ja Euroopan markkinoille. Vasta Ukrainan invaasio aloitti eurooppalaisen heräämisen siihen maineenpalautuskampanjaan, jonka Putin oli vuosia aikaisemmin jo käynnistänyt. Ruotsalaiset menivät uskomaan poliitikkoja, jotka ohjautuivat hiljalleen erilaisiin energiayhtiöihin eläkevirkoihin, ja purkivat päivystysjärjestelmänsä melkein pois.

Toisaalta tulee mieleen anekdootti, josta en tiedä kenelle siitä kunnia kuuluu, mutta se meni jotensakin näin: "Älköön kukaan koskaan aiheuttako sitä, että Eurooppa alkaisi jälleen takoa aurojaan miekoiksi." Kyllä tämä edelleen on maailman voimakkain alue, jos sitä ruvetaan tosissaan uhkaamaan. Siihen vaan menee vuosia, että herätys tapahtuu, ja että tilanne otetaan vakavissaan. Siksi saksalaisetkin ovat kovasti halunneet nähdä kaiken aggressionkin mahdollisimman rauhanomaisin silmin.
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalta tulee mieleen anekdootti, josta en tiedä kenelle siitä kunnia kuuluu, mutta se meni jotensakin näin: "Älköön kukaan koskaan aiheuttako sitä, että Eurooppa alkaisi jälleen takoa aurojaan miekoiksi." Kyllä tämä edelleen on maailman voimakkain alue, jos sitä ruvetaan tosissaan uhkaamaa
Ajatellen kolmatta maailmansotaa nousevaa itää vastaan, Euroopan liittovaltion, ja Amerikan Yhdysvaltojen muodostamat Liittoutuneet NATOn perillisenä olisivat melko murskaavia sotilaalliselta voimaltaan tilanteessa jossa pikkumaisuudet unohdetaan ja ne ahjot ajetaan yhdessä kuumiksi.
 
Ajatellen kolmatta maailmansotaa nousevaa itää vastaan, Euroopan liittovaltion, ja Amerikan Yhdysvaltojen muodostamat Liittoutuneet NATOn perillisenä olisivat melko murskaavia sotilaalliselta voimaltaan tilanteessa jossa pikkumaisuudet unohdetaan ja ne ahjot ajetaan yhdessä kuumiksi.

Pitäisi tosiaan löytää halukkaita kuolemaan Euroopan liittovaltion puolesta..
 
Pitäisi tosiaan löytää halukkaita kuolemaan Euroopan liittovaltion puolesta..
Ei suurin osa saksalaisistakaan kuollut rintamalla Hitlerin puolesta.

E. Toisin sanoen Bryssel saa tukehtua omaan mätäänsä, ottakoon vaikka ydiniskunkin, ei liikuta minua. Mutta moni muu tärkeä asia, ihminen ja arvo, teoreettisen liittovaltion alueella sen sijaan on puolustamisen arvoinen. Kuten eräs pieni pohjoinen nurkkaus.

Ei enään ikinä yksin.
 
Ei suurin osa saksalaisistakaan kuollut rintamalla Hitlerin puolesta.

E. Toisin sanoen Bryssel saa tukehtua omaan mätäänsä, ottakoon vaikka ydiniskunkin, ei liikuta minua. Mutta moni muu tärkeä asia, ihminen ja arvo, teoreettisen liittovaltion alueella sen sijaan on puolustamisen arvoinen. Kuten eräs pieni pohjoinen nurkkaus.

Ei enään ikinä yksin.

Minä en EU liittovaltion puolesta taistele, pakkaan kamani, maailmassa on paljon liittovaltioita mistä valita kuten Yhdysvallat, Kanada ja Australia.
 
http://aviationweek.com/defense/britain-crafting-future-combat-aircraft-strategy

LONDON—The British government is drawing up a long-awaited future combat aircraft strategy which could outline how Britain will replace the Eurofighter Typhoon. Details of the Combat Air Strategy document, due to be published this summer, were revealed Feb. 21. Officials say it will examine the operational capabilities needed in the future and whether the skills and resources to deliver them are available within British industry. The work will consider new and emerging technologies as well as export potential, officials say.

British Defense Secretary Gavin Williamson said the document would result in “bold and ambitious plans” and “bring together the best of British engineering, skill and design, and deliver a compelling vision for the future of air power.”

