Ja tämä puolestaan kertoo, että se on mahdollista. Eli jos Suomeen ei tarjota omavaraista huoltojärjestelmää, niin kyseessä on lähinnä Lockheedin välinpitämättömyys ja halun puute oikeasti myydä kone Suomeen. Tätä olen itse asiassa hieman epäillytkin, koska tuntuu, että Lockheed panostaa vähiten Suomeen kohdennettuun markkinointiin kaikista ehdokkaista. F-35 oli käymässä Virossa. Olis ollut aika helppoa lentää yksi kone Pirkkalaan ja järjestää puolen päivän pressitilaisuus ja vielä lentää ”illaksi kotiin”. Jos konetta ei nähdä edes Ilmavoimien 100-synttäreillä, niin alkaa jo huolestuttaa. Joko ollaan niin voitonvarmana, että ei jaksa panostaa tai sitten ei yksinkertaisesti kiinnosta. Onhan näitä nähty autokaupoilla usein: ilmeisesti en näytä tarpeeksi varakkaalta tai muuten uskottavalta, kun useammin kuin kerran on käynyt niin, että ensin autokauppias katsoo päästä varpaisiin kuin halpaa makkaraa ja sitten ei anneta heti edes vaihtotarjousta, vaan sitä saa kinuta useamman kerran sähköpostilla, vaikka n. 50t € autoa ostamassa ja ns. ostohousut jalassa ja autokuume päällä. Pakko ollut ottaa isäukko mukaan kaupoille, että saa palvelua. Välillä tuntuu, että onko Suomi sitten liian epäuskottava ostaja, kun tilauskanta on täynnä moneksi vuodeksi, että joudumme lakki kourassa nöyränä menemään ovea kolkuttelemaan, että please voisitteko ottaa rahamme, kun haluaisimme ostaa näitä koneita... ihan eri asenne havaittavissa Boeingilla ja Saabilla