The announcement has been widely welcomed by industry. It has been lobbying the government for a decision on a post-Typhoon vision, particularly in light of joint Franco-German fighter plans revealed last summer, which caught Britain largely off guard.

As the UK’s largest defense company, BAE Systems is likely to be the biggest beneficiary of any future British combat aircraft program.
With the Qatar order, Typhoon production is now set to continue until 2024.

Tragikoomista, Britannia yrittää kaupata Suomelle Typhoonia samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypistä. :whistle:

--

Ei enään ikinä yksin.

Ei enää ikinä "enään" tai lyön Teitä nenään... :mad:
 
Tragikoomista, Britannia yrittää kaupata Suomelle Typhoonia samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypistä. :whistle:

:rolleyes:

Tragikoomista, USA yrittää kaupata Suomelle F-35 ja Superhornet samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypeistä :whistle:

Tragikoomista, Ranska yrittää kaupata Suomelle Rafalea, samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypistä :whistle:
 
:rolleyes:

Tragikoomista, USA yrittää kaupata Suomelle F-35 ja Superhornet samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypeistä :whistle:

Tragikoomista, Ranska yrittää kaupata Suomelle Rafalea, samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypistä :whistle:

Ei kai F-35:stä luopumista suunnitella kuin saabistien päiväunissa?
 
:facepalm:
 
Kannattaa käydä optikolla, niin monta artikkelia olen tänne copypastennut koskien USAF:n ja laivaston seuraavia hävittäjiähankkeita.

Joiden rahoitusta muuten kiihdytettiin uudessa budjetissa
https://www.investors.com/news/f35-f22-successors-development-accelerated-amid-china-threat/

"F-35, a so-called fifth-generation fighter, hasn't hit full rate production yet, but the Air Force is already accelerating the development of a sixth generation fighter as China ramps up its military."

Yksi esillä ollut vuosiluku on 2028 mihin mennessä USAF:n uusi kone pitäisi saada ilmaan.
 
Tosimaailmassa tuolla next gen air dominance - koneella ei F-35:ttä olla korvaamassa. Se on tuleva Ilmaherruushävittäjä joka korvaa F-15 ja F-22:t.

Urpojen toimittajien ja Trollhättanin miesten tahallisia väärinymmärryksiä...
 
Tosimaailmassa tuolla next gen air dominance - koneella ei F-35:ttä olla korvaamassa. Se on tuleva Ilmaherruushävittäjä joka korvaa F-15 ja F-22:t.

Urpojen toimittajien ja Trollhättanin miesten tahallisia väärinymmärryksiä...

Voidaan arvioida, että jenkit on pidemmällä F-35 korvaajan kehittelyssä kuin britit. Käytännössä britit ilmaisivat, että heillä olisi tavoitteena joskus kehittää korvaaja Typhoonille.

Miten kommentoisit Huhdan johtopäätöksiä?

Suoraan sanoen, niissä ei ole mitään järkeä.

Otetaanpa tähän vielä yksi valaiseva esimerkki.

Huhta 90-luvun alussa.

Tragikoomista, USA yrittää kaupata Suomelle F-16 ja F-18 samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypeistä :whistle:

Silloin JSF ohjelma oli nimittäin pidemmällä kuin brittien Typhoonin korvaaja nyt.
 
Voidaan arvioida, että jenkit on pidemmällä F-35 korvaajan kehittelyssä kuin britit. Käytännössä britit ilmaisivat, että heillä olisi tavoitteena joskus kehittää korvaaja Typhoonille.

Miten kommentoisit Huhdan johtopäätöksiä?

Suoraan sanoen, niissä ei ole mitään järkeä.

Otetaanpa tähän vielä yksi valaiseva esimerkki.

Huhta 90-luvun alussa.

Tragikoomista, USA yrittää kaupata Suomelle F-16 ja F-18 samalla kun suunnittelee itse luopuvansa konetyypeistä :whistle:

Silloin JSF ohjelma oli nimittäin pidemmällä kuin brittien Typhoonin korvaaja nyt.
Kommentoi sinä nyt vittu kerran noita jokuvajakin juttuja
 
Back
Top